V Power van Shell

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Cruising 480
2nd Gear member

Ik heb zelf een Renault gehad met directe benzine injectie, die had veel baat bij de reinigende werking van V-power.
Het zou dus zeer aan te raden zijn voor Volvo S/V 40 rijders met een GDI-motor.
LOVE CRUISING my 480
480 (E)S 2.0 1994 paris bleu
480 ES 1987

Groeten Robin
Pimiento
1st Gear member

Zoals beloofd, het harde bewijs!

In de tabel links het verbruik bij elke tankbeurt. In rood onderaan het verbruik voor V-power, de rest wat berekeningen en vergelijkingen met andere prijzen, waaronder een "witte" Tinq pomp.

Wilde eerst terug overstappen naar Euro 95, maar ik denk niet dat ik dat nog doe.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo S40 2.0 T automaat Europa Sports Edition, 01-2003, 158.000 km
V70 T5 assen
5th Gear member

Ik maak er maar weer een diesel verhaal van , ha ha .

Eerst had ik een multicard cart (v/d baas) daarmee tankte ik vpowerdiesel
in mijn caddy of hij zuiniger heb ik niet gemeten wel dat hij met zijn 68 pktjes veel beter liep en sneller in toeren kwam, Nu helaas een totalcard en die exellium daar loopt dat ding helemaal niet op , op de gewone diesel ook niet echt geweldig.

Oftewel vw motoren gaan beter op shell, was er ook eens iets van in de reclame dat deze 2 samen de ontwikkelingen hadden gedaan voor deze brandstof???
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Fat Rat
5th Gear member

geloof dat er zeker wel wat inzit voor beinzine motoren met een hoogvermogen, zolang de brandstof ook een hoger octaan getal heeft.
Hier heeft 5th gear ooit een rollenbanktest mee gedaan. Ze hadden gewone benzine en Geloof Bp Ultimate. Ze hadden dan ook een gewoon boodschapppenwagentje genomen, iets in de trant van een Golf Gti en een Impreza. Dan zag je bij de boodschappenwagen geen verschil in vermogen, terwijl de Impreza enkele tientallen pk's en nm's erbij kreeg.
Zuinigheidstests zijn er door hun toen niet gedaan.

Additieven kunnen natuurlijk ook wat helpen. Daar heb ik alleen geen verstand van.
Gooi er overigens zelf standaard ron98 in bij de een of andere lokale tank net welke goedkoopste is(ja dat verschilt hier soms per dag).

Voor de rest bestaat er nog geen v-power of wat dan ook LPG.

Enuhm diesel?? Tsja dat tank ik met de heftruck regelmatig, bij een naburig transportbedrijf.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
trompetje
5th Gear member
Contacteer:

het gaat bij Vpower-achtige brandstof niet om octaangetal, maar om schonere brandstof. Deze worden ingevoerd vooruitlopend op (europese) milieuwetgeving. Additieven bepalen bijna alle eigenschappen van brandstof (iig benzine en diesel)

LPG is met voorsprong de schoonste (van nature) en heeft al een octaangetal van ~105-107.
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Fat Rat
5th Gear member

Artikeltje van 5th Gear over het verschil in gewone brandstof en de op ge leukte brandstoffen. http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp ... pageid=272
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Blue Thunder
2nd Gear member

Ik tank ook V-Power in mijn 2.4i. Hiermee loopt ie zuiniger dan op 95. (1:10 ipv 1:9). Ondanks dat V-power duurder is dan 95 rijd ik met V-power toch goedkoper. Scheelt 3 eurotjes per tank, omdat je zuiniger rijdt.
Het verhaal van meer vermogen en een soepelere motor merk ik niet echt. Turbo motoren zijn gevoeliger voor octaan gehaltes. Daar merk je wel verschil tussen 95 en 98. (Bij onze V70 scheelt het 25pk tussen 95 en 98). Bedenk wel dat V-Power in NL octaan 97!!! is een dus geen 98.
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
PeeJay
4th Gear member

Blue Thunder schreef: Turbo motoren zijn gevoeliger voor octaan gehaltes. Daar merk je wel verschil tussen 95 en 98. (Bij onze V70 scheelt het 25pk tussen 95 en 98 ).
Je hebt de auto op een testbank gehad om dit te meten neem ik aan?
En dan beide keren op dezelfde testbank mag ik hopen :)
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Pimiento
1st Gear member

Duidelijk verhaal van 5th gear lijkt me zo.

Ik ben weer een tijdje euro 95 gaan tanken, just to make sure. De eerste 2 tanks bleef hetverbruik op nagenoeg hetzelfde niveau als bij V-power (+/- 9l/100km). De laatste tank dook echter weer over de 10 liter heen... ben benieuwd...
asta
5th Gear member

Rijdt al weer een tijdje op BP ultimatum.
Mede dat het voor mij een 0,2 per 100 km scheelt is de verbranding ook nog een schoner (minder schadelijke uitstoot?).
Het is en blijft een wellus nietus verhaal, maar persoonlijk ben ik er blij mee en net zo duur uit.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Fredhead
Geartronic member

Gaat erom dat jij er tevreden mee bent.

Mijn Peugeot reed ik altijd op Euro 95, maar sinds ik een keer 98 heb getankt blijf ik nu 98 tanken.
Motor loopt er merkbaar lekkerder op
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Rene68
4th Gear member

TNO heeft het effect van BP Ultimate inmiddels ook getest. Er is niets aan gelogen. Met mijn V70 2.4d heb ik het een hele tijd gereden en het scheelde op een tank 150 km. Niks gemerkt aan betere prestaties maar dus wel aan verbruik. Dat zou al bewijs genoeg moeten zijn maar zoals gezegd is het nu door TNO ook aangetoond.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
trompetje
5th Gear member
Contacteer:

Rene68 schreef:TNO heeft het effect van BP Ultimate inmiddels ook getest. Er is niets aan gelogen. Met mijn V70 2.4d heb ik het een hele tijd gereden en het scheelde op een tank 150 km. Niks gemerkt aan betere prestaties maar dus wel aan verbruik. Dat zou al bewijs genoeg moeten zijn maar zoals gezegd is het nu door TNO ook aangetoond.
Is dat geen betere prestatie????? :shock:
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
velwim
4th Gear member

Mijn persoonlijke ervaring met V-Power diesel in een D5 en V-Power benzine in een 2.5T en een 206GTI zijn positief. De motoren lopen hoorbaar mooier rond en dit betekent volgens mij op de lange duur minder slijtage. Het verbruik is ook iets gunstiger, maar of dit opweegt tegen de meerprijs is maar de vraag.

Ik heb lange tijd bij Travelcard gewerkt en daar is wel eens een onderzoekje gedaan na het gemiddelde verbruik van auto's die (bijna) altijd high-power brandstof tanken en die dit nooit doen. Hier was niet veel uit op te maken. Het gemiddeld verbruik werd niet echt minder bij de V-power rijders. Het vergelijken van verschillende berijders in (vergelijkbare auto's) is natuurlijk ook erg moeilijk. Vooral van auto's met relatief veel vermogen hebben de bestuurders nog al eens een "sportieve"rijstijl en dan wordt de mogelijke besparing door het aanspreken van het "extra" vermogen weer te niet gedaan.
S60 2.5T Drivers Edition +++, Electric Silver(MY2008)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
Iroll
6th Gear member

Ik tank in mijn 2ltr 480 V-power. De motor reageert er sneller en gretiger door op het gaspedaal. Met gewone RON95 hield de motor altijd heel even in als je het pedaal vloerde, met V power geen last meer van. Wat ook een groot verschil is, dat de motorolie veel langer schoon blijft. Dat merk ik goed bij het olieverversen. Minder verbruik is me niet opgevallen.
Fi-Wi
2nd Gear member

Ik heb 2 weken terug voor het eerst een volle tank V-power getankt voor mijn V70 2.5 10V. Vreemd genoeg stijgt mijn gemiddelde verbruik van 9,2L/100KM naar zo'n 10L/100KM, terwijl mijn rijstijl niet veranderd is.

Binnenkort nog maar eens een keertje voltanken en het verbruik op de wat langere termijn bijhouden. Komt dit echter bekend voor?
Iroll
6th Gear member

Kan misschien door de kou komen van afgelopen week, dan gebruikt een motor meer brandstof.
Rene68
4th Gear member

@Trompetje: nee, dat is geen betere prestatie, althans, dat moet je dan aantonen op de rollerbank. Mijn rijstijl heb ik niet aangepast alleen de brandstof. Of de auto dus sneller is oid weet ik niet. Waar TNO over schrijft is ook niet over verbeterde prestaties, dat hebben ze niet onderzocht. Wat wel onderzocht is door TNO is of de verbranding beter is. Dat is dus aangetoond.

Overigens is V Power van Shell geen 98 maar 97!
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Pimiento
1st Gear member

@ Fi-Wi dat kan best door de kou komen idd. Mijn auto heeft over vorige week ook fors meer gebruikt, ruim 0,7 liter meer, ondanks V-Power :)

Hoor het trouwens wel vaker dat een motor bij de eerste en tweede tank meer verbruikt dan eerder. Misschien ivm het "schoonbranden" van de motor door V-power? Moeilijk te zeggen, heb zelf die ervaring niet, maar bijvoorbeeld mijn pa wel (Renault 2.0T).

Ik zou gewoon eens 3-4 keer volhouden, kijken wat ie doet (en houd daarbij de temperatuur in de gaten! Lage temperatuur scheelt echt in verbruik, vooral op korte afstanden)
Scooby Doo
1st Gear member

Valt mij in dit topic hard op hoe er appelen met peren vergeleken worden. ](*,) Iedereen vergelijkt die Vpower met RON95, en dat is dus een dike fout.
Je moet die Vpower vergelijken met andere 98 octaan varianten en niet met 95.
Verder draagt die VPower geen z*k bij voor betere prestaties of verbruik, dat zit allemaal onder die rechterpedaal, en hoe je die gebruikt.

Bij mij zijn de prestaties aanzienlijk beter als ik dat pedaal gewoon dieper intrap. ::twisted: en is hij zuiniger als ik dat niet doe.

Er hangt ook veel van je trajecten af.
Als ik met de V70 R AWD met AT-5 in het centrum van Antwerpen zit, verbruikt ie volgens de BC gemiddeld 20-23L, als ik op de autosnelweg constant 140 rij, doet ie 8,4. Ik tank meestal Makro - Esso Express - ... waar de prijs het beste is, en als hij Vpower drinkt maakt dat ook totaal geen verschil.

Just my Opinion. brushteeth
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”