Oja? zijn toch beide 163 PK, gelijke motor. Dus je zou denken gelijke software.edraket schreef:Als je toch van plan bent te chippen maakt het niets uit of je de 2.4D of D5 kiest. Is precies dezelfde motor, alleen de software verschilt.
Verschil motor 2.4D en D5 bj 2004
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
kijk maar op VADIS , is gelijk
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Jij bedoelt het oude type D5 en nieuwe type 2.4D. Om het duidelijk te maken:AlexV70 schreef:Oja? zijn toch beide 163 PK, gelijke motor. Dus je zou denken gelijke software.edraket schreef:Als je toch van plan bent te chippen maakt het niets uit of je de 2.4D of D5 kiest. Is precies dezelfde motor, alleen de software verschilt.
t/m 2005: D5=163 pk en 2.4D=130 pk. zelfde motor, andere software
2005, my2005: 2.4D=163 pk 5 bak, zelfde motor als voorheen,
2005, my2006: 2.4D=163pk 6 bak nieuwe motor, D5=185pk 6 bak nieuwe motor.
Er zijn dus 2 types 2.4D gemaakt in 2005. Met de oude motor en met de nieuwe motor. En of je nu de 2.4D of D5 neemt, zolang de nieuwe motor erin zit zijn deze beiden tot hetzelfde nivo te tunen, omdat het enige verschil de software is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Ik meen nogtans eens gelezen te hebben dat de D5 andere injectoren en een andere turbo zou hebben...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het lastige in dezen is dat een "D5" iedere keer een andere (betere) motor wordt, eerst was het een 163pk, toen een 185pk en nu al een 205 pk, de "D5" heet de "topdieselmotor" te zijn, inhererent daaraan verandert er keer op keer vanalles.
Kan me daardoor een begripsverwarring goed voorstellen.
Kan me daardoor een begripsverwarring goed voorstellen.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De modellen met de 6 bak (zowel handgeschakeld als aut) en RPF hebben inderdaad een grotere turbo. De D (126 pk) heeft nog de 5 bak. Dat is inderdaad de motor van de oude D5 met kleine turbo. Dit geldt natuurlijk alleen voor de modellen tot 2009, waarna, zoals Bart stelt, de dubbele turbo's in zicht komen.ppFreddy schreef:Ik meen nogtans eens gelezen te hebben dat de D5 andere injectoren en een andere turbo zou hebben...
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Er lijkt tussen de D5 163pk en de 2.4D 163 pk ook een klein verschil in koppelkromme te zijn als ik specificaties bekijk. De eerste heeft het maximum koppel van 340 Nm vanaf 1.750 toeren t/m 3.000 (bron: spec MY 2005). De laatste bouwt een paar honderd toeren eerder af (t/m 2.750) (bron: specs MY 2009).
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Komt door de andere turbo, injectoren en software. Merk zelf dat mijn huidige 2.4D veel soepeler onderin loopt in vergelijk met de oer D5. Ik heb ook de nieuwe motor.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95