Op de toerit de cruise control activeren op de ingestelde snelheid.
( Meestal 160km ) Ik zit veel op Duitse autobahn.
De auto trekt dan door met hoog toerental :? 3500 of meer tot bereiken van ingestelde snelheid.
Is dat toerental niet te hoog?
Of gedrag toerental normaal?
Lijkt me niet de zuinigste manier. ( wel de snelste )
(Met de voet gaat bij mij toerental niet zo hoog in ieder geval.)
bover
optrekken met cruisecontrol
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
-
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 17:05
de bedoeling van de cruise control is de snelheid constand te houden, en als die dus 40 km lager ligt dan geeft ie extra veel gas om toch op de ingestelde snelheid te komen.
als je bijvoorbeeld van 100 naar 120 gaat en je geeft gas met de cruise control ( het plusje) dan voel je de auto echt trekken er aan, terwijl waneer je zelf gas geeft je het rustiger doet.
als je bijvoorbeeld van 100 naar 120 gaat en je geeft gas met de cruise control ( het plusje) dan voel je de auto echt trekken er aan, terwijl waneer je zelf gas geeft je het rustiger doet.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Het gaat er mij om dat de cruisecontrol niet reageert via de automaat. Die past zich normaal wel aan v.w.b. je rijgedrag, zou cruise in het optrekken ook moeten doen dacht ik zo.
Gaat het bij anderen ook zo vol aan optrekken als jue de cruise bij 40km naar 120 laat gaan :?:
Gaat het bij anderen ook zo vol aan optrekken als jue de cruise bij 40km naar 120 laat gaan :?:
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- volvov70r
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
- Locatie: Tussen Leiden en Haarlem
Hier trekt ie er ook flink aan, vind ik op zich wel goed, want ik maak daar wel gebruik van bij inhalen, bijv. er rijdt iemand voor je langzamer, maar op de linkerbaan komt er iemand aan die je even voor wil laten gaan, dan doe je even de cruisecontrol eraf, als die voorbij is doe je hem er weer op en dan ben je snel op de juiste snelheid zodat er niet iemand op de linkerbaan je kofferbak inrijdt. Misschien is dat ook wel de gedachte erachter.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Het is inderdaad zo dat de cruise control het gas flink diep intrapt om de auto op de gewenste snelheid te brengen. Dat de automaat daarop inspeelt door later op te schakelen is normaal. (De automaat weet ook helemaal niet of er gas gegeven wordt door de bestuurder of door de cruise control)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26
Over de cruise-control (cc); Van de zomer heb ik in een nieuwe V70 140pk gereden en mij viel op dat wanneer ik de - indrukte, de auto even iets vertraagde om vervolgens vrolijk weer terug te gaan naar de oude snelheid. Is dat juist? Of was de cc een beetje van slag?
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Daneel,
even indrukken reageert de cc niet.
Meer dan een seconde zakt ie per tik met een kilometer of bij de + komt het er natuurlijk bij.
Gewoon uitproberen
even indrukken reageert de cc niet.
Meer dan een seconde zakt ie per tik met een kilometer of bij de + komt het er natuurlijk bij.
Gewoon uitproberen
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26
Nee, de auto vertraagde echt, maar ging na ca 10 seconde toch weer vrolijk naar de oude snelheid (versnelde dus zonder dat ik er om vroeg). De enige oplossing van cc uit en weer inschakelen op een lagere snelheid.
Volgens mij is dat de bedoeling niet, want als je met de - de auto vertraagd, moet deze toch de lagere nieuwe snelheid aanhouden?
Volgens mij is dat de bedoeling niet, want als je met de - de auto vertraagd, moet deze toch de lagere nieuwe snelheid aanhouden?
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007