Ik heb twee jaar geleden bij de Profile mijn remvloeistof laten verversen, en dit jaar denken ze dat dat zo'n € 50,-- gaat kosten. WOW!
Dan maar weer zelf doen, met z'n tweëen. Ik heb dit eerder met m'n Land Rover ambulance gedaan, maar vond toen dat de rem wel iets zompiger was.
De methode die ik ken:
- reservoir tot max vullen
- slangetje aan de eerst af te tappen cylinder doen met het uiteinde ondergedoopt in een potje met een laagje remvloeistof
- aftapplug opendraaien terwijl iemand het rempedaal langzaam intrapt
- rempedaal vasthouden totdat aftapplug weer dichtgedraaid is
- dit herhalen totdat er schone vloeistof uit de aftapplug komt
- doorwisselen naar de andere remcylinders en nivo in het reservoir in de gaten houden
Werkt dit even goed als afpersen bij de garage of kunnen zij meer druk in het systeem brengen?
En zijn er nog slimme tips? Zat al te denken om de cylinders met een grote spuit uit te zuigen o.i.d.?
Remvloeistof vervangen
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13.11.2005 - 09:54
- Locatie: belgie -vlaanderen.
je kan best na een paar keer te hebben doorgetrapt het aftapplug weer dichtdraaien en terug druk opbouwen door op het pedaal te blijven pompen ,en daarna het aftapplug weer open draaien dit doe je best een paar keer per wiel .en altijd in x vorm werken vb r voor dan l achter en l voor en r achter .
veel succes .
groeten .
veel succes .
groeten .
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Ik heb mensen met een soort fles zien werken dwaardoor je het in je eentje af kon maar hoe dat precies werkt...
Ik heb trouwens met diverse 960's gemerkt dat die veel minder goed remmen dan de mijne.
de mijne kun je echt laten "bijten" hoe is dat met een andere 740?
Ik heb trouwens met diverse 960's gemerkt dat die veel minder goed remmen dan de mijne.
de mijne kun je echt laten "bijten" hoe is dat met een andere 740?
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3008
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
ja, en lekker al het vuil mee oppompen.l.d schreef: druk opbouwen door op het pedaal te blijven pompen
de dealer ziet je graag weer komen met de storingen.
50€ is niets teveel voor een remolie wissel, als het tenminste op de goeie manier gedaan word.
of je kan ook zelf de aparatuur aanschaffen, ben je evenveel kwijt voor de rest van je (auto)leven (op de olie na dan).
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3008
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
nee hoor, die heeft er een (dure) mooie pomp voor.l.d schreef: ,dit wordt ook zo toegepast bij jou dealer .
groeten.
langs boven druk erop en langs onder via de aftapplug de oude olie d'ruit.
niks meer pompen met het pedaal, die methode is nog uit de 19é eeuw (of is dat 20é?), auto's zonder ABS, hoopje sensors etc...
- André
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 24.11.2005 - 10:10
- Locatie: Ossenzijl
Kijk, da's nou waarom ik lid ben geworden. Nuttige tips/ideeën!!!
Vond de link naar de Brake Power Bleeder à $49.30 ook wel 'n goeie. Bedacht me toen dat je zo'n ding natuurlijk heel goedkoop zelf kunt maken (als je dat leuk vindt tenminste); 'hogedruk'-plantenspuit (heb ik nog), van de sloop een remvloeistofreservoirdekseltje (goed scrabble-woord trouwens), wat slangetjes plus klemmen en voilà: uw eigen homemade 'Brake Power Bleeder'!! Moet me lukken onder de € 10,00...
Als 'ie af is, stuur ik jullie nog wel wat foto's.
Vond de link naar de Brake Power Bleeder à $49.30 ook wel 'n goeie. Bedacht me toen dat je zo'n ding natuurlijk heel goedkoop zelf kunt maken (als je dat leuk vindt tenminste); 'hogedruk'-plantenspuit (heb ik nog), van de sloop een remvloeistofreservoirdekseltje (goed scrabble-woord trouwens), wat slangetjes plus klemmen en voilà: uw eigen homemade 'Brake Power Bleeder'!! Moet me lukken onder de € 10,00...
Als 'ie af is, stuur ik jullie nog wel wat foto's.
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
sjjeesj wat een prijzen... was er bij de dealer 11 euro ex. btw voor kwijt!
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3008
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
beetje kort door de bocht hé.Reitse schreef:sjjeesj wat een prijzen... was er bij de dealer 11 euro ex. btw voor kwijt!
50 €uro teveel voor een klein half uurtje werk?.
als je zelf gaat werken wil jij wel steeds de hoofdprijs verdienen.
een dealer moet (verplicht)zware investeringen doen) en zou niks mogen vragen. :?:
:?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Remsystemen met ABS moet je met een apparaat ontluchten,het kan wel op de oude manier,maar dan krijg je de lucht er niet uit en je pompt het vuil rond.
50 euro is een redelijk bedrag gezien de tijd dat je ermee bezig bent.
50 euro is een redelijk bedrag gezien de tijd dat je ermee bezig bent.
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Hallo Ludo.. Ik geef aan dat het bij een dealer zoveel kost! Ja, zoeentje met van die mooie Volvo-logo's aan de muur...Ludo schreef:beetje kort door de bocht hé.Reitse schreef:sjjeesj wat een prijzen... was er bij de dealer 11 euro ex. btw voor kwijt!
50 €uro teveel voor een klein half uurtje werk?.
als je zelf gaat werken wil jij wel steeds de hoofdprijs verdienen.
een dealer moet (verplicht)zware investeringen doen) en zou niks mogen vragen. :?:
:?
En inderdaad keurig met overdrukapparaatje de boel doorgespoeld
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 12.03.2006 - 23:31
voor die 11 euro was het zeker ergens bij.
Alleen de remolie is al bijna duurder.
Zeker een remklauw vervangen of de koppeling ontlucht of zo???
Anders maken ze alleen maar verlies op.
50 euro is een net bedrag, als je het zelf gaat doen komen er alleen maar meer problemen (lekke hoofdremcilinder vuil in abs systeem enz.)
Alleen de remolie is al bijna duurder.
Zeker een remklauw vervangen of de koppeling ontlucht of zo???
Anders maken ze alleen maar verlies op.
50 euro is een net bedrag, als je het zelf gaat doen komen er alleen maar meer problemen (lekke hoofdremcilinder vuil in abs systeem enz.)