Beste Volvo fanaten!
Mijn ouders zijn op het moment in de markt voor een tweedehands Volvo V50. Het is een prachtige en veilige auto.. maar waar dient men op te letten bij een tweedehands V50?
Het moet een handgeschakelde worden daar mijn ouders automaten voor luie mensen vinden. (Tot mijn grote spijt want automaten rijden heerlijk!)
We hebben een budget gesteld van 14.000. Daarnaast moet het een benzine zijn.
Wat raden jullie aan? Een 1.8 of een 2.4i?
En wat houdt een 'elite' versie (met 2.4i) in? Daar zijn we naar wezen kijken.. en die beviel goed!
Volvo V50
-
- 1st Gear member
Welkom op dit forum!
Mooi dat je ouders een V50 willen aanschaffen, goede keuze ( al zeg ik het zelf ).
Qua motor zou ik een 2.0 nemen of idd een 2.4 ( 5 cilinder ). Zelf heb ik de 2.4 en ik moet zeggen dat het een heerlijke motor is. Voldoende krachtig en zeer degelijk. Het verschil tussen de 2.4 of 2.4i zit hem vooral in de pk's. ( 140 of 170 )
Wat een 'elite' versie inhoud weet ik niet, nog nooit van gehoord.......
Waar moet je op letten?
- staat van de auto
- kilometer stand
- garantie
- onderhoudsgeschiedenis
- enz enz enz
Nou succes met het zoeken,
Mooi dat je ouders een V50 willen aanschaffen, goede keuze ( al zeg ik het zelf ).
Qua motor zou ik een 2.0 nemen of idd een 2.4 ( 5 cilinder ). Zelf heb ik de 2.4 en ik moet zeggen dat het een heerlijke motor is. Voldoende krachtig en zeer degelijk. Het verschil tussen de 2.4 of 2.4i zit hem vooral in de pk's. ( 140 of 170 )
Wat een 'elite' versie inhoud weet ik niet, nog nooit van gehoord.......
Waar moet je op letten?
- staat van de auto
- kilometer stand
- garantie
- onderhoudsgeschiedenis
- enz enz enz
Nou succes met het zoeken,
Volvo V50 2.4 momentum
Volvo S40 1.8 MY04 momentum
Volvo V40 1.8
Volvo 460 1.8 DL
Volvo S40 1.8 MY04 momentum
Volvo V40 1.8
Volvo 460 1.8 DL
- Summum
- 6th Gear member
In 2004 zijn de eerste S40/V50 modellen geleverd in de Elan, Elite en Exclusive uitrustingsniveau's. Door een klacht van Lotus (die hadden recht op de namen Elan en Elite), is Volvo vanaf halverwege 2004 de benamingen Kinetic, Momentum en Summum gaan gebruiken. Een Elite is dus vergelijkbaar met de latere momentum.
Mijn advies zou zijn om zeker te gaan voor een 2.4 vijfcilinder, dat geluid en de soeplesse zijn verslavend. Zoals Nightfire zegt is het verschil tussen de 2.4 en de 2.4i alleen het motormanagement en daarmee de pk's (140 om 170). Overigens is een 2.4 middels chiptuning eenvoudig op te waarderen tot 170 pk. Een automaat is in combinatie met deze motoren heerlijk, ik zou niet anders willen. Wellicht kun je je ouders overtuigen om toch eens een proefrit te maken met automaat?
Mijn advies zou zijn om zeker te gaan voor een 2.4 vijfcilinder, dat geluid en de soeplesse zijn verslavend. Zoals Nightfire zegt is het verschil tussen de 2.4 en de 2.4i alleen het motormanagement en daarmee de pk's (140 om 170). Overigens is een 2.4 middels chiptuning eenvoudig op te waarderen tot 170 pk. Een automaat is in combinatie met deze motoren heerlijk, ik zou niet anders willen. Wellicht kun je je ouders overtuigen om toch eens een proefrit te maken met automaat?
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
-
- 1st Gear member
Sorry voor de zeer matige startpost.
Het was al laat.. en ik was al erg lang wakker (24+ uur).
We zijn inmiddels naar een dealer geweest. Hebben daar een zwarte Volvo V50 Elite bekeken (equivalent van de huidige Momentum lijn dus, bedankt voor het uitleggen gebruiker Summum
).
Bouwjaar is 2004 of 2005 (weet niet zeker meer.. heb er zoveel doorgespit..)
Even kort alles op een rijtje:
Daarnaast vernam ik van Nightfire (bedankt) dat volgende punten belangrijk zijn.. maar waar moet ik concreet op letten?
- staat van de auto (spreekt voor zich)
- kilometer stand (Wat is te hoog voor een V50 met een 2.4 (niet de 2.4i!)? Zijn er kilometrages waarbij bij jullie alarmbellen gaan rinkelen? De V50 Elite waar we naar zijn wezen kijken was van laat 2004 of vroeg 2005 en had circa 170.000 kilometer gelopen. Is dat te doen (natuurlijk afhankelijk van onderhoud maar toch)?)
- garantie (Hoeveel garantie en van welk type zou je ongeveer mogen verwachten?)
- onderhoudsgeschiedenis (Ik snap dat dealeronderhouden een pré is. Verder.. ex-lease juist vermijden of juist opzoeken???)
Ik weet dat ik erg veel van jullie vraag, maar ik heb het gevoel dat jullie eerlijker en kundiger zijn dan menig autoverkoper. Zeker in deze tijden.
O, trouwens. Mijn vader heeft een automaat testgereden en vond hem, en ik quote,
Dus het blijft gewoon een schakelbak.. is ook wel net zo sportief natuurlijk
Heren (en misschien ook wel een enkele dame), bedankt voor uw tijd.
-Pr0fane
Het was al laat.. en ik was al erg lang wakker (24+ uur).
We zijn inmiddels naar een dealer geweest. Hebben daar een zwarte Volvo V50 Elite bekeken (equivalent van de huidige Momentum lijn dus, bedankt voor het uitleggen gebruiker Summum

Bouwjaar is 2004 of 2005 (weet niet zeker meer.. heb er zoveel doorgespit..)
Even kort alles op een rijtje:
- M'n ouders maken weinig kilometers en zijn zeker geen autofanaten. Ik ben de enige die autorijden echt leuk vindt.. voor mijn ouders is het 'gewoon' vervoer. Per jaar zo'n 8.000 kilometer, en nu ik ook m'n rijbewijs heb zal dat misschien toenemen tot 12.000
- Vanwege bovenstaande reden is het budget niet erg hoog. Maximaal 14.000 euro
- Veiligheid is belangrijk. Het liefst zoveel mogelijk airbags. Twee airbags voorin is echt een absoluut minimum!
- Allerlei luxe in een auto is, wederom vanwege eerste punt, niet broodnodig. Pas nu ik ook een rijbewijs heb begin ik een beetje mijn stem te laten horen en heb ik mijn ouders weten overtuigen van de voordelen van Xenon-verlichting, een fijne (toch iets grotere) motor, cruisecontrol en dergelijke heerlijkheden
- Eén keer per jaar maken we een grote reis naar het zuiden van Europa om daar enkele weken op één of twee locaties door te brengen. 3500/8000 kilometer die mijn ouders per jaar reden wordt DAN gemaakt. Dat zijn lange afstanden en dus is een comfortabele auto, zowel voor als achterin onontbeerlijk.
- Mijn ouders zijn niets qua luxe gewend daar de vorige auto's wegens gebrek aan interesse, behoefte en enthousiasme altijd goedkoop, simpel en aftands geweest. In het gamma staan bijvoorbeeld een Nissan Sunny Sedan 1.3 en een Ford Focus Station 1.4. Nu ik een stem heb zal ik mijn ouders eens introduceren in het genot dat Volvo heet.
Daarnaast vernam ik van Nightfire (bedankt) dat volgende punten belangrijk zijn.. maar waar moet ik concreet op letten?
- staat van de auto (spreekt voor zich)
- kilometer stand (Wat is te hoog voor een V50 met een 2.4 (niet de 2.4i!)? Zijn er kilometrages waarbij bij jullie alarmbellen gaan rinkelen? De V50 Elite waar we naar zijn wezen kijken was van laat 2004 of vroeg 2005 en had circa 170.000 kilometer gelopen. Is dat te doen (natuurlijk afhankelijk van onderhoud maar toch)?)
- garantie (Hoeveel garantie en van welk type zou je ongeveer mogen verwachten?)
- onderhoudsgeschiedenis (Ik snap dat dealeronderhouden een pré is. Verder.. ex-lease juist vermijden of juist opzoeken???)
Ik weet dat ik erg veel van jullie vraag, maar ik heb het gevoel dat jullie eerlijker en kundiger zijn dan menig autoverkoper. Zeker in deze tijden.
O, trouwens. Mijn vader heeft een automaat testgereden en vond hem, en ik quote,
"Erg fijn rijden maar als ik zelfs niet meer hoef te schakelen voel ik me helemaal een oude l*l"

Dus het blijft gewoon een schakelbak.. is ook wel net zo sportief natuurlijk

Heren (en misschien ook wel een enkele dame), bedankt voor uw tijd.
-Pr0fane
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ex-lease, tja, moet je geluk mee hebben.
Ik ken een paar mensen waar ik de ex-lease absoluut niet van zou moeten hebben...
Ik ken een paar mensen waar ik de ex-lease absoluut niet van zou moeten hebben...

-
- 1st Gear member
Veel problemen dus.Thamar schreef:Ex-lease, tja, moet je geluk mee hebben.
Afgeragd door de 'leasers' of waar ligt dat dan concreet aan.
Ik waardeer je bijdrage maar aan 'lege' comments zoals deze heb ik vrij weinig. Ze roepen alleen maar meer vragen op ipv ze te beantwoorden!

En ik bedoel dat niet vervelend.
-
- 1st Gear member
Mooie auto/ motor de 2.4, maar let wel op het verbruik, ik heb door gerekend dat het omslagpunt voor een diesel 1.6 bij 9500 km ligt en voor de 2.0 11.500km, dus ik weet niet hoeveel Km ze per jaar rijden maar let daar op.
-
- 5th Gear member
Je vraagt ook of je dan bij een V50 aan het goede adres bent, die lange reis is dat met alle gezinsleden ? Om hoeveel personen en leeftijd / lengte gaat het. Een V50 is op de achterbank namelijk niet zo ruim. Dan is een V70 de betere keuze.
In dit geval zou ik ook voor garantie gaan, en niet zo meenemen.
Onderhoudshistorie moet bekend zijn, boekjes ingevuld.
Een schoongespoten motor ben ik niet zo gek op, eventuele lekkage . zweten van de motor zie je dan niet meer. Lakwerk veel deukjes, dan kans op slordige eigenaar die vaak ook niet zuinig op de motor is....
Op zich is een nette leaseauto een goede keuze omdat het onderhoud goed is uitgevoerd. Let wel op wanneer de auto nu weer een beurt moet hebben. Sommige maatschappijen stellen op het einde van de leasetermijn de beurt uit om kosten te besparen.
Ik heb goede ervaringen met ex-leaseauto's van ING Car Lease, mijn huidige V50 hebben ze zelf 4 maanden voor einde nog van 4 nieuwe Michelin banden voorzien. Wanneer je weet van welke maatschappij een auto is geweest kan je ze ook altijd bellen en vragen naar de historie van de auto om te zien of er reparaties e.d. bij staan.
In dit geval zou ik ook voor garantie gaan, en niet zo meenemen.
Onderhoudshistorie moet bekend zijn, boekjes ingevuld.
Een schoongespoten motor ben ik niet zo gek op, eventuele lekkage . zweten van de motor zie je dan niet meer. Lakwerk veel deukjes, dan kans op slordige eigenaar die vaak ook niet zuinig op de motor is....
Op zich is een nette leaseauto een goede keuze omdat het onderhoud goed is uitgevoerd. Let wel op wanneer de auto nu weer een beurt moet hebben. Sommige maatschappijen stellen op het einde van de leasetermijn de beurt uit om kosten te besparen.
Ik heb goede ervaringen met ex-leaseauto's van ING Car Lease, mijn huidige V50 hebben ze zelf 4 maanden voor einde nog van 4 nieuwe Michelin banden voorzien. Wanneer je weet van welke maatschappij een auto is geweest kan je ze ook altijd bellen en vragen naar de historie van de auto om te zien of er reparaties e.d. bij staan.
V40 T2 Nordic+
-
- 1st Gear member
kosten diesel 650,-+ wegenbel. 1200,- + verzekering 1850,-
12000km/ 17( gem.verbr.)= 706 lt x 0.92 ( diesel) = 650,-
totaal voor diesel 12000 km = 3020 euro
benziene 12000km / 11 (gem.verbruik) = 1090 ltr x1.30( euro95) = 1425
benziene 1425,- + wegenbel. 612,-+ verzekering 1100/jaar= 3137 euro
dus diesel 2.0 3020 per jaar
2.4 benz. per jaar 3137 euro.
Onderhoud is bij beide voertuigen 1x per jaar kosten zullen elkaar niet veel ontlopen. Ook via onderstaande link te berekenen.
http://www.autoboulevard.nl/KeuzeHulp/DieselOmslag.asp
Onderhoud is bij beide voertuigen 1x per jaar kosten zullen elkaar niet veel ontlopen. Ook via onderstaande link te berekenen.
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Gewoon de manier waarop ze met hun auto's omspringen.Pr0fane schreef:Veel problemen dus.
Afgeragd door de 'leasers' of waar ligt dat dan concreet aan.
Ik waardeer je bijdrage maar aan 'lege' comments zoals deze heb ik vrij weinig. Ze roepen alleen maar meer vragen op ipv ze te beantwoorden!
En ik bedoel dat niet vervelend.
Een verkeersdrempel is gemaakt om zo hard mogelijk over te knallen. Het begrip koude motor kennen ze niet, mag -5 vriezen, het is instappen en wegscheuren.
Echt het principe van "het is niet van mij, dus het kan me weinig schelen"
-
- 5th Gear member
Wat belangrijk is dat je bij een lease auto critisch gaat kijken en luisteren.
Tikjes en rammeltjes waar je meestal na een tijdje achterkomt omdat je er aan het ergeren bent dien je nu voortijdig te vinden (als ze er zijn).
Kijk naar de staat van de auto, veel deukjes, interieur netjes onderhouden?
Als dit allemaal ok is dan zou je ervan mogen uitgaan dat de berijder er goed mee omgegaan is.
Probeer gewoon alles uit wat er op de auto zit, alles moet je testen t/m de cd speler! (reparatie kan kostbaar zijn).
En het onderhoudsbeokje even doorlopen en navragen waar de auto in onderhoud geweest is en wat er in die tijd voorgevallen is aan de auto.
Tikjes en rammeltjes waar je meestal na een tijdje achterkomt omdat je er aan het ergeren bent dien je nu voortijdig te vinden (als ze er zijn).
Kijk naar de staat van de auto, veel deukjes, interieur netjes onderhouden?
Als dit allemaal ok is dan zou je ervan mogen uitgaan dat de berijder er goed mee omgegaan is.
Probeer gewoon alles uit wat er op de auto zit, alles moet je testen t/m de cd speler! (reparatie kan kostbaar zijn).
En het onderhoudsbeokje even doorlopen en navragen waar de auto in onderhoud geweest is en wat er in die tijd voorgevallen is aan de auto.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- Rob M
- 5th Gear member
@ Thamar en alle anderen die de 'leaserijders' over 1 kam scheren. Foei!
Er zitten hele slechte berijders tussen, dat geloof ik direct. Maar de gemiddelde leaserijder met een Volvo is echt geen knaapje van 20 die de auto afragt omdat het geen eigendom is. Dan kom je eerder in de Seat Leon, BMW 1 serie, Golf en dergelijke. Daarnaast kost een leaseauto iedere maand een hoop geld en zijn leasemaatschappijen erg streng (geworden) als het gaat om schade die voorkomen had kunnen worden. Ze weten de berijder en zijn portemonee te vinden hoor! De belangrijke zaken, die ook al eerder genoemd zijn blijven ook voor een ex-leaser belangrijk.
Er zitten hele slechte berijders tussen, dat geloof ik direct. Maar de gemiddelde leaserijder met een Volvo is echt geen knaapje van 20 die de auto afragt omdat het geen eigendom is. Dan kom je eerder in de Seat Leon, BMW 1 serie, Golf en dergelijke. Daarnaast kost een leaseauto iedere maand een hoop geld en zijn leasemaatschappijen erg streng (geworden) als het gaat om schade die voorkomen had kunnen worden. Ze weten de berijder en zijn portemonee te vinden hoor! De belangrijke zaken, die ook al eerder genoemd zijn blijven ook voor een ex-leaser belangrijk.
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
- lancer
- 6th Gear member
Als je ouders niet veel gewend zijn/niet veel om de auto geven, zou ik toch voor een 1.8 gaan. Deze komt prima met het verkeer mee en is wat economischer in gebruik. De lagere aanschafwaarde zou ervoor kunnen zorgen dat je een auto kunt kopen met minder kilometers of van een recenter bouwjaar.
De V50 is inderdaad als gezinsauto met een gezin van meer dan 2 volwassenen niet heel geschikt, maar dat hangt eigenlijk ook af van de gemiddelde lengte binnen het gezin. (Als niemand boven de 1.80 komt, zou het goed te doen moeten zijn).
Verder zou ik me niet laten leiden door het feit of het ex-lease is of niet. Ik ken ook zat mensen die huin eigen auto afraggen. Bij lease ben je er in ieder geval zeker van dat alle papieren in orde zijn en dat alle beurten (op de laatste na misschien) op tijd zijn uitgevoerd.
De V50 is inderdaad als gezinsauto met een gezin van meer dan 2 volwassenen niet heel geschikt, maar dat hangt eigenlijk ook af van de gemiddelde lengte binnen het gezin. (Als niemand boven de 1.80 komt, zou het goed te doen moeten zijn).
Verder zou ik me niet laten leiden door het feit of het ex-lease is of niet. Ik ken ook zat mensen die huin eigen auto afraggen. Bij lease ben je er in ieder geval zeker van dat alle papieren in orde zijn en dat alle beurten (op de laatste na misschien) op tijd zijn uitgevoerd.
- Paul
- Geartronic member
ferry100nl schreef:kosten diesel 650,-+ wegenbel. 1200,- + verzekering 1850,-
Hou nog even rekening mee dat de viercilinders elke 20.000km een beurt nodig hebben en de 5-cilinders elke 30.000km
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
dat staat niet in het onderhoud boekje. n.l. elke 20.000km een beurt...
5 cil. elke 180.000km nokkenasriem en spanrol en drukwiel vervangen, elke diesel. 240.000km het zelfde.
5 cil. elke 180.000km nokkenasriem en spanrol en drukwiel vervangen, elke diesel. 240.000km het zelfde.
- Paul
- Geartronic member
Ohw sorry. Mijn fout dan, maar mijn 1.6D moet elke 20 en de D5 moet om de 30. Dacht dat hetzelfde was met de 1.8 benz en de 2.4/T5 motor.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
-
- 3rd Gear member
Misschien nog even ter aanvulling, ik weet niet hoe het bij de andere motoren zit, maar bij de 1.6D hoeft de distributieriem pas bij de 240.000 km vervangen worden.
Dat is ook een kostbare beurt, zo'n 1000 euro. Alle beurten daarvoor zijn rond de 400 - 450 euro en daarna ook weer.
Maar vergeet niet in de onderhoudskosten ook de dingen buiten de beurt mee te nenem, banden, remmen, uitlaat enz.
Bij een zwaarder gemotoriseerde auto slijten onderdelen harder en kan bijv een uitlaat een duurder model zijn.
Dit zou ik dus goed bekijken, bij een auto met een hoge km stand kan net alles vervangen zijn, en bij een auto met weinig km kan hij net aan dingen toe zijn. En vica versa kan ook.
Je moet een auto echt per auto bekijken je kan er weinig over het algemeen over zeggen. Het kan zo verschillen.
Mijn auto is ook een ex lease auto, maar daar is altijd voorzover ik na kan gaan heel netjes mee gereden. Ik maak dat op aan het ongeschonde interieur, orginele matten nog erg netjes, normale bandenslijtage (onderhoudshistorie van dealer gezien).
Dus als de bestuurder er netjes mee heeft gereden is een leaseauto een goede keus. Vaak eerste eigenaar, op tijd zijn onderhoud en bij een dealer.
Succes met zoeken!
Dat is ook een kostbare beurt, zo'n 1000 euro. Alle beurten daarvoor zijn rond de 400 - 450 euro en daarna ook weer.
Maar vergeet niet in de onderhoudskosten ook de dingen buiten de beurt mee te nenem, banden, remmen, uitlaat enz.
Bij een zwaarder gemotoriseerde auto slijten onderdelen harder en kan bijv een uitlaat een duurder model zijn.
Dit zou ik dus goed bekijken, bij een auto met een hoge km stand kan net alles vervangen zijn, en bij een auto met weinig km kan hij net aan dingen toe zijn. En vica versa kan ook.
Je moet een auto echt per auto bekijken je kan er weinig over het algemeen over zeggen. Het kan zo verschillen.
Mijn auto is ook een ex lease auto, maar daar is altijd voorzover ik na kan gaan heel netjes mee gereden. Ik maak dat op aan het ongeschonde interieur, orginele matten nog erg netjes, normale bandenslijtage (onderhoudshistorie van dealer gezien).
Dus als de bestuurder er netjes mee heeft gereden is een leaseauto een goede keus. Vaak eerste eigenaar, op tijd zijn onderhoud en bij een dealer.
Succes met zoeken!
Volvo XC60 2.4D FWD Momentum DRIVe 07-2009
Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017
Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017
-
- 5th Gear member
Ben ik het niet mee eens, een 2.0D heeft ook zwaardere onderdelen in de motor. Bovendien slijt een 1.6D die er harder voor moet werken ook meer...Bij een zwaarder gemotoriseerde auto slijten onderdelen harder en kan bijv een uitlaat een duurder model zijn.
V40 T2 Nordic+
-
- 1st Gear member
Mijn ouders hebben het de komende dagen erg druk dus ik ben even namens hen op zoek geweest.
Bij ons in de buurt zit een betrouwbaar ogende Volvo dealer.
Ben er even binnengelopen en daar stond deze schoonheid:
Volvo V50 1.8 Kinetic benzine uit 2005 in de kleur Dawn Blue Pearl.
De auto heeft 103732km gemaakt en beschikt over devolgende opties:
-Elektrische ramen voor en achter
-Lichtmetalen 16" velgen
-Trekhaak (afneembaar dacht ik)
-Wartewerend glas
-2 airbags voor, zijairbags voor, gordijn airbags voor en achter
-Automatic Climate Control
-Cruise control
-Midden armsteun voor en achter
-Roof rails
-ECC (is dat niet hetzelfde als automatic climate control
?)
-Air Quality System
-Bekerhouder in tunnelconsole
-Bluetooth telefoonvoorziening
-SIPS
-WHIPS hoofdsteunen voor.
-Normale hoofdsteunen achter
-Performance audio
-Anthraciet stoffen interieur
-12 maanden garantie (staat wel op de lijst in de showroom maar NIET op de uitdraai waardoor ik twijfel of dit wel het geval is)
-De volvo is dealer onderhouden
Phew dat is een hele lijst.
De auto moet 15.950 euro kosten.
Ons uiterste budget is echter 14.000. M'n ouders willen simpelweg niet meer uitgeven aan een auto.
Denken jullie dat we af kunnen dingen tot dat bedrag.. zou dat eerlijk zijn
of is de auto met deze opties simpelweg al niet duur met 16.000 euro? .
Andere belangrijke vraag:
Zit een 1.8 benzine bij 103732 kilometer dicht in de buurt bij eventuele dure reparaties / beurten?
Vriendelijke bedankt weer jongens.
Phew.. als het aan mij lag had ik gespaard voor een RDesign... wat een geweldige auto is de Volvo V50 Rdesign
En het interieur is van ongelovelijk hoogwaardige kwaliteit. Had ik ook niet verwacht.
Bij ons in de buurt zit een betrouwbaar ogende Volvo dealer.
Ben er even binnengelopen en daar stond deze schoonheid:
Volvo V50 1.8 Kinetic benzine uit 2005 in de kleur Dawn Blue Pearl.
De auto heeft 103732km gemaakt en beschikt over devolgende opties:
-Elektrische ramen voor en achter
-Lichtmetalen 16" velgen
-Trekhaak (afneembaar dacht ik)
-Wartewerend glas
-2 airbags voor, zijairbags voor, gordijn airbags voor en achter
-Automatic Climate Control
-Cruise control
-Midden armsteun voor en achter
-Roof rails
-ECC (is dat niet hetzelfde als automatic climate control

-Air Quality System
-Bekerhouder in tunnelconsole
-Bluetooth telefoonvoorziening
-SIPS
-WHIPS hoofdsteunen voor.
-Normale hoofdsteunen achter
-Performance audio
-Anthraciet stoffen interieur
-12 maanden garantie (staat wel op de lijst in de showroom maar NIET op de uitdraai waardoor ik twijfel of dit wel het geval is)
-De volvo is dealer onderhouden
Phew dat is een hele lijst.
De auto moet 15.950 euro kosten.
Ons uiterste budget is echter 14.000. M'n ouders willen simpelweg niet meer uitgeven aan een auto.
Denken jullie dat we af kunnen dingen tot dat bedrag.. zou dat eerlijk zijn

Andere belangrijke vraag:
Zit een 1.8 benzine bij 103732 kilometer dicht in de buurt bij eventuele dure reparaties / beurten?
Vriendelijke bedankt weer jongens.
Phew.. als het aan mij lag had ik gespaard voor een RDesign... wat een geweldige auto is de Volvo V50 Rdesign

En het interieur is van ongelovelijk hoogwaardige kwaliteit. Had ik ook niet verwacht.
Mijn ouders zijn bezig met het aanschaffen van een Volvo V50 1.8 bj2005.
Heeft u aandachtspunten, tips of andere suggesties? PM me dan
!
Heeft u aandachtspunten, tips of andere suggesties? PM me dan