Hallo,
Ik zou graag mijn grill uit mijn voorbumper halen om deze goed schoon te kunnen maken. Het chroom is wat slecht georden helaas vandaar.
Nu heb ik echt geen idee hoe dit mogelijk is.
Iemand die weet hoe dit moet?
Alvast bedankt.
grill verwijderen
-
- 5th Gear member
Zijn ook al andere topics over, ik heb het gisteren gedaan. Kreeg het eerst ook niet voor elkaar.
Je moet met iets plats tussen de bumper en de grille ter hoogte van de clips die je kunt zien wanneer je door de grille kijkt. Ik heb een aantal houten spie's gebruikt, dan beschadigd de lak niet en kun je een spie laten zitten en verderop weer een ertussen steken.
Het komt erop neer dat je elke clip op deze manier los moet klikken zowel boven als onder. Wel voorzichtig doen anders breken de clips af.
Suc6
Je moet met iets plats tussen de bumper en de grille ter hoogte van de clips die je kunt zien wanneer je door de grille kijkt. Ik heb een aantal houten spie's gebruikt, dan beschadigd de lak niet en kun je een spie laten zitten en verderop weer een ertussen steken.
Het komt erop neer dat je elke clip op deze manier los moet klikken zowel boven als onder. Wel voorzichtig doen anders breken de clips af.
Suc6
V40 T2 Nordic+
-
- 1st Gear member
Ik heb nog eens even goed gekeken naar de gril maar ik kan echt geen clips vinden. Heb ook met een dunne liniaal tussen de grill en de bumper gezeten maar deze gaat er slechts een cm tussen.
Zal even een foto toevoegen van de oort grill.

Zal even een foto toevoegen van de oort grill.

-
- 5th Gear member
Wanneer je door de grille heen kijkt zie je aan de achterzijde de clips zitten, het beste kun je met een platte schroevendraaier met een doek er omheen, of zoals ik heb gedaan met houten spie's. Wanneer je ter hoogte van zo'n clip de bumper en de grille uit elkaar duwt, en tegelijktijd de grille naar je toe trekt dan schiet deze vanzelf los.
Is overigens bij alle S40 en V50 hetzelfde systeem. De dealer zal alleen niet op deze manier demonteren maar (onnodig) de hele voorbumper verwijderen.
Is overigens bij alle S40 en V50 hetzelfde systeem. De dealer zal alleen niet op deze manier demonteren maar (onnodig) de hele voorbumper verwijderen.
V40 T2 Nordic+
-
- 1st Gear member
sequence (Erik),
Het is gelukt hoor, waren wel wat ballen voor nodig om de schroevendraaier er tussen te zetten maar nadat de eerste los was ging het snel.
Heb het volvo teken ook gedemonteerd en moet zeggen dat de grill een stuk mooier is zonder het volvo teken. mischien maar eens opzoek gaan naar een mooie andere grill aangezien het chroom wat verweerd is.
Heb jij of iemand anders zo nog een goed idee voor een andere grill of vinden jullie het origineel het mooist?
Het is gelukt hoor, waren wel wat ballen voor nodig om de schroevendraaier er tussen te zetten maar nadat de eerste los was ging het snel.
Heb het volvo teken ook gedemonteerd en moet zeggen dat de grill een stuk mooier is zonder het volvo teken. mischien maar eens opzoek gaan naar een mooie andere grill aangezien het chroom wat verweerd is.
Heb jij of iemand anders zo nog een goed idee voor een andere grill of vinden jullie het origineel het mooist?
- Fredhead
- Geartronic member
Heb je een foto van de grille zonder het volvo logo?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
Ik zou die grille blijven gebruiken, op een V50 wordt wel vaker een S40 grille geplaatst omdat men die mooier vind.
Maar mooi dat het gelukt is, eerst maar eens goed schoonmaken met bv. allesreiniger en dan met wax beschermen. Misschien dat het dan nog meevalt.
Maar mooi dat het gelukt is, eerst maar eens goed schoonmaken met bv. allesreiniger en dan met wax beschermen. Misschien dat het dan nog meevalt.
V40 T2 Nordic+
- leonboersma
- 3rd Gear member
mss dat mijn ouwe de chroom er beter opzit (heb nu de S40 grille) , mag je zo hebben van mij. hoor het wel.
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08