Even voorstellen

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Guestuser

Hierbij wil ik mijn kinderen graag aan jullie voorstellen.

groetjes Wim
Nessie
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
Locatie: Utrecht

prachtige exemplaren. Welkom !!
Volvo 850 estate AUT LPG
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

je kids zien er netjes uit
Gebruikersavatar
Pas259
3rd Gear member
Berichten: 378
Lid geworden op: 22.10.2008 - 11:17
Locatie: Spijkenisse

Welkom!
Volvo 440 1.6i '95
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
Guestuser

Dank jullie wel.

Maar ik heb een probleem....de 440 lekt koelvloeistof. Als ik het reservoir bijvul komt het er aan de onderzijde ( precies verticaal naar beneden ) weer even snel uit. In eerste instantie dacht ik aan een kapotte waterpomp. Een bezoekje aan de Volvo dealer ( Klijn in Heerlen ) leerde mij dat het misschien niet de waterpomp, maar de vriespluggen zijn kapot/verstopt zijn.

Kan iemand mij met raadt bijstaan hierover?

Dank je, Wim
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Je bedoeld precies onder het reservoir of druipt het bij de motor naar beneden? :O
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Guestuser

Als ik vanuit het reservoir naar beneden kijk, zie ik het langs de v-riem en een of andere chassis-steun naar beneden druppelen. En dan via de afdekplaat onder de motor naar de grond druppelen.
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Controleer alle slang aansluitingen eens...
En zet anders het systeem eens op druk (Druktest) dan zie je gauw genoeg waar het uitloopt. Meeste garages willen wel gratis even een druktest doen.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Guestuser

Dank je Wiebe.

Voordat ik verder ga stessen, eerst dat maar doen. Dank je voor de hulp,

eehhh, wacht even!! ik kan niet meer rijden met de 440, omdat na 100 meter geen water meer in het systeem zit..... Dus een druktest is niet echt wijs..denk ik
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Hmm.. jah dat is lastig ja :p Dan is het gewoon een kwestie van alles ff goed droogmaken en dan met iemand anders weer koelvloeistof erin gieten en kijken waar het wegkomt. Als het binnen 100 meter al leeg is moet er een beste lekkage zijn!
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Guestuser

Ik hou jullie op de hoogtevan de ontwikkelingen.

Wim
Gebruikersavatar
elco440
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 07.11.2008 - 14:23
Locatie: Berlicum
Contacteer:

ziet dr netjes uit.
dan ff slepen naar de garage als t nie te ver is :wink: dan kom je dr ook. of paar man duwen :crazyeyes:
Vw Polo Coupe '90 +R.I.P
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project ;)

Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok

Even Voorstellen
Back 2 Project
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Als het een vrieplug is dan lijkt het erop dat er geen anti-vries heeft ingezeten en dat je blok is bevroren. Als dat het geval is hoop ik dat je blok verder geen schade heeft behalve de vriesplug. Vriesplug zelf is makkelijk te vervangen als die op een bereikbare plek zit. Je slaat een deuk in het midden van de oude vrieplug en trekt 'm eruit. Nwe vrieplug plaatsen, in het midden van de nwe vriesplug zit een bobbel, deze tik je naar binnen als je hem op zijn plaats hebt. Dan zet hij zich vast. Wel het pasvlak goed schoonmaken voordat je de nwe plaatst. Ik zou ermee wachten totdat het dooit en je blok ook kan ontdooien zodat al het ijs eruit is voordat je 'm start.
Guestuser

Heb het allemaal nagekeken. Doordat de auto lang heeft stil gestaan, is de waterpomp stuk gegaan. Waterpomp is besteld en ga ik vervangen. Nu nog een paar kleine zaakjes repareren en dan naar de TÜv met mijn jongste.

Groetjes
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”