handremlampje

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Gebruikersavatar
Diamondnick
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 27.01.2009 - 13:32

Ik ben nog steeds benieuwd naar het antwoord op mijn laatste vraag maar ik denk dat het probleem elders ligt.

Graag jullie advies:

Als ik rondrij zie ik het rem(dashbordlichtje) steeds vaker knipperen. Ook begon mij op te vallen dat als ik mijn handrem aantrek het lichtje niet aan gaat tenzij ik hem zo strak aan trek dat hij op eens even gaat branden.

Ik zou Nick niet zijn als ik de kast dan niet open gerukt had en er uiteraard een foto van gemaakt heb...

http://picasaweb.google.nl/lh/photo/vUM ... directlink

http://picasaweb.google.nl/lh/photo/5lG ... directlink

Als ik dat koperkleurige contactje indruk dan brand het lampje (uiteraard) maar nu wil ik kijken of het misschien toch dat contactje is wat deze storing veroorzaakt. Is het geoorloofd om dat rode stekkertje op de foto te zien los te trekken en dan te kijken of het remlichtje (dashbord) nog steeds knippert?

Of zorgt dit ervoor dat het totale remsysteem van het dashbordlampje wordt afgekoppeld?

Graag jullie advies!
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Transmissie: Schakel
Kmstand: 220.xxx KM
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Diamondnick schreef:Als ik rondrij zie ik het rem(dashbordlichtje) steeds vaker knipperen. Ook begon mij op te vallen dat als ik mijn handrem aantrek het lichtje niet aan gaat tenzij ik hem zo strak aan trek dat hij op eens even gaat branden.
Klinkt alsof het sleepcontactje niet 100% meer is, zeker als je zegt dat hij bij stilstaan niet direct gaat branden wanneer je de hendel omhoog trekt.
Wanneer je merkt dat het lampje knippert of geknipperd heeft, kijk dan eens of de handrem wel helemaal omlaag is of dat hij nog een paar centimeter naar beneden gedrukt kan worden. Test ook eens of het lampje überhaupt flikkert als je rijdt met je hand naar beneden drukkend op de handrem (zodat hij niet met een millimetertje speling omhoog kan schieten en daarmee het lampje doen branden).
Het lijkt me trouwens dat je het contactje veilig kan ontkoppelen.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
Diamondnick
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 27.01.2009 - 13:32

Super bedankt voor de tip!

Ik heb al met mijn hand op de handrem gereden. En dan doet hij het niet. (knipperen)

Dus ik verwacht ook dat het daar aan ligt! T is wel erritant dus ga ik even kijken of ie het ook doet zonder dat kabeltje!
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Transmissie: Schakel
Kmstand: 220.xxx KM
ArjenM
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: 16.04.2008 - 15:32

Diamondnick schreef:En wat zou het ongeveer kosten om te laten vervangen. (beetje een indicatie dan weet ik dat ik niet opgelicht word! :) )
Remslang is niet meer dan 20 Euro en dan nog wat remvloeistof. Is een simpel klusje. Voor 2 slangetje mag het niet meer dan 100 Euro kosten naar mijn idee.
Gebruikersavatar
Diamondnick
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 27.01.2009 - 13:32

Goed ik ben eruit!

Ik heb het stekkertje los getrokken en raad eens! :razz:

Ik moest naar jullie luisteren... Het was de remvloeistof.... Ik zal de volgende keer beter luisteren naar de experts!

Wel weer wat geleerd! Het lampje bleef zo raar doen. Even langs Robé Utrecht gereden. Hebben ze t even gratis bijgevuld! Echt super relax van die mensen daar!
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Transmissie: Schakel
Kmstand: 220.xxx KM
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”