Bi-fuel stottert op gas

Deze rubriek is exclusief voor de bi-fuel rijders met een originele Volvo af-fabriek bi-fuel. Alle andere LPG-rijders kunnen terecht in de rubriek van hun model.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

waarom heb je de ventilator gedemonteerd dan?:)
FrankV
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 12.01.2006 - 09:34
Locatie: Weert

Ramon&Ramon schreef:waarom heb je de ventilator gedemonteerd dan?:)
Anders was het niet mogelijk om bij het verdeelblok te komen. Ik heb de beschrijving van AlexV70 gevolgd.....
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ok,als het meer gelukt is!
Ik doe het zonder demontage van de ventilator.
Hij loopt beter nu?
Dat is mooi opgelost dan!:)
FrankV
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 12.01.2006 - 09:34
Locatie: Weert

Ramon&Ramon schreef:Ok,als het meer gelukt is!
Ik doe het zonder demontage van de ventilator.
Hij loopt beter nu?
Dat is mooi opgelost dan!:)
Hoe krijg je dat klaar ? Die motorruimte zit zo vol gebouwd, dat ik daar zonder demontage van de ventilator nooit bij zou kunnen.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik doe het vaker,dat scheelt misschien.:)
FrankV
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 12.01.2006 - 09:34
Locatie: Weert

Ramon&Ramon schreef:Ik doe het vaker,dat scheelt misschien.:)
Ja, da's nie eerlijk, zo kan ik het ook :lol:
Maar misschien mag ik dan binnenkort nog eens gebruik maken van je kennis: de mijne heeft nu 143k gelopen en is over een tijdje toe aan een nieuwe distributieriem. Lastig ? Duur ? Of wederom goed zelf te doen ?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

die vraag krijg ik vaak,zelf doen of laten doen!
Als het mis gaat,gaat het goed mis met een distributie riem.
voor prijzen even een pm.
Gast

FrankV, geweldig dat ie 't weer goed doet.
Oh ja, kleine tip: op het verdeelblok staan de cilinders in cijfers weergegeven, maar nadat je het blok schoon hebt gemaakt met wasbenzine zijn helaas ook de cijfers verdwenen . Na enig puzzelen hebben we de juiste aansluitingen toch weer gevonden.
Sorry was ik vergeten, ik had nadien met een kleine centerpoint op de zijkant thv de aansluitingen hele kleine puntjes ingeslagen.
En die gaan niet weg met wasbenzine. :P
Ramon&Ramon schreef:Ok,als het meer gelukt is!
Ik doe het zonder demontage van de ventilator.
Hij loopt beter nu?
Dat is mooi opgelost dan!
Hoe krijg je dat klaar? Die motorruimte zit zo vol gebouwd, dat ik daar zonder demontage van de ventilator nooit bij zou kunnen
Ramon, ik heb ook nog even gekeken, maar ik kan er met goed fatsoen met het gereedschap niet bij. En die ventilator (nu ik weet hoe het moet) heb ik er binnen 5 minuten voor weg.
Wel zo gemakkelijk. Blijf het knap vinden dat jij er wel bij kan.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

je weet inmiddels toch wel hoe knap ik ben.:)
fransje0
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 25.04.2008 - 19:46

Ramon&Ramon,

Hallo,

Ik wil graag weten wat het stellen van de kleppen van een V70 Bi-fuel van 2002 met bijna 250.000 kilometers op de klok gaat kosten ?
Bij ca. 300000 kilometer moet de cdistributie vervangen worden, wat zijn hiervoor uw prijzen?
Momenteel slaat de auto af op lpg (als ie goed warm is na een lange rit) bij het aanrijden van rotondes etc, m.a.w hij loopt niet stationair. Filters en bougies zijn vervangen, gasverdeelhuis gereinigd etc. Heeft u hiervoor een suggestie misschien?

B.v.d, Frans Mentink (fransje0)
Plaats reactie

Terug naar “Bifuel”