Technisch Algemeen.

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Enrico1959
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17.06.2008 - 20:38
Locatie: Venray. (nrd-limburg)

Ben sinds kort in het bezit van een 440 DL Fleet 1.8 I.
Met een aantal technische problemen. Ik heb in de wagen geen constante
stroom. Mijn binnenlicht brand alleen wanneer de wagen op contact staat.
Dit geldt ook voor de kofferbak verlichting.Alle zekeringen zijn na geke- ken.Wat is hier van de oorzaak?

Volgende probleem:
Tussen de versnellingsbak en de Carter zit een zwarte plaat bevestigd met 5 bouten en aan deze plaat zitten 2 ijzeren beugels vast die zitten vast geschroeft aan de Carter.Bij die zwarte plaat lekt olie.Bestaat voor deze plaat een pakking? Bij de Linker homokineet lekt ook olie (versnellingsbakolie) is n.l. licht van kleur.
Wie kan mij wegwijs maken hoe ik dit kan oplossen?
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41670
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Verplaatst naar de 400 rubriek
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Ja geen constante stroom ... wat bedoel je?
Geen 12V op sigarettenaansteker, geen verlichting?

Gaan kofferbak verlichting ligt vaak aan de schakelaar in het slot. Onderin. Gewoon binnenbekleding achter van kofferbak onderin eraf halen dan zie je het vanzelf. Contact is vaak slecht zodat er geen stroom doorheen kan. COntroleer van tevoren even of het lampje wel goed is...
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Enrico1959
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17.06.2008 - 20:38
Locatie: Venray. (nrd-limburg)

Hallo Wim,
Het lampje voor de kofferbak is vervangen.Ik zal eendezer dagen even verder kijken hoe of wat.
Betreffende constante stroom:mijn Vrouw had na aanschaf van de wagen de tijd op de klok gelijk gezet.
De volgende dag de wagen weer gebruikt,maar de tijd stond niet meer goed.
Dan lijkt het mij dat er geen constante stroom is.het is lullig om iedere keer
de tijd opnieuw in te stellen.
Weet je misschien ook een oplossing voor de olie lekkages?

Alvast bedankt.
Eric van der Veen. Venray.
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

JA, het klokje moet in ieder geval stroom hebben, constant ja.
Loopt het klokje wel goed als de auto op contact staat of rijdt?

Olielekkages waar? Ik weet genoeg om je te helpen.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
zoem
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 18.06.2008 - 15:32
Locatie: Den Haag

Hey Enrico, ik heb ook een 440 1.8i fleet, en ik heb exact hetzelfde probleem als jij!
Ben je er inmiddels al achter hoe of wat?
en wpee? kan iemand me helpen??
Alvast bedankt!
440 Turbo
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 09.04.2008 - 23:13

Achter de zwarte plaat tussen de versnellingsbak en je carter kun je je koppeling zien zitten. Dit plaatje kun je er zonder problemen afhalen, hier hoort geen olie achter te zitten. Zit hier wel wat olie achter dan betekent dat dat je krukaskering waarschijnlijk lekt (erg lastig en omvangrijk karwei).

Succes!
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”