Sinds een paar weken merk ik het volgende (niet elke ochtend, maar toch geregeld): direct na het starten krijg ik een licht schijnsel bij het indicatielampje van groot licht. Je ziet het stipje in het midden oplichten, maar de rest van het icoontje niet. Na een of twee grootlichtsignalen (waarbij het icoontje wel volledig oplicht) is het vage schijnsel weer gedoofd en komt het ook niet terug tijdens het rijden. Ook lijkt het niet alsof het relais op groot licht blijft hangen aangezien je wel een duidelijk verschil in omgevingslicht ziet wanneer ik grootlichtsignaal geef.
Wie o wie heeft een idee wat hier gaande is?
Half-groot licht?
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Zit er ook een "vast" massapunt achter de klokkenwinkel of wordt alle aarding van het dash geleid naar het punt dichtbij de motorkap-hendel?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Headlong
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34
Whehe, dat heb ik soms ook. Enkel brandt mijn linkerkoplamp op dat moment dan heel zwak. Even een klap op de koplamp en hij brandt weer normaal daarnaast is ook het zwak brandende grootlicht indicatie lampje uit.
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
-
gertvanderspek
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 08.09.2007 - 09:34
Dit probleem heb ik ook gehad bij mij 440 diesel lag het aan de contact punt bij de koplamp. De hele houder weg gesmolten. Nieuwe lampen plus houder gemonteerd en probleem opgelost.
Wil je het vorkomen dan kun je beste de houder schoon maken met een stukje schuurpapier.
Wil je het vorkomen dan kun je beste de houder schoon maken met een stukje schuurpapier.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Na afgelopen weekend enkele uren braaf edoch vruchteloos van alles te hebben schoongemaakt aan massapunten en rondom het dashboard en de relaiskast heb ik nu zeer waarschijnlijk het probleem gelokaliseerd. Ik had namelijk de lampen zelf nog niet gecontroleerd (stom) en net zoals bij gertvanderspek was het stekkerblok half weggesmolten, en dan wel precies alleen bij de massazijde van de steker.
De vraag rijst nu natuurlijk wel, is dit slechts een symptoom van iets anders dat aan de hand is of zal dit na het vervangen van de steker niet nogmaals gebeuren?
De vraag rijst nu natuurlijk wel, is dit slechts een symptoom van iets anders dat aan de hand is of zal dit na het vervangen van de steker niet nogmaals gebeuren?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
wpee
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Komt meestal door een slecht contact, wordt warm, contact slechter , wordt warmer etc.
Gewoon vervangen, waarschijnlijk een vieze stekker of losse stekker geweest.
Gewoon vervangen, waarschijnlijk een vieze stekker of losse stekker geweest.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
gertvanderspek
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 08.09.2007 - 09:34
inderdaad wat wpee zeg. De contact punten zijn gecorideerd. Dus slecht contact. Effe een revicie setje en klaar is kees. Kost volgens mij euro of 3 a 4.
-
mightyspawn
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
was hier ook het probleem, nu nieuwe stekkers en weg.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)















