Cd blijft hangen in Volvo S40 cd-speler

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
Bartleunen
1st Gear member

Sinds vanmorgen blijft de cd-speler hangen bij het ejecten. Iemand een idee hoe dit verholpen kan worden?

(Volvo S40 My 2004.5)
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Unit verwijderen en openmaken.
(tenminste, ik begrijp dat je de CD er niet meer uit krijgt?)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Bartleunen
1st Gear member

VolvoTech schreef:Unit verwijderen en openmaken.
(tenminste, ik begrijp dat je de CD er niet meer uit krijgt?)
Ja dat klopt. Maar vanmorgen begon hij eerst met reading en daar bleef hij op hangen. Dus ik drukte weer op de eject knop en dat doet hij dus ook niet. Ik las in een ander topic dat het mogelijk kon zijn dat hij kappot is en dat het vervangen ervan 800 euro kost.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Ja, vervangen kost een paar centen...
Heb je een wisselaar met highperformance?

Groet
Bob
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Bartleunen
1st Gear member

VolvoTech schreef:Ja, vervangen kost een paar centen...
Heb je een wisselaar met highperformance?

Groet
Bob
Wel highperformance natuurlijk :lol: maar geen cd wisselaar. Was die er wel in de eerste versie S40 2004?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Kan later ingebouwd zijn he...
Highperformance, dan zijn de kosten van een vervangunit als het goed is niet zo hoog. (er zit nl alleen een cdspelertje/beperkt tunerdeel in de unit voorin, rest zit elders in de auto...)

Advies; er uit halen, zelf even kijken en pas als conclusie "dood" is, een nieuwe gaan halen. Als toch al gammel, kan zelf proberen geen kwaad!

Groet!
Bob
www.volvotech.eu

Bartleunen
1st Gear member

VolvoTech schreef:Kan later ingebouwd zijn he...
Highperformance, dan zijn de kosten van een vervangunit als het goed is niet zo hoog. (er zit nl alleen een cdspelertje/beperkt tunerdeel in de unit voorin, rest zit elders in de auto...)

Advies; er uit halen, zelf even kijken en pas als conclusie "dood" is, een nieuwe gaan halen. Als toch al gammel, kan zelf proberen geen kwaad!

Groet!
Bob
Ok mooi dat het dan iets minder kost :P

Heb je nog tips hoe ik hem eruit kan halen? :oops:
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Jazeker.

Aanstekertje verwijderen.
Kapje omhoog aldaar (gewoon met de hand doen, geen schroevendraaier voor nodig).
2x Torx losdraaien aldaar.
Het zwarte randje om je display (van radio) voorzichtig verwijderen (evt. stuk tape om een schroevendraaier, maar beter een plastic bandenlichter ofzo).
Daar ook 2x torx losdraaien.

Vervolgens display van achter naar voren er uit drukken en stekkertjes loshalen.
(nu auto liever niet meer op contact!)

Nu kan je centerconsole er uit. (gewoon naar je toe halen).
Voorzichtig je pook losmaken van de plaat dmv indrukken van de palletjes aan de onderkant. (even kijken/voelen).

Nu kan je cd-speler er uit. let op, die zit stevig vast in je dash en de kabels aan de achterkant zitten tegen het dash aangemonteerd met een klemmetje.
Unit lijkt er soms echt niet uit te kunnen (!) komen ivm de ruimte die beschikbaar is. Toch doen... en als unit een beetje los is, de kabels uit de gelijders werken en loshalen van de cd-unit.

Als je het ons wil laten doen kan dat natuurlijk ook....

Groet!
www.volvotech.eu

Bartleunen
1st Gear member

VolvoTech schreef:Jazeker.

Aanstekertje verwijderen.
Kapje omhoog aldaar (gewoon met de hand doen, geen schroevendraaier voor nodig).
2x Torx losdraaien aldaar.
Het zwarte randje om je display (van radio) voorzichtig verwijderen (evt. stuk tape om een schroevendraaier, maar beter een plastic bandenlichter ofzo).
Daar ook 2x torx losdraaien.

Vervolgens display van achter naar voren er uit drukken en stekkertjes loshalen.
(nu auto liever niet meer op contact!)

Nu kan je centerconsole er uit. (gewoon naar je toe halen).
Voorzichtig je pook losmaken van de plaat dmv indrukken van de palletjes aan de onderkant. (even kijken/voelen).

Nu kan je cd-speler er uit. let op, die zit stevig vast in je dash en de kabels aan de achterkant zitten tegen het dash aangemonteerd met een klemmetje.
Unit lijkt er soms echt niet uit te kunnen (!) komen ivm de ruimte die beschikbaar is. Toch doen... en als unit een beetje los is, de kabels uit de gelijders werken en loshalen van de cd-unit.

Als je het ons wil laten doen kan dat natuurlijk ook....

Groet!
Ik heb inderdaad wel meteen op jullie site gekeken maar kon nergens vinden waar jullie zitten. Ik zie dat jij uit schiedam komt dus neem aan dat het daar ergens in de buurt ligt. Ik kom zelf uit Limboland dus dat is een heel eind rijden. Denk dat ik toch even langs de plaatselijke dealer moet :lol:

In iedersgeval bedankt voor de informatie :thumbleft:
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Dit hadden wij ook een paar keer gehad. De CD wou er niet uit. (je kon hem ook niet afspelen) Na een een paar minuten weer geprobeerd ging die eruit. Is een aantal keren voorgekomen. (V50 MY 05 Standaard audio)
Bartleunen
1st Gear member

rsnhakan schreef:Dit hadden wij ook een paar keer gehad. De CD wou er niet uit. (je kon hem ook niet afspelen) Na een een paar minuten weer geprobeerd ging die eruit. Is een aantal keren voorgekomen. (V50 MY 05 Standaard audio)
Tja ik heb nu al uren in de auto gereden maar hij is er nog niet uitgekomen :D. Als de auto wat langer stil staat begint hij met loading... Dan druk ik op Eject en zet ik de radio aan, hopende dat hij er een keer uit komt :twisted:

Iemand nog een idee wat zo'n cd-speler (zonder wisselaar) kost?
Baseman
4th Gear member

Bartleunen schreef:Iemand nog een idee wat zo'n cd-speler (zonder wisselaar) kost?
Als je voor mij een typenummer en modelnummer hebt, zal ik eens voor je kijken.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Bartleunen
1st Gear member

Baseman schreef:
Bartleunen schreef:Iemand nog een idee wat zo'n cd-speler (zonder wisselaar) kost?
Als je voor mij een typenummer en modelnummer hebt, zal ik eens voor je kijken.
Helaas kan ik nergens een typenummer/modelnummer vinden van de cd-speler. Weet alleen dat het een S40 mei 2004 model is en dat ik High performance heb maar volgens mij heeft dit alles niet te maken met de cd-speler
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Toch de unit er even uit dan. Zijn 2 types geleverd in 2004/2005.
Handleiding voor verwijderen : KLIK
Groetjes,
Bob
www.volvotech.eu

Bartleunen
1st Gear member

Update:

Vandaag is de Volvo voor een beurt en keuring bij de garage geweest. Men heeft de cd speler er daar uitgehaald en de cd kunnen verwijderen. Ze hebben aangegeven dat er van Volvo Nederland geen gebrande cd's in deze cd-speler mogen worden afgespeeld omdat dit al heel vaak voor problemen heeft gezorgd. Er zou bij gebrande cd's een of andere rand aanzitten die dit veroorzaakt.

Helaas ken ik niets anders als gebrande cd's dus denk dat ik het toch weer ga proberen (is toch al zo lang goed gegaan).

Nogmaals bedankt voor jullie reacties :D
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”