Ik zou zeggen overstappen !! scheelt toch 110 euro in de maand daar kun je andere leuke dingen mee doen ..Bouwe schreef:Dat is wel heel prijzig MaickelS60. Snel even gekeken bij mijn verzekeraar (Ohra), daar betaal je allrisk voor jou leeftijd en auto €119,15 per maand incl. belasting.
Brandstofverbruik benzine (turbo) varianten
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Op deze leeftijd hangt het heel veel af van hoeveel schadevrije jaren je hebt (lees: hoe lang je al een auto verzekerd hebt). Ik zit in hetzelfde schuitje; ik ben 22 en rij een S60 D5 uit 2003. Gelukkig heb ik al sinds mijn 19e een auto gehad en daardoor bijna 3 schadevrije jaren (in juni). Ik betaal ongeveer € 160 all risk bij Univé voor deze auto.
Ter vergelijking: hiervoor had ik -2 schadevrije jaren doordat ik een schade had die ik toen nog niet had afgekocht (inmiddels is dat gedaan en m'n jaren hersteld) en reed ik een Rover 620SDi '97. Daarvoor betaalde ik WA € 110 per maand (!!)
Overigens maakt het helemaal niet zoveel uit of het nu een D5 is of niet. Het verschil tussen de 2.4D (130pk) en de D5 (163pk) was in de verzekering voor mij maar een paar euro.
Ter vergelijking: hiervoor had ik -2 schadevrije jaren doordat ik een schade had die ik toen nog niet had afgekocht (inmiddels is dat gedaan en m'n jaren hersteld) en reed ik een Rover 620SDi '97. Daarvoor betaalde ik WA € 110 per maand (!!)

Overigens maakt het helemaal niet zoveel uit of het nu een D5 is of niet. Het verschil tussen de 2.4D (130pk) en de D5 (163pk) was in de verzekering voor mij maar een paar euro.
- MaickelS60
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 10.03.2007 - 16:43
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Helaas, was het maar een grapje! In mijn andere topic had ik beschreven dat ik tot mijn grote spijt een ongeluk heb gehad (met een vrachtwagen). Jammer genoeg was het mijn fout (ook al kon ik er niks aan doen). Nou én daar gaat je No- claim korting dan... Ik betaalde 170 euro (voor mijn S40 T5), nu voor deze D5 230 euri's in de maand! Ik moet inderdaad eens verder gaan zoeken voor een verzekering, het kan inderdaad vast goedkoper!
Groeten, Maickel
Groeten, Maickel
Volvo S60 2.4T (2001)
Volvo S40 T5 (2004) - kinetic
Volvo S60 D5 (2005)
Volvo S40 T5 (2006) Geartronic - Summum uitvoering - R-velgen - Xenon - Leder - High performance audio - Fasttech tuning 270 pk - 400nm's koppel
Volvo S40 D5 (2008) Edition II - Bi-xenon - beige leder - Dynaudio - Ipod/ USB aansluiting - Telefoon
Volvo S40 T5 (2004) - kinetic
Volvo S60 D5 (2005)
Volvo S40 T5 (2006) Geartronic - Summum uitvoering - R-velgen - Xenon - Leder - High performance audio - Fasttech tuning 270 pk - 400nm's koppel
Volvo S40 D5 (2008) Edition II - Bi-xenon - beige leder - Dynaudio - Ipod/ USB aansluiting - Telefoon
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Terug naar de vraag.
Ik ben een stevige rijder en dan gaat het verbruik ook wel omhoog 12L/100 km. Een 2.5T neem je niet voor de zuinigheid.
Ik ben een stevige rijder en dan gaat het verbruik ook wel omhoog 12L/100 km. Een 2.5T neem je niet voor de zuinigheid.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
Zeker niet inderdaad. Echter wil ik wel weten of het enigsinds te verantwoorden is. 1:8 of 1:12 is nogal een verschil natuurlijk, zeker op 85km per dag.Volvopa schreef:Terug naar de vraag.
Ik ben een stevige rijder en dan gaat het verbruik ook wel omhoog 12L/100 km. Een 2.5T neem je niet voor de zuinigheid.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Als je gewoon rustig rijd , woon werk verkeer zeg maar "go with the flow" dan is het verbruik gewoon normaal .
Voordeel van de turbo,s is dat je in het weekend ook een heerlijke wagen hebt om eens lekker te gassen..
Voordeel van de turbo,s is dat je in het weekend ook een heerlijke wagen hebt om eens lekker te gassen..
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15.06.2008 - 10:57
- Locatie: Drenthe
ik rij gemiddeld 11,9 l/100km met de S60R, veel binnendoor en ook korte ritten. de rechtervoet is bepalend.
Roelf
Roelf
XC90 D5 R-Design 2010
V60 PIH Pure Limited 2013
S 60 R full Heico options 2006 337pk
V 70 R 2006 155000km
XC 90 D5 2004 chip 193 pk
V60 PIH Pure Limited 2013
S 60 R full Heico options 2006 337pk
V 70 R 2006 155000km
XC 90 D5 2004 chip 193 pk
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Dat vindt ik heel knap. Dat haalde ik net met mijn D5 bij korte (stads)ritten.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Ik denk al met al dat het verbruik niet zoveel zal verschillen. Als je een wat krappere motor vergelijkt met een ruim gemotoriseerde versie zal die laatste aan de ene kant misschien iets zuiniger zijn omdat hij minder hard hoeft te werken om hetzelfde vermogen te leveren (zie het voordeel dat vaak behaald wordt bij chiptuning).
Aan de andere kant zul je een zwaardere motor waarschijnlijk net iets vaker op z'n staart trappen omdat dat nou eenmaal leuk is
Die dingen kun je denk ik wel aardig tegen elkaar wegstrepen...
Ik zou de keuze vooral laten afhangen van wat je lekker vindt rijden. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de D5 t.o.v. de 2.4D en ben achteraf heel blij dat ik dat gedaan heb!
Oh, en de vergelijking diesel/benzine zou ik eerder op basis van wegenbelasting doen dan op verzekering!
Aan de andere kant zul je een zwaardere motor waarschijnlijk net iets vaker op z'n staart trappen omdat dat nou eenmaal leuk is

Ik zou de keuze vooral laten afhangen van wat je lekker vindt rijden. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de D5 t.o.v. de 2.4D en ben achteraf heel blij dat ik dat gedaan heb!
Oh, en de vergelijking diesel/benzine zou ik eerder op basis van wegenbelasting doen dan op verzekering!
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
ZekerJSS schreef: Oh, en de vergelijking diesel/benzine zou ik eerder op basis van wegenbelasting doen dan op verzekering!

Dat was ook meer een grap dan wat anders. Jammer genoeg is de wegenbelasting schandalig hoog in Nederland en is met 25.000km per jaar, ondanks het benzine <--> diesel verschil van momenteel 39 eurocent, het omslagpunt nog niet bereikt.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 17:33
- Locatie: Voorschoten
Stevig doorrijdend haal ik vrijwel altijd 1 op 10 op LPG met een gechipte 140pk. Gemeten aan de pomp uiteraard. BC geeft 8.3l/100. Bij langere ritten op 100 km wegen haal ik 1 op 11 en BC 7.7/100.
in duitsland, op wintersport of met fietsen op het dak wordt het verbruik een stuk slechter en haal ik een werkelijke 1 op 8.
Waarom niet gewoon doorrijden met een diesel die je toch al hebt, of heb ik iets over het hoofd gezien?
in duitsland, op wintersport of met fietsen op het dak wordt het verbruik een stuk slechter en haal ik een werkelijke 1 op 8.
Waarom niet gewoon doorrijden met een diesel die je toch al hebt, of heb ik iets over het hoofd gezien?
S60 2.4 190pk LPi Polartic Blue Pearl (2001)
V70 2.5T LPi Black Edition (2008)
V70 2.5T LPi Black Edition (2008)