Ik wil graag de speakers van mijn v40 (2000) vervangen. Voor de meeste speakers (portier etc) kan ik wel een vervanging vinden. Ook is het redelijk duidelijk hoe ik deze moet vervangen. Ik zit echter met één probleem:
De subwoofer achterin rechts. Deze MOET ik vervangen aangezien hij stuk is. De woofer speelt het klaar om met zijn gekraak alle 6 de andere speakers te overstemmen. Ten eerste heb ik geen flauw idee of er een vervanging voor te vinden is. Ten tweede weet ik niet hoe ik hem eruit krijg.
Het roostertje voor de speaker zit op een voor mij onduidelijke manier vast aan de bekleding. Ik heb wel 't idee dat als ik er hard aan trek, dat 't los laat. De vraag is dan alleen of ik 't er dan ook weer netjes in krijg.
Als er iemand is die mij hier meer over kan vertellen, zeer graag
Alvast Bedankt!!!
Ralf
Speakers V40 vervangen
-
- 1st Gear member
He Ralf,
Het rooster kan er inderdaad niet vanaf. Dit zit helemaal vast aan de bekleding. Ik heb indertijd ook een sub geplaatst en dit ging alleen door de bekleding in de kofferbak los te maken. Lijkt meer werk dan het is. Ik ben niet handig en was binnen uurtje klaar met sub en achterspeakers.
Wat de vervanging betreft; Ik had mazzel dat de dealer nog een aangebroken V40 speakerset had liggen en kon deze voor een mooie prijs meenemen. Nieuw bestellen kost geloof ik EUR 150. Je kan voor en achter los van elkaar bestellen.
Succes!
Het rooster kan er inderdaad niet vanaf. Dit zit helemaal vast aan de bekleding. Ik heb indertijd ook een sub geplaatst en dit ging alleen door de bekleding in de kofferbak los te maken. Lijkt meer werk dan het is. Ik ben niet handig en was binnen uurtje klaar met sub en achterspeakers.
Wat de vervanging betreft; Ik had mazzel dat de dealer nog een aangebroken V40 speakerset had liggen en kon deze voor een mooie prijs meenemen. Nieuw bestellen kost geloof ik EUR 150. Je kan voor en achter los van elkaar bestellen.
Succes!
Volvo V50 2.4
Volvo V40 1.6
Volvo 440 1.8
Volvo V40 1.6
Volvo 440 1.8
- BillyBob
- 5th Gear member
Inderdaad, vooral niet hard aan gaan trekken, dan gaat het roostertje kapot. Ik spreek uit ervaring 

V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey