kapotte slangen bij benzine filter

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

sinds kort heb een sissend geluid :shock: deze geluid komt van recht voor.
daar zit een soort benzine filter of tankje ik denk dat het iets te maken heeft met overloop leiding?? ik rook wel eens benzinegeur maar heel soms.
de slangen daar zijn helemaal poreus komt geen vloeistof er uit maar sissend geluid. het geluid komt ook alleen bij het starten en als de motor heeft tijd gelopen is de geluid weg kan het kwaad? het is denk ik namelijk een rot klus om de slangen te vervangen. op dit moment heb ik niet zo veel tijd maar wel auto nodig. als nog wil ik niet iet laten kapot gaan. weet iemand of het kwaad kan?? :oops:
dAILYhERO
Melvin
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
Locatie: Zutphen

Het tankje rechts voor is een koolstof filter. Hier worden de benzinedampen van de tank opgeslagen. Als de motor op temperatuur is, worden deze dampen de motor in gezogen om verbrand te worden. Dit is om schadelijke dampen in het milieu te voorkomen. De dampen worden de motor in gezogen door vacuumslangen. Meestal zijn deze vacuumslangen poreus en lek, waardoor er lucht naar binnen wordt gezogen. Dit kan het sissende geluid veroorzaken.

De slangen die vervangen moeten worden zijn alleen de kleine stukjes vlak bij het koolstof filter. De rest bestaat uit harde plastic leidingen welke niet snel stuk gaan. En het laatste stukje, waar de leidingen op het inlaat spruitstuk aangesloten zitten, is van flexibele slang.

Je kan er bij door de knipperlicht/stadslicht unit er uit te halen, maar dan heb je erg weinig ruimte. Het is wel genoeg ruimte om te controleren of de slangen in slechte staat zijn. Als je meer ruimte nodig hebt om de slangen te vervangen, kan je het neusje los halen. De slangen kun je vervangen door gewone vacuumslang. Je moet dan ook nieuwe slangklemmetjes halen, want de oude zijn van het type dat je maar 1x kan gebruiken.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Door die poreuze leidingen van het koolstof filter kan de motor valse lucht gaan aanzuigen. En dat geeft weer een beroerde stationair loop. Vervangen dus, kost maar een paar €€.
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

dank ik ga de slangen zo spoedig vervangen het is meer tijd gebrek dan financieel probleem maar ik vind binnenkort tijd er voor komt weer tijd voor kleine buurt bougies, luchtfilter, verdeelkap, olie en oliefilter dus dan doe ik de slangetje ook er bij
:thumbleft: :thumbleft:
dAILYhERO
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

goed ik heb de slangen vervangen het was even puzzelen via het klein ruimte van het knipperlicht maar nu zit alles is op zijn plaats :-) de motor is zonder het gesis stiller en lijk net als die wat fijner loop :hotsun:
dAILYhERO
Plaats reactie

Terug naar “De 480”