Hallo mensen,
De laatste week loopt mijn 480 stationair 1250 toeren, nu heb ik de stationair regelklep al schoon gemaakt en de gasklep af afgesteld. Wat zou het nu kunnen zijn? De laatste tijd tank ik wel V power, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben??
Groet,
1250 toeren Stationair!
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
trek je Lucht massa meter stekker is los draait hij dan wel goed stationair?
en anders proberen je gas klep iets af te stellen suc6
en anders proberen je gas klep iets af te stellen suc6
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Denk eerder valse lucht.. Checke alle vacuum slangetjes eens na die op het spruitstuk zitten.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
- Locatie: Zutphen
Zitten de slangen die je los hebt gehad voor het schoonmaken weer goed vast?
En je zegt dat je je gasklep hebt afgesteld. Wat heb je precies afgesteld? Je kan de ruststand van de klep veranderen, maar dat is vaak niet nodig. Als je deze ook maar iets open zet loopt de motor stationair te hard.
En je zegt dat je je gasklep hebt afgesteld. Wat heb je precies afgesteld? Je kan de ruststand van de klep veranderen, maar dat is vaak niet nodig. Als je deze ook maar iets open zet loopt de motor stationair te hard.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
En als je de gasklepstand veranderd detecteerd de gasklepsensor niet meer dat de gasklep in de stationair stand staat. Dus gaat het stationair daardoor omhoog. Daardoor maak je het probleem alleen maar groter. Gasklep moet in rust helemaal gesloten zijn. De stationair motor (stappenmotor) regelt de toevoer lucht om de gasklep heen als die gesloten is, alle lucht die om de gasklep heen kan is extra lucht en dat verhoogt het stationair toerental weer.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 05.03.2008 - 19:25
Sorry voor de late reactie,
heb in middels de stappenmotor vervangen door een andere en nog steeds blijft het toeren tal gelijk. Nu hoor ik wel een gesis maar weet neit of ik dit nou al vaker heb gehoort of niet, iemand meer?
heb in middels de stappenmotor vervangen door een andere en nog steeds blijft het toeren tal gelijk. Nu hoor ik wel een gesis maar weet neit of ik dit nou al vaker heb gehoort of niet, iemand meer?
Volvo 480ES 1990
Volvo 480 GT Turbo 1995
Volvo 480 GT Turbo 1995
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Sissen lijkt me van een vacuumlek afkomstig. Op het geluid afgaan dus en op de verdachte plek wat wd40 of remmenreiniger spuiten. Gaat het toerental daardoor omhoog dan zit daar je lek. Kijk ook of je gasklep goed dicht zit omdat je daar aan hebt gerommeld. Zie mijn eerdere reactie.
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
kijk eens onder de injectie vlakbij het gasklephuis daar zit vaak een steun onder die vastzit aan het blok .daar zit een bout in mischien dat die weg is?