iPod overleden na reseten comp.

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leka
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 02.05.2007 - 19:00

Net vandaag terug uit garage en merk dat mijn iPod overleden is na een reset van computer. Hij stond constant aangesloten via IMIV. Hij is niet meer te opstarten ook zonder aansluiting op IMIV of via desktop. Nog iemand met vergelijkbare ervaring?
S80 2,5 Automaat
S80 2,9 Geartronic, 200kw biturbo,Egsecutive,1999, 240.000 km.
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

Heb je ook deze procedure geprobeerd?

Toggle the Hold switch on and off. (Slide it to Hold, then turn it off again.)
Press and hold the Menu and Center (Select) buttons simultaneously until the Apple logo appears, about 6 to 8 seconds. You may need to repeat this step.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Gebruikersavatar
Leka
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 02.05.2007 - 19:00

Vandaag enkele malen geprobeerd maar geen enkele teken van leven. Is er nog manier om hardwarematig de boel te reseten, openmaken en een of andere schakelaar om te zetten?
S80 2,5 Automaat
S80 2,9 Geartronic, 200kw biturbo,Egsecutive,1999, 240.000 km.
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

Welk type iPod heb je overigens?

De bovenstaande methode zou moeten helpen. Je kan ook proberen om hem eerst een uurtje aan de voeding te hangen en dan de beschreven handeling uitvoeren. Vergewis je er wel van dat de bij het heen en weer halen van de schakelaar hij weer op wit staat (anders is het clickwheel gelockt) voordat je menu en center ingedrukt houdt.
Een reset kan pas als hij verbonden is met je PC waarna je in iTunes een volledige reset kan geven.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Gebruikersavatar
Leka
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 02.05.2007 - 19:00

Het is iPod 8GB. Ik heb hem wel in de voeding gehouden en ook aangasloten op PC maar geen response. Hoe lang moet ik wachten tussen heen en weer schakelen van hold schakelaar en indrukken van center en menu gelijk? Als ik goed had begrepen moet hij eerst wit scherm krijgen voor dat ik Menu en center klik.
Trouwens vandaag gekontroleerd of iMIV wel werkt met mijn andere iPod video en alles werkt prima. Nu vraag ik me wel af of ik iedere keer bij verlaten van auto iPod moet uithalen en zeker bij garage bezoek.
S80 2,5 Automaat
S80 2,9 Geartronic, 200kw biturbo,Egsecutive,1999, 240.000 km.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Dag Leka,

Ik vermoed eerlijk gezegd dat service-reset/software update van je auto en het nu "dood" zijn van je iPod niets met elkaar te maken hebben.

Heb een aardig tal iPods liggen hier en ben er achter dat;
- als je ze lang zonder spanning laat, ze soms ook gewoon de status "dood" imiteren.
- je dit op kunt lossen door 'm goed en lang (paar uur) te voeden
- en vervolgens de sequence van Johan uit te voeren terwijl geladen wordt. (kan via usb/laadkabel aan computer bijv.)
- deze sequence echt in de genoemde volgorde moet worden uitgevoerd (inclusief lock/unlock) omdat er anders echt niets gaat gebeuren.

Had een video liggen hier, dacht NU ga ik 'm open maken, maar toch nog even geprobeerd, en ja hoor...
Niet opgeven dus vooralsnog.

iMIV afkoppelen / iPod afkoppelen bij garage bezoek moet niet nodig zijn.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

Leka schreef:Het is iPod 8GB. Ik heb hem wel in de voeding gehouden en ook aangasloten op PC maar geen response. Hoe lang moet ik wachten tussen heen en weer schakelen van hold schakelaar en indrukken van center en menu gelijk? Als ik goed had begrepen moet hij eerst wit scherm krijgen voor dat ik Menu en center klik.
Trouwens vandaag gekontroleerd of iMIV wel werkt met mijn andere iPod video en alles werkt prima. Nu vraag ik me wel af of ik iedere keer bij verlaten van auto iPod moet uithalen en zeker bij garage bezoek.
Gewoon aan/uit schakelaar heen en weer halen (dus wit - rood - wit) en dan daarna meteen center en menu ingedrukt houden net zolang totdat je er op het scherm iets ziet gebeuren.

http://support.apple.com/kb/HT1320?viewlocale=nl_NL

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Gebruikersavatar
Leka
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 02.05.2007 - 19:00

Hah, vandaag opeens na lange oplading ging hij gewoon aan zoals niks is gebeurd. Ook zonder beschreven procedure.

Bedankt voor reacties en tips. Mocht het nog een keer voorkomen dan weet ik raad.
S80 2,5 Automaat
S80 2,9 Geartronic, 200kw biturbo,Egsecutive,1999, 240.000 km.
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

Dat verbaasd mij niets dat hij het weer doet.
Een iPod gaat in de regel niet zo snel kapot.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”