1250 toeren Stationair!

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
bart86
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 05.03.2008 - 19:25

Hallo mensen,

De laatste week loopt mijn 480 stationair 1250 toeren, nu heb ik de stationair regelklep al schoon gemaakt en de gasklep af afgesteld. Wat zou het nu kunnen zijn? De laatste tijd tank ik wel V power, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben??

Groet,
Volvo 480ES 1990
Volvo 480 GT Turbo 1995
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

trek je Lucht massa meter stekker is los draait hij dan wel goed stationair?

en anders proberen je gas klep iets af te stellen suc6
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Denk eerder valse lucht.. Checke alle vacuum slangetjes eens na die op het spruitstuk zitten.
bart86
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 05.03.2008 - 19:25

ja de lucht massa stekker zit goed op zijn plek. Ik dacht ook aan valse lucht na het gasklephuis, misschien de pakking?
Volvo 480ES 1990
Volvo 480 GT Turbo 1995
Melvin
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
Locatie: Zutphen

Zitten de slangen die je los hebt gehad voor het schoonmaken weer goed vast?

En je zegt dat je je gasklep hebt afgesteld. Wat heb je precies afgesteld? Je kan de ruststand van de klep veranderen, maar dat is vaak niet nodig. Als je deze ook maar iets open zet loopt de motor stationair te hard.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

En als je de gasklepstand veranderd detecteerd de gasklepsensor niet meer dat de gasklep in de stationair stand staat. Dus gaat het stationair daardoor omhoog. Daardoor maak je het probleem alleen maar groter. Gasklep moet in rust helemaal gesloten zijn. De stationair motor (stappenmotor) regelt de toevoer lucht om de gasklep heen als die gesloten is, alle lucht die om de gasklep heen kan is extra lucht en dat verhoogt het stationair toerental weer.
bart86
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 05.03.2008 - 19:25

Sorry voor de late reactie,

heb in middels de stappenmotor vervangen door een andere en nog steeds blijft het toeren tal gelijk. Nu hoor ik wel een gesis maar weet neit of ik dit nou al vaker heb gehoort of niet, iemand meer?
Volvo 480ES 1990
Volvo 480 GT Turbo 1995
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Sissen lijkt me van een vacuumlek afkomstig. Op het geluid afgaan dus en op de verdachte plek wat wd40 of remmenreiniger spuiten. Gaat het toerental daardoor omhoog dan zit daar je lek. Kijk ook of je gasklep goed dicht zit omdat je daar aan hebt gerommeld. Zie mijn eerdere reactie.
bart86
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 05.03.2008 - 19:25

Prima ga ik dat eens proberen. De gas klep zit zeker dicht, heb alleen die stelschroef versteld, meer niet. Bedankt voor de reaxtie,
Volvo 480ES 1990
Volvo 480 GT Turbo 1995
Gebruikersavatar
erik-hakkers
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
Locatie: hardenberg

kijk eens onder de injectie vlakbij het gasklephuis daar zit vaak een steun onder die vastzit aan het blok .daar zit een bout in mischien dat die weg is?
Plaats reactie

Terug naar “De 480”