Waar zou ik qua reparatiekosten aan moeten denken ? En is het wijs om dit bij de dealer (hooftman) te laten doen of kan ik beter zelf een schadeherstelbedrijf zoeken ?

Als jij een goede plaatwerker en spuiter hebt moet het deels spuiten van de bumper gegarandeerd 100% resultaat opleveren. Ik heb het zelf al een aantal keren laten doen, zelfs op delen die direct in het oog springen. Niemand kon na afloop meer vertellen waar de kras of deuk gezeten heeft.spotrepair: lokaal herstellen + spuiten
200 euro (ex btw) -> resultaat 90%
Dat is een bemoedigend verhaal, ik neig ook naar een plaatselijke behandeling, ook gezien het verschil van 150 euro.Frumpy schreef:@s60t5
Als jij een goede plaatwerker en spuiter hebt moet het deels spuiten van de bumper gegarandeerd 100% resultaat opleveren. Ik heb het zelf al een aantal keren laten doen, zelfs op delen die direct in het oog springen. Niemand kon na afloop meer vertellen waar de kras of deuk gezeten heeft.spotrepair: lokaal herstellen + spuiten
200 euro (ex btw) -> resultaat 90%
Op welke trede zit je trouwens met je allrisk verzekering? Bij de hoogste trede (75%) val je wel een aantal treden terug, ik meen van 15 naar 11, maar dat zal bij 1 schade nooit in je no-claim mogen schelen. De trede waarin je na de eerste schade gezet wordt, geeft nog steeds 75% no-claim. Bij 2 schades wordt het een ander verhaal.
Zeker doen, als je denkt dat het een goede spuiter is. En als je het slim aanpakt, dat de spuiter het in een "verloren" uurtje doet, kan het je nog veel meer schelen dan die 150 Euro. Het gaat toch al niet zo florissant in de spuit-en plaatwerkwereld op het moment. Veel mensen blijven rijden met schades, die voor eigen rekening komen.Dat is een bemoedigend verhaal, ik neig ook naar een plaatselijke behandeling, ook gezien het verschil van 150 euro.