:evil:
Ik was op weg naar mijn werk en trek bij de stoplichten rustig op om met de rest van het verkeer netjes mee te komen als er op het laatste moment nog even een bestuurder mij probeert in te halen en me de kant in drukte omdat hij ertussen moest.
Ik probeerde te remmen maar vanwege achterliggers kon ik niet vol op de rem gaan staan en raakte hij met zijn achterkant mijn bumper linksvoor.
Voor de duidelijkheid voegde hij in vanwege een verdrijvingsvlak.
Zijn excuus was dat hij wilde ritsen, ik heb er wijzelijk geen antwoord op gegeven gezien hij mij nog net even wilde inhalen en duidelijk het geduld niet had om rustig te ritsen i.p.v. je voertuig ertussen te drukken.
Het is daar altijd raak want iedereen wil voorraan rijden, van mij mogen ze maar ik laat me niet van de weg afdrukken.
Het is voor zover ik zag alleen lak/plastic schade aan de voorbumper.
Denk dat het een uitgemaakte zaak is in dit geval en dat zijn verzekering zal moeten uitkeren.
Tis jammer maar goed er zijn ergere dingen in deze wereld.
Lichte aanrijding vanmorgen
-
- 5th Gear member
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Lap er nog maar wat schade bij 

-
- 5th Gear member
Aan de ene kant zou je dat denken maar ik ben niet zo Thamar, ik denk dat als hij te horen krijgt dat hij fout was dat dit voldoende is om hem tijdelijk tot nadenken te krijgen.
Verder zijn het lichte krassen, laat het wel even controleren bij schade expert.
Verder zijn het lichte krassen, laat het wel even controleren bij schade expert.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Daavoor heb ik zo'n camera in de auto hangen 
Geen discussie mogelijk....
(ja, hij neemt op..)

Geen discussie mogelijk....
(ja, hij neemt op..)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Zou je hier wel eens bedrogen kunnen uitkomen VolvoTech.
Hier kan je videobeelden niet zomaar gebruiken. Als ik zeg dat ik dat niet was, tja dan mag je zoveel beelden hebben dat je wilt (zolang die niet gemaakt zijn door een officiële instantie) of het moet zijn dat je grote stickers op je wagen hangen hebt met de duidelijke vermelding erop dat je videobeelden maakt en dit goedgekeurd is door de privacy-commissie.
Het gaat zelfs zo ver dat ik jou op die moment kan aanklagen voor inbreuk op mijn privacy...
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar daar zullen ook wel regels rond zijn.
Asta, die voordringers zijn dikwijls hardleers zeker als ze zoal direct een excuus hebben. Je moet niet overdrijven, maar laat alle schade maar mooi herstellen en als er een kras in de koplamp zit, ook melden...
Hier kan je videobeelden niet zomaar gebruiken. Als ik zeg dat ik dat niet was, tja dan mag je zoveel beelden hebben dat je wilt (zolang die niet gemaakt zijn door een officiële instantie) of het moet zijn dat je grote stickers op je wagen hangen hebt met de duidelijke vermelding erop dat je videobeelden maakt en dit goedgekeurd is door de privacy-commissie.
Het gaat zelfs zo ver dat ik jou op die moment kan aanklagen voor inbreuk op mijn privacy...
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar daar zullen ook wel regels rond zijn.
Asta, die voordringers zijn dikwijls hardleers zeker als ze zoal direct een excuus hebben. Je moet niet overdrijven, maar laat alle schade maar mooi herstellen en als er een kras in de koplamp zit, ook melden...
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hoi,
Het systeem werkt zo dat het continue opneemt maar slechts 15 seconden.
Tenzij er een byzonder G kracht gemeten wordt, dan wordt er direct continue opgenomen.
In NL zijn er al uitspraken dat dit prima mag...
(nog sterker, we werken aan een systeem waarbij 4 camera's continue ditzelfde doen...)
Inmiddels is hier in NL zelfs al een keer vanuit zo'n systeem het beeld gebruikt in een rechtszaal, in het voordeel van de gebruiker.
Discussie die nu gaat is, wat nu als de beelden in je nadeel spreken?
Het systeem werkt zo dat het continue opneemt maar slechts 15 seconden.
Tenzij er een byzonder G kracht gemeten wordt, dan wordt er direct continue opgenomen.
In NL zijn er al uitspraken dat dit prima mag...
(nog sterker, we werken aan een systeem waarbij 4 camera's continue ditzelfde doen...)
Inmiddels is hier in NL zelfs al een keer vanuit zo'n systeem het beeld gebruikt in een rechtszaal, in het voordeel van de gebruiker.
Discussie die nu gaat is, wat nu als de beelden in je nadeel spreken?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Doet me direct denken aan een situatie die ik vorig jaar meemaakte... Ik vertrek op 2e baanvak aan de lichten, 1 auto voor mij, rechts naast mij een gehaaste kerel onderweg met de lease van z'n pa die op een meter ofzo van zijn voorligger blijft rijden en niet merkte dat die 50m verder rechtsaf moest... Op het moment dat die andere dus remt om af te slaan heeft die kerel 2 keuzes: ofwel rijdt hij vol in de kont van de auto voor hem, ofwel wijkt hij uit en ramt mij van de weg... Ik had het gelukkig zien aankomen (die slipcursus/cursus defensief rijden is ergens goed voor :p) en remde veel eerder dan hem, daardoor heeft hij enkel mijn bumper en rechter wielkast vooraan meegehad. Ik stond eerder stil dan hem, maar hij reedt natuurlijk nog een stukje verder waardoor papa z'n astra helemaal gekrast/gedeukt was over de zijkant
Hij probeerde nog de schuld bij zijn voorligger te leggen (die volgens hem het ongeval veroorzaakt had en bovendien volgens hem dus ook vluchtmisdrijf gepleegd heeft)
Kosten: net geen 800 EUR voor nieuwe bumper, nieuwe wielkas + spuiten en uren. Mooi betaald door de verzekering.
Om maar te zeggen: je bent 100% in je recht
Hopelijk heeft je aanrijder veel meer schade dan jou, vind ik altijd lachen als ze zichzelf meer in de kosten jagen door hun achterlijk rijgedrag 

Kosten: net geen 800 EUR voor nieuwe bumper, nieuwe wielkas + spuiten en uren. Mooi betaald door de verzekering.
Om maar te zeggen: je bent 100% in je recht

1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 5th Gear member
Het is voor beiden alleen lak schade en krassen in het plastic van de bumper, uiteindelijk gaat zijn premie denk ik omhoog als ik de schade ga laten maken.
Maar het is mij er niet om te doen hem een hak te zetten door hem op kosten te jagen, heb liever dat hij voortaan nadenkt over zijn actie.
Maar het is mij er niet om te doen hem een hak te zetten door hem op kosten te jagen, heb liever dat hij voortaan nadenkt over zijn actie.
- mmxc90
- 2nd Gear member
Vervelend asta, is de schade goed te zien?
Het nadenken over acties is helaas vaak gerelateerd aan financieen, gaat zijn premie omhoog is het aan te nemen dat hij de volgende keer achteraan sluit, gebeurt er niets kan het hem uitnodigen om de volgende keer weer te proberen.
Overigens de bestuurder heeft mazzel aan jou beheersing want je had hem volledig vast kunnen rijden, dan was de situatie geheel anders geweest.
Het nadenken over acties is helaas vaak gerelateerd aan financieen, gaat zijn premie omhoog is het aan te nemen dat hij de volgende keer achteraan sluit, gebeurt er niets kan het hem uitnodigen om de volgende keer weer te proberen.
Overigens de bestuurder heeft mazzel aan jou beheersing want je had hem volledig vast kunnen rijden, dan was de situatie geheel anders geweest.
XC90 sport my08 185pk D5 geartronic black sapphire met.
vulcanis 19"; silver bright (zomer)
alutec nrg 78 17"; polar zilver nokian wr 235/65(winter)
-
- 5th Gear member
Precies zoals je het zegt!
Wanneer gaan weer poetsen, ik heb trek in ijsjes !!!
Wellicht de uitdoeken zonder spuiten dag iets voor jullie, das hemelsbreed gemeten een paar straten van de detailmeeting.
Wanneer gaan weer poetsen, ik heb trek in ijsjes !!!

Wellicht de uitdoeken zonder spuiten dag iets voor jullie, das hemelsbreed gemeten een paar straten van de detailmeeting.
- Thijs
- 7th Gear member
Sonde Bart! Zulke mensen de hak zetten is in eerste instantie de bedoeling niet, maar ze zijn zo hardleers..... Wellicht als het ze in de portomonne raakt dat ze dan iets rustiger gaan rijden, en wat minder alleen op de wereld.
Succes iig!
(Die ijsjes heb ik de vorige keer gemist... De komende keer blijf ik hoor!!)
((Is het nog wel gelukt met de wielen te poetsen?))
Succes iig!
(Die ijsjes heb ik de vorige keer gemist... De komende keer blijf ik hoor!!)
((Is het nog wel gelukt met de wielen te poetsen?))
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Tarantino
- 3rd Gear member
Erg zonde Asta, net de mooie velgen eronder, rijdt er een onverlaat een kras op de bumper :evil: !
Ik zou het toch wel laten maken/spuiten. Denk dat je er anders spijt van krijgt. Succes ermee.
Ik zou het toch wel laten maken/spuiten. Denk dat je er anders spijt van krijgt. Succes ermee.
Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
- mmxc90
- 2nd Gear member
Ik had ook een kras op mijn spatbord en deur deze zijn grotendeels weggewerkt zonder te spuiten, is dat niet een mogelijkheid?
Schaamtelijk maar na de poetsdag heb ik geen tijd meer gehad om te wassen en poetsen.
Voorstel, als ik bij de volgende poetsmeeting het ijs verzorg is er dan genoeg animo om mijn XC90 te wassen en poetsen (velgjes in rimwax enzo)
.
Schaamtelijk maar na de poetsdag heb ik geen tijd meer gehad om te wassen en poetsen.
Voorstel, als ik bij de volgende poetsmeeting het ijs verzorg is er dan genoeg animo om mijn XC90 te wassen en poetsen (velgjes in rimwax enzo)

XC90 sport my08 185pk D5 geartronic black sapphire met.
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Als iemand jou aangereden heeft, professioneel laten herstellen.
Als het je eigen schuld is, dan kan je het er proberen uit te poetsen. Maar je gaat toch geen medelijden hebben met iemand die ff asociaal tot het allerlaatste moment doorgaat.
Als het je eigen schuld is, dan kan je het er proberen uit te poetsen. Maar je gaat toch geen medelijden hebben met iemand die ff asociaal tot het allerlaatste moment doorgaat.
-
- 5th Gear member
Dat doe ik ook niet hoor Thamar, ik heb het schade formulier inkiddels opgestuurd.
Er zal het e.e.a. gespoten moeten worden.
Er zal het e.e.a. gespoten moeten worden.
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Had met eerder op mmxc90 zijn reactie hoor