Ha,
En die verlichting brandde niet zol fel zonder die weerstand er tussen?
(en dan was remmen wel te onderscheiden van normaal branden?)
Foutmelding lampdefect caravan met LED's bij V70 MY09
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 2nd Gear member
Eeeh, zonder de weerstand ging de lamp aan en uit (knipperde) zonder te remmen.
Aan was volgens mij de felle stand. Als ik daadwerkelijk remde, bleef de lamp fel continu branden (dat was ok).
Aan was volgens mij de felle stand. Als ik daadwerkelijk remde, bleef de lamp fel continu branden (dat was ok).
V70 Fasttech maatwerk +220 pk 2.4D5 kinetic profesional pack + full pdc MY2009 oyster grey electrische achterklep privacyglass rondom 2 brillenhouders 5 sunblinds familiyline audioline estateline trekhaak ipodcable bagage separatie systeem
Volvo V70 2.4D
Peugeot 2.0 HDI SW
Volkswagen passat 85kw
Seat Toledo 81kw
Volvo V70 2.4D
Peugeot 2.0 HDI SW
Volkswagen passat 85kw
Seat Toledo 81kw
- Paul
- Geartronic member
Ik heb even de gegevens van de persoon van Volvo Nederland weggehaald. Is namelijk echt niet de bedoeling dit hier te posten.
Verder ben ik erg benieuwd wat er gebeurd als je die sleurhut op een andere auto aansluit. Pak even een V50 bij de dealer of probeer het met een BMW. Want ik kan me niet voorstellen dat hij het daar zonder foutmeldingen doet.
En probeer even zo'n andere plug die je er tussen hebt.
Verder ben ik erg benieuwd wat er gebeurd als je die sleurhut op een andere auto aansluit. Pak even een V50 bij de dealer of probeer het met een BMW. Want ik kan me niet voorstellen dat hij het daar zonder foutmeldingen doet.
En probeer even zo'n andere plug die je er tussen hebt.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- denkweb
- 4th Gear member
- Contacteer:
Inderdaad; testen met andere auto en de doorgegeven stroom-waardes vanaf de auto meten wanneer er zich verschillen voordoen.
En kent Adria niet meer Volvo-rijders met een dergelijke combinatie?
En zijn de Adria-fittingen niet geschikt voor gloeilampen?
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Ik kan het niet helemaal plaatsen maar het lijkt dat door het plaatsen van de weerstand, de verlichting massa gaat zoeken via de remlichten.Peter-V70 schreef:Door de 0.68 Ohm weerstand is de melding: "Lampfout aanhanger" verdwenenVolvoTech schreef:Kijken kost niets.
Vraag is alleen wat er nog verholpen moet worden?
Is de oplossing van Adria niet afdoende nu?maar de caravan dimlichten branden fel alsof ik rem. Bij daadwerkelijk remmen kunnen ze niet meer feller branden. Het derde remlicht van de caravan licht wel op bij daadwerkelijk remmen.
Zet eerst maar eens een overeenkomstige 13 polige stekkerdoos op de auto die je nodig hebt voor je caravan.
Het uitsluiten van mogelijke storingsbronnen wil ook wel eens succes hebben.
-
- 5th Gear member
De V50 heeft geen lampcontrole op de aanhanger module.
Ik denk dat veel VAG (audi en volksfietsen) dit probleem ook kennen, mijn laatste 2 skoda octavia's hadden ook deze kontrole.
Ik heb gelukkig nog een caravan en aanhanger met gewone gloeilampen.
Maar kijk eens op het passatforum ik denk dat daar ook het probleem speelt.
Ik was er wel gelukkig mee met die controle, nooit de lampen test doen als je de aanhanger aankoppelt.(op mijn skoda,s)
Ik denk dat veel VAG (audi en volksfietsen) dit probleem ook kennen, mijn laatste 2 skoda octavia's hadden ook deze kontrole.
Ik heb gelukkig nog een caravan en aanhanger met gewone gloeilampen.
Maar kijk eens op het passatforum ik denk dat daar ook het probleem speelt.
Ik was er wel gelukkig mee met die controle, nooit de lampen test doen als je de aanhanger aankoppelt.(op mijn skoda,s)
Was één V90
-
- 2nd Gear member
Ik heb overigens een adapter van 13 polig jaeger naar 13 polig "normaal" omdat de caravan niet is uitgerust met jaeger
V70 Fasttech maatwerk +220 pk 2.4D5 kinetic profesional pack + full pdc MY2009 oyster grey electrische achterklep privacyglass rondom 2 brillenhouders 5 sunblinds familiyline audioline estateline trekhaak ipodcable bagage separatie systeem
Volvo V70 2.4D
Peugeot 2.0 HDI SW
Volkswagen passat 85kw
Seat Toledo 81kw
Volvo V70 2.4D
Peugeot 2.0 HDI SW
Volkswagen passat 85kw
Seat Toledo 81kw
- Paul
- Geartronic member
Maar Peter, heb je nu die sleurhut al achter een andere auto gehangen?
En wil je je probleem houden in dit topic en geen andere topics vervuilen met dubbele posts?
Thanks
En wil je je probleem houden in dit topic en geen andere topics vervuilen met dubbele posts?
Thanks
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
-
- 2nd Gear member
Adria kent dit probleem bij PON auto's, BMW en Volvo. De directeur Adria had zelf ook last van een LED probleem icm BMW. BMW heeft een nieuwe module in de centrale computer geinstalleerd en probleem was opgelost (service waar Volvo iets van kan leren!)denkweb schreef:Inderdaad; testen met andere auto en de doorgegeven stroom-waardes vanaf de auto meten wanneer er zich verschillen voordoen.
Hella is de leverancier van de verlichting. Die heeft al bevestigd dat traditionele verlichting niet mogelijk meer is. Vrijdag mag ik terugkomen bij Adria met de combinatie en dan gaan zij proberen ism ECS Breda een oplossing te vinden. ECS is een toeleverancier in de automotive van kabelbomen.
Ik zal de tips meenemen zoals door jullie allen geopperd. Dank daarvoor en zal zeker laten weten wat het resultaat is.
Volvo V70 2.4D
Peugeot 2.0 HDI SW
Volkswagen passat 85kw
Seat Toledo 81kw
Volvo V70 2.4D
Peugeot 2.0 HDI SW
Volkswagen passat 85kw
Seat Toledo 81kw
-
- 2nd Gear member
Paul schreef:Maar Peter, heb je nu die sleurhut al achter een andere auto gehangen?
Thanks
De vorige eigenaar had een Honda jeep, geen probleem.
Ik zal de buurman nog eens vragen met een Opel. Laat het weten.
mods edit
quote gerepareerd
Volvo V70 2.4D
Peugeot 2.0 HDI SW
Volkswagen passat 85kw
Seat Toledo 81kw
Volvo V70 2.4D
Peugeot 2.0 HDI SW
Volkswagen passat 85kw
Seat Toledo 81kw
-
- 2nd Gear member
Beste Paul,
Ik snap een mogelijk commercieel belang, maar laat mijn woorden/zinnen aub staan voor zover het mijn mening is. We leven niet in China toch. Je opmerking over dubbele post is helder.
Dank
Ik snap een mogelijk commercieel belang, maar laat mijn woorden/zinnen aub staan voor zover het mijn mening is. We leven niet in China toch. Je opmerking over dubbele post is helder.
Dank
Volvo V70 2.4D
Peugeot 2.0 HDI SW
Volkswagen passat 85kw
Seat Toledo 81kw
Volvo V70 2.4D
Peugeot 2.0 HDI SW
Volkswagen passat 85kw
Seat Toledo 81kw
- Paul
- Geartronic member
Een mogelijk commercieel belang?
Welke woorden zinnen?
Dat ik telleurstelling gewijzigd heb in teleurstelling? En gegevens van mensen van Volvo Nederland hoeven niet publiek hier neergezet te worden.
De titel is aangepast omdat het wat meer duidelijkheid geeft over dit topic.
Welke woorden zinnen?
Dat ik telleurstelling gewijzigd heb in teleurstelling? En gegevens van mensen van Volvo Nederland hoeven niet publiek hier neergezet te worden.
De titel is aangepast omdat het wat meer duidelijkheid geeft over dit topic.
-
- 2nd Gear member
Volvorijders die nu overwegen een caravan te kopen of caravanners die overwegen een volvo te kopen moeten geinformeerd worden over de opstelling van Volvo. Vandaag Customer Care manager gesproken, zij gaat er niks aan doen. Dat wil ik graag overbrengen in mijn eigen woorden.
Volvo V70 2.4D
Peugeot 2.0 HDI SW
Volkswagen passat 85kw
Seat Toledo 81kw
Volvo V70 2.4D
Peugeot 2.0 HDI SW
Volkswagen passat 85kw
Seat Toledo 81kw
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
er rijden heel erg veel zeer tevreden Volvorijders al jaren met een caravan, dit probleem is een tamelijk uniek probleem, een vervelend probleem maar een uniek probleem, ik geloof niet dat Volvo daar iets aan kan doen
Volvo for life
-
- 5th Gear member
Helemaal mee eens Bart.....
(gebeurt niet vaak)
(gebeurt niet vaak)
Was één V90
-
- 2nd Gear member
Samen naar een oplossing zoeken Bart?
Enkele voorbeelden zijn
BMW past een module aan voor directeur Adria met succes.
Adria plaats weerstanden voor mogelijke oplossing, iedereen probeert iets.
Als Volvo aangeeft dit op te willen pakken bij een volgende software release is al klantgericht en toont aan een klacht serieus te nemen. Toekomstige caravans worden steeds vaker uitgerust met LED's. Dat zal snel niet uniek meer zijn. En ik begrijp dat ik de eerste ben. Overigens heeft Volvo S. uit Hoofddorp al meerdere klagende Volvo klanten en die geeft aan nu de caravans van stalling komen er steeds meer klachten komen.
Het gaat mij er om hoe je met een klacht om gaat.
Enkele voorbeelden zijn
BMW past een module aan voor directeur Adria met succes.
Adria plaats weerstanden voor mogelijke oplossing, iedereen probeert iets.
Als Volvo aangeeft dit op te willen pakken bij een volgende software release is al klantgericht en toont aan een klacht serieus te nemen. Toekomstige caravans worden steeds vaker uitgerust met LED's. Dat zal snel niet uniek meer zijn. En ik begrijp dat ik de eerste ben. Overigens heeft Volvo S. uit Hoofddorp al meerdere klagende Volvo klanten en die geeft aan nu de caravans van stalling komen er steeds meer klachten komen.
Het gaat mij er om hoe je met een klacht om gaat.
Volvo V70 2.4D
Peugeot 2.0 HDI SW
Volkswagen passat 85kw
Seat Toledo 81kw
Volvo V70 2.4D
Peugeot 2.0 HDI SW
Volkswagen passat 85kw
Seat Toledo 81kw
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Er zijn door de industrie zekere standaards bepaald, ik begrijp dat die aan de Volvokant conform zijn, ken zelf geen enkele klacht op dat vlak.
Weet wel van van niet matchende caravanaansluitingen, dat kom je elk jaar tegen, de gehele caravanindustrie zou al jaren terug op de 13 polige Jaeger incl. gelijksoortige aansluitingen zijn overgegaan.
Als je nu als caravanfabrikant ineens leds gaat monteren is het zondermeer mogelijk om de weerstand daarvan gelijk aan conventionele verlichting te maken, waarom dan de autofabrikant een individuele aanpassing afdwingen? die leverde conform die standaard
Weet wel van van niet matchende caravanaansluitingen, dat kom je elk jaar tegen, de gehele caravanindustrie zou al jaren terug op de 13 polige Jaeger incl. gelijksoortige aansluitingen zijn overgegaan.
Als je nu als caravanfabrikant ineens leds gaat monteren is het zondermeer mogelijk om de weerstand daarvan gelijk aan conventionele verlichting te maken, waarom dan de autofabrikant een individuele aanpassing afdwingen? die leverde conform die standaard
Hierin heb je nu eens gelijk.bart simpson schreef:Als je nu als caravanfabrikant ineens leds gaat monteren is het zondermeer mogelijk om de weerstand daarvan gelijk aan conventionele verlichting te maken, waarom dan de autofabrikant een individuele aanpassing afdwingen? die leverde conform die standaard
-
- 4th Gear member
Lijkt me een probleem dat simpel op te lossen is mits zeer elementaire electronica kennis? Dat je lampen nu fel blijven branden lijkt me een probleem met de Adria Modificatie, (weerstand over de verkeerde pen?)
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
-
- 2nd Gear member
AlexV70 schreef:Hierin heb je nu eens gelijk.bart simpson schreef:Als je nu als caravanfabrikant ineens leds gaat monteren is het zondermeer mogelijk om de weerstand daarvan gelijk aan conventionele verlichting te maken, waarom dan de autofabrikant een individuele aanpassing afdwingen? die leverde conform die standaard
Mag ik opmerken dat Volvo deze Leds ook
'ineens" monteert op de V70 MY 09.
Volvo V70 2.4D
Peugeot 2.0 HDI SW
Volkswagen passat 85kw
Seat Toledo 81kw
Volvo V70 2.4D
Peugeot 2.0 HDI SW
Volkswagen passat 85kw
Seat Toledo 81kw