Rubber Stuurstang RV kapot, hoe vervangen?

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
MichelB
2nd Gear member

Geconstateerd dat het rubber dat de stuurstang (of hoe heet dat anders, het is in ieder geval het centrale deel van het stuurmechanisme dat onder de auto zit. De stangen naar de wielen vastzit) moet beschermen kapot is. Zoals beschreven: het is het centrale deel onder de auto waaraan een stang naar de linker voorwiel en aan de andere kant een stang naar het rechtervoorwiel aan vast zit. Het rubber aan de rechterkant van dit centrale deel is kapot. Hoe kan dit rubber het makkelijkst vervangen worden?
den toerist
5th Gear member

Je bedoeld dus de rubberen stofhoes die over de mechanisme heen zit.
Tja dat lijkt me een plezant werkje dat je op het oog hebt. Ik heb vroeger nog stuurstangen vastgezet op't werk, dus de stang die van het subframe ( waar de motor op rust) zo schuin naar boven loopt naar het knikgewricht van het stuur toe.
Ik vermoed echter dat jij die sabilisatorstangen bedoeld links en rechts van het wiel. Of heb ik het mis?
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V90cc Ocean Race 2019
XC90 2021
C30 1.6d 2009
MichelB
2nd Gear member

den toerist schreef:Je bedoeld dus de rubberen stofhoes die over de mechanisme heen zit.
Tja dat lijkt me een plezant werkje dat je op het oog hebt. Ik heb vroeger nog stuurstangen vastgezet op't werk, dus de stang die van het subframe ( waar de motor op rust) zo schuin naar boven loopt naar het knikgewricht van het stuur toe.
Ik vermoed echter dat jij die sabilisatorstangen bedoeld links en rechts van het wiel. Of heb ik het mis?
ik bedoel dat deel dat telescopisch in en uit elkaar kan gaan. Doordat nu het rubber deels kapot is, zie ik dus de stalen arm. Hieraan zit een stang vast en die stang is op zijn beurt weer verbonden met het deel van het wiel waar ook de wiellager, remklauw etc. aan vast zit.
LeonW
3rd Gear member

Stofhoes stuurhuis dus. :D
Volvo S70 2.5T
MichelB
2nd Gear member

LeonW schreef:Stofhoes stuurhuis dus. :D
klinkt goed... en nu dan nog het antwoord op de vraag: hoe vervang ik die stofhoes van het stuurhuis het makkelijkst?
LeonW
3rd Gear member

Stuurkogel van stuurstang afdraaien maar eerst goed de lengte opmeten anders komt je sporing niet goed uit.
Daarna moer van schroefdraad afdraaien en het klemmetje van de hoes verwijderen en ook de klem die op het dikke gedeelte zit van de hoes.

Dan kun je de hoes eraf trekken, succes! :D
Volvo S70 2.5T
Ramon&Ramon
7th Gear member

[quote="LeonW"]Stuurkogel van stuurstang afdraaien maar eerst goed de lengte opmeten anders komt je sporing niet goed uit.
Daarna moer van schroefdraad afdraaien en het klemmetje van de hoes verwijderen en ook de klem die op het dikke gedeelte zit van de hoes.

Dan kun je de hoes eraf trekken, succes! :D[/quote]
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”