Ik kan een S40 op lpg-G3 kopen.
De distributie is bij 242.000 vervangen, de auto heeft nu 308.000 gelopen.
Wat is de interval bij deze auto?
En wat zijn specifieke S40 punten waar ik op moet letten?
Het is een dikke uitvoering met vol leer, climate enz.
Auto komt eerlijk over en historie is grotendeels bekend.
Bedankt alvast!
Distributieinterval S40 2.0 1998
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Hoi de riem moet vervangen worden om de 8 Jaar of 120.000 KM. De S40 is een goede auto, echte zwakheden ken ik niet........
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 01.12.2008 - 20:48
Ik had ook al begrepen dat de V40/S40 goede auto's zijn.
Ik heb hier gelezen dat er zo hier en daar toch wel problemen zijn met een Vialle Lpi systeem zijn.
Volgens de eigenaar loopt de auto zowel op lpg als op benzine netjes.
Door omstandigheden moet ik met een laag budget een auto op lpg zoeken.
Hier en daar ben ik ook al cruise controle tegengekomen... zijn dat bepaalde uitvoeringen of is dat destijds een optie geweest?
Ik rij 50K per jaar maar een diesel is in verhouding nog duurder in aanschaf ( ook om te rijden ) en ik wil het nu eens op lpg gooien... hoewel ik daar nog steeds een beetje huiverig voor ben.
Een Volvo op lpg gaat goed, die reputatie hebben ze.
Ik heb hier gelezen dat er zo hier en daar toch wel problemen zijn met een Vialle Lpi systeem zijn.
Volgens de eigenaar loopt de auto zowel op lpg als op benzine netjes.
Door omstandigheden moet ik met een laag budget een auto op lpg zoeken.
Hier en daar ben ik ook al cruise controle tegengekomen... zijn dat bepaalde uitvoeringen of is dat destijds een optie geweest?
Ik rij 50K per jaar maar een diesel is in verhouding nog duurder in aanschaf ( ook om te rijden ) en ik wil het nu eens op lpg gooien... hoewel ik daar nog steeds een beetje huiverig voor ben.
Een Volvo op lpg gaat goed, die reputatie hebben ze.
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
welke motor zit erin? de 1.8i is eigenlijk de enige met 'bekende' problemen (niet de gewone 1.8 ) .
Het 2.0 blok lijkt wel de meest betrouwbare, maar dat is niet ten nadele van de andere blokken (behalve die 1.8i). Kijk maar eens in de topic met de hoogste kilometerstanden...
Zo'n cruise control is trouwens ook redelijk makkelijk achteraf in te bouwen (daar zijn ook een aantal topics over als je even zoekt)
Het 2.0 blok lijkt wel de meest betrouwbare, maar dat is niet ten nadele van de andere blokken (behalve die 1.8i). Kijk maar eens in de topic met de hoogste kilometerstanden...
Zo'n cruise control is trouwens ook redelijk makkelijk achteraf in te bouwen (daar zijn ook een aantal topics over als je even zoekt)
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 01.12.2008 - 20:48
Dit gaat om de 2.0... ben ik blij dat deze dan als betrouwbaar te boek staat.
Morgen ga ik kijken en als het wat is neem ik hem mee.
Wel gek eigenlijk want ik ben helemaal geen Volvo-man... laatst een 440 td gehad en dat beviel wel.
Nu komt deze toevallig op mijn pad.
Die topics had ik al een beetje doorgelezen en nu moet ik dus even op zoek naar een compleet systeem om dat in te bouwen.
Als iemand nog iets weet, dan hoor ik dat graag!
Morgen ga ik kijken en als het wat is neem ik hem mee.
Wel gek eigenlijk want ik ben helemaal geen Volvo-man... laatst een 440 td gehad en dat beviel wel.
Nu komt deze toevallig op mijn pad.
Die topics had ik al een beetje doorgelezen en nu moet ik dus even op zoek naar een compleet systeem om dat in te bouwen.
Als iemand nog iets weet, dan hoor ik dat graag!