Samen met mijn zwager, in bezit van 850, reden we in mijn 460 rond. We gingen even tanken en ik wilde de auto laten zien.
Rondom het carburateur en ontsteking probleem heb ik nagenoeg alles gedaan tot laatst nieuwe bobine en bougies kabels.
Als ik zo'n +/- 15 KM rijdt gebeurd het een of twee keer dat met een 50 KM per uur rustig rijdend hangend achter een wagen, terwijl het gas bijna niet aangeraakt wordt, de wagen ietsjes schokt. Bijna niet merkbaar. Als ik op de grote weg zit en gewoon door kan rijden is er nooit wat aan de hand.
Mijn zwager zegt dan het het inherent is aan een benzine auto en ik denk dan "ben ik nou obsessief bezig of niet"?
Moet ik dat filtertje in de carburateur nog nakijken of de carburateur nog schoonmaken of niet?
De vraag is dus; stel ik mijn verwachtingen te hoog, stel ik mij aan of niet.
Het is wel zo dat ik mijn carburateur in de loopt der tijd wil laten reviseren.
Stel ik mij verwachtingen te hoog?
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
De 460 GL carb van Frans
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19501
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Je hebt twee zaken,
Het eerste je hebt idd een benzinemotor en daar is dat niet vreemd.
Het tweede, gezien je avatar en het feit dat je een carburateur hebt, je hebt een 460 van voor 1992. Dit betekent ook dat de auto al wat jaartjes oud is.
Dan vallen sommige zaken allemaal extra op.
Dus ja zoals je zelf zegt ben je obsessief bezig.
Maak je geen zorgen, zolang het torretje draait, er geen echt gekke dingen gebeuren qua motorgeluid en op de snelweg gewoon doorrijdt is er niets aan de hand.
Ook een carburateur revisie zal dit niet veranderen. Pas als de auto echt stevig in gaat houden dan heb je een mogelijk probleem.
Het eerste je hebt idd een benzinemotor en daar is dat niet vreemd.
Het tweede, gezien je avatar en het feit dat je een carburateur hebt, je hebt een 460 van voor 1992. Dit betekent ook dat de auto al wat jaartjes oud is.
Dan vallen sommige zaken allemaal extra op.
Dus ja zoals je zelf zegt ben je obsessief bezig.
Maak je geen zorgen, zolang het torretje draait, er geen echt gekke dingen gebeuren qua motorgeluid en op de snelweg gewoon doorrijdt is er niets aan de hand.
Ook een carburateur revisie zal dit niet veranderen. Pas als de auto echt stevig in gaat houden dan heb je een mogelijk probleem.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Deze vraag staat onder techniek.
Als er een onderwerp "psychologie" was had ik hem daar onder gezet.
Dank je voor de ondersteuning!
Als er een onderwerp "psychologie" was had ik hem daar onder gezet.
Dank je voor de ondersteuning!
De 460 GL carb van Frans
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19501
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Sorry, maar wat staat je niet aan in mij antwoord?
Ik geef aan dat het gewoon is en dat een carburateurrevisie niet zal helpen.
Je begint zelf met een "psychologie" vraag.
Kijk a.u.b. naar de smilie! We mogen de zaken toch met een lach vertellen?
Ik geef aan dat het gewoon is en dat een carburateurrevisie niet zal helpen.
Je begint zelf met een "psychologie" vraag.
Kijk a.u.b. naar de smilie! We mogen de zaken toch met een lach vertellen?
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Ja maar, ja maar, ja maar, ik bedoel het helemaal niet verkeerd.......
Echt niet!
Echt niet!
De 460 GL carb van Frans
- dash
- 3rd Gear member
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43
Wellicht de volgende keer zelf ook de smilies gebruiken, zo komt het zelfde antwoord in een ander daglicht te staan, voorbeeldje:redrooster schreef:Deze vraag staat onder techniek.
Als er een onderwerp "psychologie" was had ik hem daar onder gezet.
Dank je voor de ondersteuning!
Deze vraag staat onder techniek :roll: , als er een onderwerp "psychologie" was had ik hem daar onder gezet .
440 GLT ingeruild voor een 206 CC
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Ik heb al een PB gestuurd. :blob3:
De 460 GL carb van Frans
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19501
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
En is ontvangen. Duidelijk.
Succes verder met de wagen.
Succes verder met de wagen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Ik zit vaak met mijn neus in de auto en zag dat het volgende stekkertje niet was vastgemaakt. Hij zat niet op het lipje vast, maar klem, ernaast.
En zo is zelfs het bovengenoemde probleempje niet meer aan de orde.
Ik had mijn hoge verwachtingen al wat bij gesteld mij ik kon mij herinneren dat ik met andere Renault blokken (de 1700 in de 300 serie) ik lekker kon rollen door de dorpen en kleinere wegen.
En zo is zelfs het bovengenoemde probleempje niet meer aan de orde.
Ik had mijn hoge verwachtingen al wat bij gesteld mij ik kon mij herinneren dat ik met andere Renault blokken (de 1700 in de 300 serie) ik lekker kon rollen door de dorpen en kleinere wegen.
De 460 GL carb van Frans
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
soms zijn de oplossingen ZO simpel maar is de oorzaak vinden het grootste probleem.trouwens wat is jouw blok droog,dat zie je niet zo vaak(zeker bij mij onder de kap niet )
groet'n uut grunn
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Er is wel meer mooi aan de wagen. Ik ben er ook erg content mee.
Er is een topic over de carb waar in wordt gezegd dat schokken voor 90% ligt aan kabels, bedrading of ontsteking. Ik bleef daar wat in wroeten.
Er is een topic over de carb waar in wordt gezegd dat schokken voor 90% ligt aan kabels, bedrading of ontsteking. Ik bleef daar wat in wroeten.
De 460 GL carb van Frans