Brodit: waar kopen?

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Gebruikersavatar
Max
7th Gear member
Berichten: 6342
Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
Locatie: Leusden

ik heb het gedaan met dubbelzijdig plakband, werkt prima!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

ik gebruik echt al jaaaaren brodit in veel verschillende wagens en heb nog nooit iets anders gebruikt dan de bijgeleverde schroefjes, boutjes en moertjes ... en het zit altijd heel mooi weggewerkt ;)
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik ook de bijgeleverde schroefjes gebruikt en niks anders...

Alleen de bevestigingsmethode heb ik als doorgewinterde doe-het-zelver wat verbeterd toegepast.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Qinx
2nd Gear member
Berichten: 183
Lid geworden op: 25.07.2007 - 16:58
Locatie: Stockholm

Battlecruiser S80 schreef:Uiteraard moet de houder op de Proclip bevestigd worden.

Die kleine schroefjes zomaar op die Proclip prutsen zonder voor te boren is natuurlijk stom werk, omdat je dan gemakkelijk uitschiet.
Ik boor zoiets voor met een 1mm boortje om:
a) met wat minder moeite de schroeven erin te kunnen draaien
b) om te voorkomen dat een schroef gaat wandelen
Hmmm... misschien hebben ze ze in de loop van de tijd veranderd, dat zou kunnen, maar ik heb niets geboord indertijd: er moeten haast wel al gaatjes gezeten hebben indertijd, omdat ik van mezelf weet dat ik niet zo'n vaste hand heb....
Battlecruiser S80 schreef:En boutje-ringetje-moertje?
Nee, niet doen!
a) die worden niet meegeleverd
b) dan krijg je van die lelijke moertjes in het zicht aan de achterzijde van de Proclip.
c) er zijn weinig boutjes met een lenskop.
Niks mis mee toch? En ja, smaken verschillen: ik had misschien zwarte boutjes kunnen pakken, maar deze had ik liggen, en je ziet er niets van tenzij je onder de hoek kijkt waarop de foto gemaakt is. Ik lig zelden in het voetencompartiment van de bijrijder :-):

Afbeelding

Druppeltje nagellak op de moertjes zodat ze echt niet uit zichzelf los gaan, en zit prima hoor. Dubbelzijdige tape heeft bij mij de neiging af te scheuren na verloop van tijd, zeker omdat je er een aantal keren per dag de telefoon in kwakt.

En ik loop nu nog even naar de auto om te zien hoe de brodit-clip zichzelf op z'n plaats klemt: ik weet 100% zeker dat ik niet geboord heb, dus er moeten gaatjes zitten :-)
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Tegenwoordig zitten er 4 kleine priegelige schroefjes bij en geen bouten.

Ik prefereer na het zien van je foto toch die priegelige (weliswaar bewerkelijke) zwarte schroefjes, want die bouten doen toch wel erg grof aan.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Qinx
2nd Gear member
Berichten: 183
Lid geworden op: 25.07.2007 - 16:58
Locatie: Stockholm

Het is uiteraard een kwestie van smaak: ik vind het niet erg, maar ik snap dat je het liever nog onopvallender wil hebben. Maar dat kan natuurlijk gewoon met zwarte schroefjes. Ik heb uiteindelijk geen zelftappers gedaan daar, vanwege de scherpe puntjes aan de achterkant. Een ander alternatief dan boutje/moertje weet ik zo niet :-)
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

Battlecruiser S80 schreef:Uiteraard moet de houder op de Proclip bevestigd worden.

Die kleine schroefjes zomaar op die Proclip prutsen zonder voor te boren is natuurlijk stom werk, omdat je dan gemakkelijk uitschiet.
Ik boor zoiets voor met een 1mm boortje om:
a) met wat minder moeite de schroeven erin te kunnen draaien
b) om te voorkomen dat een schroef gaat wandelen
Een klap op een spijkertje daar waar de zelftapper moet komen op het kunststof contradeel is ook al voldoende. Daar heb je geen 1 mm boortje voor nodig.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”