Als fossiele brandstof straks te duur en schaars wordt......
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 20.08.2007 - 16:39
....dan ga je toch gewoon op hout rijden! Hier vind je hoe dat kan: http://woodgas.nl/
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
natuurlijk voor elke gekapte boom en nieuwe terugzetten!
Als we dan toch op de meer milieuvriendelijke tour gaan doe het dan gelijk goed
Als we dan toch op de meer milieuvriendelijke tour gaan doe het dan gelijk goed

Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Als t allemaal te duur wordt of er geen benzine meer is, komt mn volvo in de voortuin als kunstwerk te staan. stille herinnering aan een mooi verleden.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- RobbertC70
- 2nd Gear member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 04:09
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Olie genoeg, ik zit hier net buiten Angola en we halen iedere dag meer dan 100.000 vaten ruwe olie naar boven.
En het contract loopt nog een jaar of 10, plus dat we hier ook echt de enige niet zijn in 'het veld'!
Ik maak olie-loos dus niet mee in mn leven, hoef niet eens vervroegd met pensioen omdat het op zal raken (ben nog geen 37 jaar oud dus reken maar uit)
Keep on rolling!
En het contract loopt nog een jaar of 10, plus dat we hier ook echt de enige niet zijn in 'het veld'!
Ik maak olie-loos dus niet mee in mn leven, hoef niet eens vervroegd met pensioen omdat het op zal raken (ben nog geen 37 jaar oud dus reken maar uit)
Keep on rolling!
1998 C70 T-5 Automaat. MTE Performance. Black Gold!
this is the kind of car that gets more beautiful by the day
this is the kind of car that gets more beautiful by the day
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Dit gaat toch echt de toekomst worden dus we hebben dadelijk allemaal mooie pronk stukken in de tuin staan
http://www.elmonet.nl/think/

Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 20.08.2007 - 16:39
Ja, dat schiet op, op een werelddagverbruik van 84.000.000 vaten.....RobbertC70 schreef:Olie genoeg, ik zit hier net buiten Angola en we halen iedere dag meer dan 100.000 vaten ruwe olie naar boven.
Nee, wij gaan zeker niet meemaken dat de olie opraakt. Alleen staan we voor het snijpunt van stijgende vraag (nu tijdelijk een paar procent minder) en een binnen afzienbare tijd dalende maximale productie. Zelfs al zou de vraag naar olie een paar procent per jaar dalen, dan nog komen vraag en aanbod niet in evenwicht.Ik maak olie-loos dus niet mee in mn leven, hoef niet eens vervroegd met pensioen omdat het op zal raken
Er is misschien nog wel voor 50 jaar olie, alleen hoe gaan we hem verdelen?
Groet,
DJ
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Het gaat niet alleen om het brandstof, maar om alles. Ze willen gewoon het milieu schoner krijgen. En daar is natuurlijk wat voor te zeggen, als over een paar elektrisch rijden goedkoper wordt. Kan het zomaar zo zijn dat daar subsidie voor komt en dan wordt de verbrandingmotor wel op de toch te staan. Momenteel ziet ik ook in een project groep voor elektrisch rijden. Het gaat nog wel even duren maar het gaat er echt aan komen.
We zijn nu zo ver om een accu pakket op te laden in 8 uur tijd, het rendement wat er uit komt is ongeveer 150 kilometer. De gemiddelde Nederlander rijdt woon werkverkeer 60 KM. Dus we komen al aardig in de buurt. Zeker als je op je werk kan laden rijdt je altijd met een volle accu.
We zijn nu zo ver om een accu pakket op te laden in 8 uur tijd, het rendement wat er uit komt is ongeveer 150 kilometer. De gemiddelde Nederlander rijdt woon werkverkeer 60 KM. Dus we komen al aardig in de buurt. Zeker als je op je werk kan laden rijdt je altijd met een volle accu.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26990
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Sorry, maar heb je post even aangepastvin940 schreef:Het gaat niet alleen om het brandstof, maar om alles. Ze willen gewoon het milieu schoner krijgen. En daar is natuurlijk wat voor te zeggen, als over een paar jaar elektrisch rijden goedkoper wordt. Kan het zomaar zo zijn dat daar subsidie voor komt en dan komt de verbrandingsmotor wel op de tocht te staan. Momenteel zit ik ook in een project groep voor elektrisch rijden. Het gaat nog wel even duren maar het gaat er echt aan komen.
We zijn nu zo ver om een accu pakket op te laden in 8 uur tijd, het rendement wat er uit komt is ongeveer 150 kilometer. De gemiddelde Nederlander rijdt woon werkverkeer 60 KM. Dus we komen al aardig in de buurt. Zeker als je op je werk kan laden rijdt je altijd met een volle accu.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 20.08.2007 - 16:39
Hoe gaat het milieuprobleem van versleten accu's opgelost worden? Nu is zelfs een penlite batterij chemisch afval. Ik zie me al met een accupakket van 200 kg aankomen bij de milieustraat.....vin940 schreef:Het gaat niet alleen om het brandstof, maar om alles. Ze willen gewoon het milieu schoner krijgen.
Niettemin denk ook ik dat er een toekomst is voor elektrisch rijden. Al zijn er nog veel beren op de weg.
Rijden op hout blijft voorbehouden aan een zeer kleine groep, die onafhankelijk van energieleveranciers wil zijn. Je rijdt overigens op hout voor maximaal 2 euro per honderd kilometer, vergelijkbaar met elektriciteit.
Groet,
DJ
- lesterh2
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 17:10
- Locatie: Ruurlo
Volgens mij is op accu's rijden niet echt de oplossing, misschien tijdelijk. Als we dat op grotere schaal gaan doen krijg je natuurlijk een enorme vraag naar stroom. Vervolgens moeten de stroomcentrales aan het werk en heb je alsnog fossiele-/kernenergie nodig. Zelfde geld voor de productie van waterstof.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 20.08.2007 - 16:39
Over waterstof zijn de geleerden het eens: door het ontbreken van infrastructuur, maar vooral door het zeer lage rendement van de productie (met name), compressie en het transport van waterstofgas zal dit nooit een grootschalig gebruikte brandstof voor mobiele toepassingen worden. Dit is de mening van professoren die zich bezig houden met brandstoffen voor de toekomst.
Alleen de media geven het nog niet op; zij blijven nog regelmatig hoopvolle berichten de wereld insturen. En zeg nou zelf: het ziet er technologisch gelikt uit!
Bijna alle waterstof die momenteel geproduceerd wordt komt van........ aardgas!
Een gegeven is zeker: welke brandstof het ook gaat worden, zo uitbundig energie verspillend als nu, zal het in de toekomst nooit meer zijn. Dus geniet ervan zolang het kan!
Groet,
DJ
Alleen de media geven het nog niet op; zij blijven nog regelmatig hoopvolle berichten de wereld insturen. En zeg nou zelf: het ziet er technologisch gelikt uit!
Bijna alle waterstof die momenteel geproduceerd wordt komt van........ aardgas!
Een gegeven is zeker: welke brandstof het ook gaat worden, zo uitbundig energie verspillend als nu, zal het in de toekomst nooit meer zijn. Dus geniet ervan zolang het kan!
Groet,
DJ
-
- 4th Gear member
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 15:08
Tja, er is ook een tussenweg (op weg naar waterstof)
Het bedrijf waar ik werk heeft een aantal succesvolle projecten op haar naam staan op het gebied van bio-gas. Bio gas is een gas dat uit reststromen (lees afval) gewonnen word, en in de toekomst uit hout (zie eerste bericht)
Voor biogas heb je nodig.... afval (dat is overal in ruime mate voorhanden) warmte (he een afvalverbrandingsinstallatie) en een afnemer (he een busbedrijf) als de drie bovenstaande bij elkaar in de buurt zitten, en er een partij opstaat die niet alleen plannen maakt maar ook bereid is bij te dragen in de uitvoering dan heb je een afvalinzamelaar die geen geld meer kost, een afvalverbrander die minder afval hoeft te verwerken en met de restwarmte bio-gas maakt en een busbedrijf dat op bio gas rijdt, en daarmee in een keer het fijnstof probleem van de stad waar ze de stadsbussen en streekbussen rijden oplost en daarmee de stadsvernieuwing (woninbouw) redt..... Biogas ligt voor het oprapen....
Het bedrijf waar ik werk heeft een aantal succesvolle projecten op haar naam staan op het gebied van bio-gas. Bio gas is een gas dat uit reststromen (lees afval) gewonnen word, en in de toekomst uit hout (zie eerste bericht)
Voor biogas heb je nodig.... afval (dat is overal in ruime mate voorhanden) warmte (he een afvalverbrandingsinstallatie) en een afnemer (he een busbedrijf) als de drie bovenstaande bij elkaar in de buurt zitten, en er een partij opstaat die niet alleen plannen maakt maar ook bereid is bij te dragen in de uitvoering dan heb je een afvalinzamelaar die geen geld meer kost, een afvalverbrander die minder afval hoeft te verwerken en met de restwarmte bio-gas maakt en een busbedrijf dat op bio gas rijdt, en daarmee in een keer het fijnstof probleem van de stad waar ze de stadsbussen en streekbussen rijden oplost en daarmee de stadsvernieuwing (woninbouw) redt..... Biogas ligt voor het oprapen....
1996 volkswagen golf variant 1.9 TD comfortline
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco