Ik heb het idee dat ik bij het optrekken in de 5e versnelling van zeg 80 naar 110 een 'bonkend' geluid hoor. Ik kan 2 dingen bedenken waar dit vandaan komt; 1 uit de bak, en 2 iets met de ophanging/vering rond deze snelheid.
In de 4e versnelling hoor ik het niet, maar of het dan is overstemd door de motor weet ik niet.
Bekend fenomeen?
Bonken in 5e versnelling
- EvolvE
- 5th Gear member
Lijkt dat het dan in de bak zit.
Misschien het beste om even een garagist of kennis die monteur is laten
rijden en luisteren.
Misschien het beste om even een garagist of kennis die monteur is laten
rijden en luisteren.
- Iroll
- 6th Gear member
Verder andere klachten bij het schakelen? Zoals uit 5e versnelling springen of andere bijgeluiden in zijn 5?
De moer die het tandwiel van de 5e versnelling vastzet wil soms loslopen. Je kan erbij door de versnellingsbak leeg te laten lopen en het deksel eraf te halen, deze zit met 3 bouten vast. Deksel zit aan de zijkant achter het linkervoorwiel. Kan dus zonder de bak uit te bouwen.
De moer die het tandwiel van de 5e versnelling vastzet wil soms loslopen. Je kan erbij door de versnellingsbak leeg te laten lopen en het deksel eraf te halen, deze zit met 3 bouten vast. Deksel zit aan de zijkant achter het linkervoorwiel. Kan dus zonder de bak uit te bouwen.
- 440rijder
- 2nd Gear member
Nee, geen andere schakelklachten, integendeel, dat loopt allemaal soepel en zonder rare weerstanden of dergelijke.
Ik begin te vermoeden dat het in de schokbrekers zit, met name bij optrekken hoor ik het geluid. Misschien omdat ik nu gefocust ben erop, maar het lijkt luider geworden de laatste tijd. Zouden de stabilisatorstangen of zoiets het kunnen zijn?
Ik begin te vermoeden dat het in de schokbrekers zit, met name bij optrekken hoor ik het geluid. Misschien omdat ik nu gefocust ben erop, maar het lijkt luider geworden de laatste tijd. Zouden de stabilisatorstangen of zoiets het kunnen zijn?