turbodrukmeter, wat is er te koop?

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

wie heeft de ervaring van zelf installeren van een turbodrukmeter in zijn auto en wil die informatie delen. ik wil zelf de druk weten omdat ik ga veranderen met de druk, maar ik kan nog niet goed vinden wat ik aan meters kan krijgen. alvast bedankt
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

niemand een drukmeter in zijn auto gebouwd? raar, ik dacht dat ik hier toch wel de goeie plek had.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27686
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Je zal zowieso een metertje nodig hebben, verder sensoren.
Denk dat je daarmee al de 2 belangrijkste dingen hebt
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

heb je niet simpele drukmeters met een slangetje?
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Sieger Everts
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15

ja die zijn er , ff langs automat voor 25 euro heb je een simpele equus turbodrukmeter. heb hem ook in mijn 5 zitten. werkt goed!! en past goed bij de styling van de auto

Afbeelding
Afbeelding

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..

-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties

161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
Gebruikersavatar
Kootje
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55

Wil er ooit ook nog een monteren en vindt dit wel een mooie;

http://www.speektuning.nl/shop/product_ ... ts_id=4441

Staat mooi in een meterhouder aan de a-stijl en sluit qua verlichting mooi aan bij het dashboard 8)
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

automat hebben we hier niet in de buurt, maar we hebben autosam. eens kijken wat die kunnen betekenen voor me.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

ondertussen heb ik een turbodrukmeter en behuizing aangeschaft. het is ff wachten op levering. ik zal foto's posten en beschrijving van installatie. zal vast niet moeilijk zijn maar toch benieuwd.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

vandaag mijn meter en behuizing opgehaald.

de meter kost 23.50 euro en de behuizing is 13.95 euro.
het is een turbodrukmeter van auto-style, telt van -1 bar tot 2 bar. genoeg voor mijn auto dus. morgen middag ga ik meteen bezig met poging tot installatie, kan ik mooi mee op de zaak beginnen want daar altijd wel handige dingen erbij.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

vanmiddag de meter ingebouwd. was eigenlijk nog wel een makkie. ik heb er voor gekozen dat ie bij de linker knie aan het dashboard zou komen. was meest goeie plek en zichtbaar voor mij maar niet in het zicht naar buiten op de weg. 2 gaatjes geboord voor de schroeven van het huisje en een gat 12 mm om de slang en draadjes door te voeren. bij dichtslaan van deur blijft er net ruimte over om je hand er tussen te steken. dan komt leukste klusje.... de slang moet door je dashboard naar je motorruimte. door de Cruise control in bouwen wist ik wel een goed gaatje te vinden maar dan moet je nog hengelen naar de goeie plek. dat ging na een poging of 5 goed en ik kon het slangetje eraan maken. slangetje aangesloten op de slang tussen inlaat en accutator. verlichting heb ik nog even laten liggen. komt volgende keer wel.

ik kwam nu op een max turbodruk van 0,8 bar en uitschieter naar 0,85 bij ergens 150 km/h dus ik denk gemiddeld ongeveer 0,8 bar wat goed is volgens technische gegevens. binnenkort op de rollenbank en beginmeting doen van vermogen. daarna eens voorzichtig de druk een halve slag opschroeven. volvo heeft dit netjes verteld hoe dit moet in hun eigen service manual. hieronder een aantal foto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

vanmiddag de meter ingebouwd. was eigenlijk nog wel een makkie. ik heb er voor gekozen dat ie bij de linker knie aan het dashboard zou komen. was meest goeie plek en zichtbaar voor mij maar niet in het zicht naar buiten op de weg. 2 gaatjes geboord voor de schroeven van het huisje en een gat 12 mm om de slang en draadjes door te voeren. bij dichtslaan van deur blijft er net ruimte over om je hand er tussen te steken. dan komt leukste klusje.... de slang moet door je dashboard naar je motorruimte. door de Cruise control in bouwen wist ik wel een goed gaatje te vinden maar dan moet je nog hengelen naar de goeie plek. dat ging na een poging of 5 goed en ik kon het slangetje eraan maken. slangetje aangesloten op de slang tussen inlaat en accutator. verlichting heb ik nog even laten liggen. komt volgende keer wel.

ik kwam nu op een max turbodruk van 0,8 bar en uitschieter naar 0,85 bij ergens 150 km/h dus ik denk gemiddeld ongeveer 0,8 bar wat goed is volgens technische gegevens. binnenkort op de rollenbank en beginmeting doen van vermogen. daarna eens voorzichtig de druk een halve slag opschroeven. volvo heeft dit netjes verteld hoe dit moet in hun eigen service manual. hieronder een aantal foto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
volv40
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 18.11.2006 - 17:56

tot 1 bar opgeschroeft is wel het maximum om binnen de veiligheids norm van het blok te blijven.
Volvo. Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

ik heb vanmiddag in het mooie buitenlicht mooiere fotos gemaakt.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
460_turbo
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 03.11.2006 - 21:25

@Sjoerdb

Dat je je drukleiding helemaal naar je blok hebt laten lopen, ik heb de drukslang afgetapt van het slangetje die naar de computer toe loopt onder je middenconsol. Lijkt me een stukje makkelijker.

Maar wel leuk gedaan met die meterhouder.
Ik heb nu een houder van mdf gemaakt om het vakje voor de pook af te sluiten waarin hier 3 metertjes komen. De turbodrukmeter zit er al in.

Heb alleen al weer een ander plannetje. Ik ga een mooie houder maken voor de drie meters op het dashboard denk ik. Om je blik niet van de weg af te houden en om constant een overzicht te hebben van de drukken en temperaturen van de motor. Een beetje spelen met glasvezelmatjes en dan moet dat wel wat leuks worden denk ik.
Rijd nu: 740 sedan b204ft 1990
s80 2.9 automaat 1999

Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
walter leever
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 28.12.2008 - 12:04
Locatie: lommel,belgie

Als je meters installeerd kun je het beste voor de goede merken gaan,

zoals er zijn:

-Blitz

-HKS

-Apexi

zijn idd wel de duurdere maar ook beter.

Heb de mijne(Apexi) van e-bay tijdens een opruiming,kostte nog

100 euries maar normaal bijna het dubbele. :shock:

Afbeelding
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

walter leever schreef:Als je meters installeerd kun je het beste voor de goede merken gaan,

zoals er zijn:

-Blitz

-HKS

-Apexi

zijn idd wel de duurdere maar ook beter.

Heb de mijne(Apexi) van e-bay tijdens een opruiming,kostte nog

100 euries maar normaal bijna het dubbele. :shock:

Afbeelding
Yup goede meters kosten echt veel. Heb een poosje terug een Druk meter besteld van Blitz de electrische versie en daar moest ook nog een verdeel computer bij. En dan is het echt huilen als je daar de prijs van hoord.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”