Ik ben aan het kijken voor een tweede hands navigatiesysteem, en heb er nu een Blaupunkt Travelpilot DX52 op het oog. Nu zijn er voor mij een aantal dingen onduidelijk.
Zo wordt er altijd gesproken over het aansluiten van een snelheidssignaal (met uitzondering van een aantal nieuwe systemen). Mijn vraag is echter of dit persé nodig is voor het functioneren van het systeem? Of is dit alleen om exacte positionering te garanderen bij slechte ontvangst (en werkt het dus allemaal wel, alleen soms niet 100% nauwkeurig)?
Mocht het wel nodig zijn voor het functioneren van het systeem, hoe kom ik dan aan een signaal? Ik weet dat mijn auto standaard geen signaal geeft, maar hoe kan ik er dan een inbouwen?
Oude 440 en navigatie
-
- 4th Gear member
Geeft zo'n apparaat dan ook een "universeel" signaal, wat ook door een Blaupunkt gebruikt kan worden?
En zijn ze een beetje verkrijgbaar, of moet ik het hele land door om er een te gaan halen? (zou lastig zijn als de navigatie niet werkt
)
En zijn ze een beetje verkrijgbaar, of moet ik het hele land door om er een te gaan halen? (zou lastig zijn als de navigatie niet werkt

Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
-
- 4th Gear member
dat apparaat geeft een universeel puls signaal.
als je VDO belt voor een dealer bij jou in de buurt hoeft het niet zo gek ver te zijn.
ik heb het zelf bij me 1e auto ook gedaan en daar een panasonic navigatie op aangesloten, werkte perfect nooit last mee gehad.
als je VDO belt voor een dealer bij jou in de buurt hoeft het niet zo gek ver te zijn.
ik heb het zelf bij me 1e auto ook gedaan en daar een panasonic navigatie op aangesloten, werkte perfect nooit last mee gehad.
-
- 4th Gear member
Ik heb een andere oplossing gevonden: Een Blaupunkt TravelPilot E, die heeft geen tachosignaal nodig om te kunnen functioneren. Werk erg goed moet ik zeggen....
Nu alleen nog kijken of die vlaamse dame te vervangen is (route informatie: "binnenkort links afslaan als-t-u-belieft"
)
Nu alleen nog kijken of die vlaamse dame te vervangen is (route informatie: "binnenkort links afslaan als-t-u-belieft"

Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
-
- 4th Gear member
Hahaha, ff nadenken.... Misschien toch maar niet....
Hoe doe die kerel van jou dan: JETZT LINKS!! SOFORT!!

Hoe doe die kerel van jou dan: JETZT LINKS!! SOFORT!!
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar bij een 480 is de snelheidspulsekabel, de groene kabel (dus niet groenzwart oid) van de grijze connector (rechts) aan de achterkant van de klokkenunit, direct naast de snelheismeter.
Weet niet of dit bij een 440 ook zo is.
Suk7
Weet niet of dit bij een 440 ook zo is.
Suk7
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.
-
- 4th Gear member
Zal wel in het verschil tussen de 440 en de 480 zitten, als het goed is heeft elke 480 een digitale snelheidsmeter, maar een 440/460 alleen als er een info center inzit. En dat heeft die van mij helaas niet, die heeft gewoon een analoge kabel...
- v40pokemon
- 3rd Gear member
Ik weet niet of je inmiddels al geslaagd ben, mar persoonlijk ben ik niet kapot van een blaupunkt systeem. Het begint vaak al in de bediening, maar ook het kaartmateriaal is niet echt geweldig. Ik moet er wel bijvertellen dat ik blaupunkt alleen vanuit de touringcar ken...
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
-
- 4th Gear member
Ik heb hem er nu inmiddels al inzitten inderdaad. Moet zeggen dat het voor zover ik het gebruikt heb eigenlijk erg goed werkt. Hij brengt me elke keer foutloos naar de juiste locatie.
Ik heb wel een Benelux cd van 2005, dus die is nog redelijk recent. Bediening valt me erg mee, minstens net zo handig als mijn oude VDO radio (en het versterker gedeelte is vele malen beter!).
Wellicht dat de oudere systemen niet zo lekker werken, maar tot nog toe ben ik zeer tevreden over de Freestyler...

Ik heb wel een Benelux cd van 2005, dus die is nog redelijk recent. Bediening valt me erg mee, minstens net zo handig als mijn oude VDO radio (en het versterker gedeelte is vele malen beter!).
Wellicht dat de oudere systemen niet zo lekker werken, maar tot nog toe ben ik zeer tevreden over de Freestyler...

-
- 4th Gear member
Ja dat met die snelheidspuls heb ik me toen ook zitten bekijken, ben ook erg blij dat die bij de Freestyler niet nodig is (zon zendertje kost toch al snel 100 euro, en dan nog het geklooi om het erin te krijgen).
Maar ik maak wel de blits met mijn fancy navigatiesysteem in mijn oude sloep! Haha!
Maar ik maak wel de blits met mijn fancy navigatiesysteem in mijn oude sloep! Haha!