Mensen verstand van downloaden enzo?

Het IT hoekje. Voor probelemen met internet, PC, laptop etc etc. Dus niet voor Volvo problemen.
Plaats reactie
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Ik heb via een nieuwsgroep (heet dat toch?) een .NZB bestand gedownload. Deze heb ik ingeladen in Albinz ofzo, en nu is het spel klaar.

Ik ga naar de map en zie dit;

Afbeelding

Hoe nu verder?!

mod-edit: naam spel veranderd ivm illegaal gedownloade content. Graag algemeen blijven en niet specifiek.
Gebruikersavatar
RobsterS70R
5th Gear member
Berichten: 2204
Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
Locatie: Op de Veluwe

Die opgestapelde boekjes (paars, blauw en groen) zijn RAR-bestanden (gecomprimeerde bestanden).

Het beste kun je al deze RAR-bestanden selecteren en met rechtermuisknop op één van de bestanden klikken om vervolgens de optie 'uitpakken in een opgegeven map' te kiezen.

Ik kies in zo'n geval meestal voor het bureaublad of gewoon C:/spel
Dikke kans dat je na het uitpakken één groot RAR-bestand overhoudt. Deze ook weer uitpakken (het liefst in een andere map, bijv. C:/spel_orgineel)

Wanneer dit bestand ook is uitgepakt zul je naar ik verwacht de bestanden zien die je normaal ziet wanneer je een cd of dvd met een game in je PC doet.

Het uitpakken van de RAR-bestanden kan enige tijd (10-15min) duren aangezien het om +- 4GB gaat.)

Vervolgens selecteer je van deze bestanden het bestand 'setup' en laat je je door de installatiewizard heen leiden.

Succes!

P.s. mocht e.a. niet werken dan horen we het :)
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
Gebruikersavatar
Igoriaan
4th Gear member
Berichten: 816
Lid geworden op: 22.04.2008 - 03:03
Locatie: Eindhoven

Of kijk anders hier even naar. Als er een .iso-bestand uitkomt moet je Daemon Tools gebruiken om dat te openen. Daemon Tools is een programma dat een extra DVD-speler simuleert en daarmee alles kan openen wat met een normale DVD-speler niet kan. Dus Daemon Tools installeren, (rechtermuis?)klik op het icoontje rechtsonder in je systeembalk van DT, Mount Image, *.iso-bestand selecteren. Dan zal hij gewoon auto-runnen en kun je het installeren. Weet niet hoe die stappen er precies uitzien, want ik heb zelf een Mac en dus geen DT.

In principe werkt het dan en kun je het spel gaan kopen in de winkel ;). Daarna mag je het installeren en spelen! Van mij mag het trouwens ook zonder het te kopen, maar van de wet dus niet (ssssssst!) :D
- Igor...


S80 2.4i 170 PK G3 - Handgeschakeld, Dark Olive Pearl, bouwjaar 1999
850 Estate 2.5i 10V - Handgeschakeld, Tropic Green Metallic, bouwjaar 1994
440 1.8i - CVT Automaat, Rood Metallic, bouwjaar 1995
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

Je mist nog een essensieel onderdeel en dat is het parren, niet verwarren met rarren!
Parren controleert of de gedownloade delen alleemaal compleet zijn en zonodig zal deze aangeven hoeveel blocks (reparatie delen) je nodig hebt.
Deze zijn als Par2 files te herkennen en zal je eventueel als nodig ook moet downloaden.
Het programma hiervoor heet quickpar en is gratis te verkrijgen.
Hierna als alle delen compleet zijn kan je heel simpel met je rechtermuisknop een van de rar files aanklikken en uitpakken naar kiezen, deze complete serie rar files worden dan uitgepakt (je hoeft ze niet allemaal te selecteren).

Wat je dan overhoud zal of en ISO file zijn die je met Nero kan branden of het is een map met een DVD indeling bestaanden uit een audio en videomap.
Deze laatste kan je b.v. met clonedvd branden.

Succes ermee.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic IT”