Afscheid van Volvo ...

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
scoopV50
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24.02.2009 - 09:31

Heb onlangs na twee Renault Meganes en een enorme berg ellende een gebruikte V50 2.4 aangeschaft. Hoop dat de Volvo me meer plezier geeft dan die Franse prutsbakken. Koop liever stokbrood. Het enig wat me totnutoe verontrust is vocht onder de achterbank van de Volvo. Desondanks veel plezier gewenst!
Gebruikersavatar
Peter
7th Gear member
Berichten: 7677
Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
Locatie: landgraaf
Contacteer:

Hé die Hans, succes ermee. Denk dat deze renault je caravan ook wel over de bergen brengt, toch?
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
Gebruikersavatar
marsm104
5th Gear member
Berichten: 1168
Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Tsja, Volvo kan niet elke wens vervullen...

Succes met de Renault.
En.. tot over 3,5 jaar?
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik hoop overigens dat deze Renault je net zo'n veilig gevoel gaat geven wat de V50 je heeft gegeven. Kan me het ongeluk van je vrouw nog herinneren.

Heb je daar overigens later ooit nog wat van gemerkt met de auto?
En heeft je vrouw er nog veel last van gehad?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Cocky
3rd Gear member
Berichten: 459
Lid geworden op: 08.11.2006 - 01:19
Locatie: Gent

Mja, op vlak van veiligheden denk ik toch dat je zal moeten inboeten.. Volgens mij kunnen er maar weinig tippen aan Volvo op dat vlak..
Life is short, live it fast.
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

@cocky een uitvallende remdrukbekrachtiger (nooit opgehelderd) waardoor je ineens wel bijzonder hard moet trappen of een kapotte brandstofinspuiting (terugroepactie op 2.4) waardoor de auto inhoudt zijn nu ook niet bepaald veilig te noemen. De bemoeienis van Ford heeft Volvo geen goed gedaan.

Dat is de reden dat ik zowel Volvo als Ford (voorlopig) laat voor wat het is.
Daarnaast haalt Renault in de euroncap doorgaans bijzonder veel punten.

@scoopV50 check even of je auto in aanmerking komt voor bovenstaande terugroepactie of dat je auto wellicht al een nieuwe module heeft gehad.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Over dat EuroNCAP, hmm ik ga daarmaar even niet op in....
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Cocky
3rd Gear member
Berichten: 459
Lid geworden op: 08.11.2006 - 01:19
Locatie: Gent

en de lijst van akkefietjes die een vriend met z'n laatste megane had, daar breek ik me nu even de mond niet over open, ik zeg alleen dat ik nooit ingestapt ben.. Die auto kwam standaard met automatische reminstabiliteit zonder doorremmen en liefst tegen 120 op autostrade. Maar dat testen ze wellicht niet op Ncap ;)
Life is short, live it fast.
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Het is natuurlijk waar dat onvervormbare kooien bijdragen aan de eigen persoonlijke veiligheid tijdens een botsing.

Maar Runno heeft natuurlijk verder niks gedaan aan innovatie of veiligheid.

Die botsproeven is puur een staaltje marketing op basis van de NCAP cijfers. Want dat is wat "de mensen" willlen. en dus gaan dit soort merken met het woordje veiligheid aan de haal

Als je echt aan veiligheid doet , dat wil zeggen aan zowel actieve als passieve veiligheid, moet je voor heel andere zaken zorgen dan alleen een paar sterren of een airbagje meer .

Bijvoorbeeld zorg je ervoor dat je elektrische systemen goed blijven werken. Of dat je goede whiplashbeschermende stoelen monteert.

Of je zorgt ervoor dat je ontwerp geen grote dode hoeken heeft, of een waarschuwing geeft als er iets in je dode hoek bevindt.

of dat je koplampen zo afgesteld zijn dat je je tegenligger niet verblindt. en dat die het altijd doen. Of dat je aan roestpreventie doet zodat je als je botst je auto niet afbreekt.

Dat je deuren goed toegankelijk zijn. Dat de afwerking netjes is, ook na 100.000 km

En zo zouden er nog wel 100 dingen opgenoemd kunnen worden.

Die dingen worden in de NCAP niet vermeld.

Het woordje NCAP alleen heeft voor mij dus niet zo veel waarde. Daar hoort meer bij. En daartoe zijn maar een paar merken in staat. Maar die komen niet uit Frankrijk.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”