Die radio is zeer waarschijnlijk van Japanse makelij. Volvo maakt die dingen echt niet zelf.
Ik weet 't, het lost het probleem niet op. In mijn auto gebeurt hetzelfde en het is niet iets dat alleen bij Volvo voorkomt. Het is meer een probleem van te veel FM zendertjes (vaak illegaal en te sterk) op een te klein gebied.
En dat soort dingen vraag je natuurlijk niet aan een verkoopleider maar aan de monteur. Desnoods de chefmonteur. :razz:
PS
Wat een toepasselijke Nickname voor iemand die liever geen Volvo rijdt
volvo schreef:Hallo mede probleem eigenaren,
Ik heb de berichten aangaande het "wegvallen van een zender gedurende een fractie van een seconde" gelezen. Bent u allen in dienst van Volvo?? Ik vind het een aanfluiting van de eerste orde. Ik heb sinds enkele maanden een S60 (nov. 2005) en in de garage zegt men "wij kennen het probleem". Men heeft getracht het te repareren, het lukt ze niet. Om te gillen. Ik heb een HU-1205 waarbij ook de navigator soms raar doet. Op mijn vraag aan de verkoopleider, waar zitten eigenlijk de antennes, werd er "ergens" naar de ramen gewezen.
Mijn volgende auto toch weer een degelijke Jap!
Ga dan maar weer heeeeeel gauw naar die degelijke Jap terug.
U geeft zelf al aan dat u dit topic gedurende een fractie van een seconde gelezen heeft. Dan weet u dus echt niet wat het probleem is. De radio's van VOLVO komen zoals Ben al aangeeft van gerenomeerde fabrikanten. Helaas is er in ons kleine landje teveel ether vervuiling. Daar hebben zelfs niet VOLVO-radio's in niet VOLVO's last van, zoals al enkele malen is aangegeven.
En in ga in het vervolg bij de dealer naar de juiste persoon.
En praat me niet over dealers van japanse merken. Daar zitten ook behoorlijke horken tussen.
Japanse automerken zijn onder druk van klanten ook antenneloos geworden.
Maar je hebt wel een punt met een buitenantenne, deze heeft veelal wel een betere ontvangst dan de doorgaans richtingsgevoelige ruit en bumperantennes
Het probleem heb ik ook.
Ik rij zelf met een Volvo 440 dl van 1993 met een Parrot radio.
Ook bij mij klinkt er af en toe een andere zender,door de zender die ik aan het luisteren ben.
Dus dat het alleen bij de S50 en V50 voorkomt,klopt niet helemaal.
Er valt weinig tegen te doen,dus laat ik maar voor wat het is.
Veel succes
Ik had ook last van dat probleem bij een V40 uit 1999.
Ik heb het opgelost door de antenneversterker/splitter (dat kastje wat onder de antenne zit, zo groot als een pakje sigaretten) niet meer te gebruiken.
Bij mij lager er 3 antenne kabels vanaf het dashboard naar achteren, 2 van deze zaten op de antenne versterker aangesloten. de 3e zat, niet aangesloten, met een klem aan het dak vastgemaakt en lag loos achter de radio in het dasboard.
Ik heb bij de auto-onderdelen-handelaar een antenne koppelblokje gehaald en de antennedraad die rechtstreeks uit de antenne komt gekoppeld aan de loos liggende antennekabel.
Vervolgens heb ik die antenne kabel in de radio gestoken.
Nooit meer last gehad van zenders die door elkaar heen zaten, of zenders die helemaal niet meer te ontvangen waren in bepaalde delen van het land.
De antenneversterker werkte overigens wel, als de de voedingskabeltje losmaakte hoorde ik duidelijk verschil in het geluid.
Wellicht is dit voor jullie ook een oplossing, althans het is het proberen waard.