Het oude beestje waar ik in rijd doet het perfect tot dat ik van de week toch wel schrok tijdens abrupt gaslos laten.
Normaal doe ik rustig met gas los maar nu kwam ik in de situatie dat ik snel mijn voet van het gaspedaal moest halen en er ging daarbij een grote schok gepaard.
geen bibbers of trillingen zoals ik in andere topics las maar gewoon 1 grote schok.
Ik dacht zelf aan flink wat speling op de overbrenging maar met koppelen en normaal rijden geen problemen?
Iemand die dit herkend?
Schokken tijdens abrupt gaslos
-
- 2nd Gear member
klinkt mij in de oren als een motorsteun die neit teveel meer steunt. meestal krijg je dit dan ook als je erg sportief koppelt.
kan uiteraard altijd iets in de ophanging zijn, maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
een simepel on-car controle voor motorsteunen weet ik zo niet, ik haal ze er bij verdenking dan even af, maar misschien kun je visueel de steunen aan je motor(onderkant motor op het subframe) even controleren, of misschien heeft een ander forumlid een simpele controlemethode.
kan uiteraard altijd iets in de ophanging zijn, maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
een simepel on-car controle voor motorsteunen weet ik zo niet, ik haal ze er bij verdenking dan even af, maar misschien kun je visueel de steunen aan je motor(onderkant motor op het subframe) even controleren, of misschien heeft een ander forumlid een simpele controlemethode.
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
282000 & going very strong
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo