Goed we zijn een vakantie verder en dan met name in de streken waar je >120km uur mag rijden is het erg irritant. Waar het over gaat? Mijn XC70 MY06 die ik uit het midden oosten heb meegenomen laat tussen 118-123km/u een hoogst irritante piep horen welke verplicht is in het midden oosten. Dit zit ingebakken in de software, al met de dealurt in conclaaf hier over geweest, software update gedownload niks uit gehaald en volgens de importeur zit dit in de software gebakken en zal men er niks aan kunnen doen.
Mijn vraag of er iemand is die dit zelfde probleem heeft en nog beter dit heeft weten op te lossen? Ik neem aan dat iemand die de software kan lezen en dan bv de 120 kan veranderen in 220 (haalt ie net niet) het probleem voor mij opgelost moet zijn, maar wie kan dit??????
Opgelost: Audio snelheids alarm XC70
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
vernietig die irritante buzzer. Of komt dit signaal over de speakers?
Is anders wel een goed excuus om sneller te rijden,....
Is anders wel een goed excuus om sneller te rijden,....
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
- Rick H
- 3rd Gear member
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 15.07.2009 - 21:42
- Locatie: Almere
betekend dit dat elke "nieuwe auto" uit het midden oosten zo'n irritante piep heeft bij deze snelheden? ook een lambo of ferrari?surfroy01 schreef:
Mijn XC70 MY06 die ik uit het midden oosten heb meegenomen laat tussen 118-123km/u een hoogst irritante piep horen welke verplicht is in het midden oosten.
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zou er als het verplicht is niet van opkijken
Volvo for life
- surfroy01
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 03.09.2007 - 13:49
- Locatie: Le Coin de Pays Bas
Ja is verplicht voor elke auto enkel kan het ook een visueel alarm zijn, bv een knipperend lampje (had ik in een aantal huurauto's) of zoals in mijn Dodge Durange was ie heel zachtjes bij 120 en werd steeds luider naarmate je harder ging rijden (dat doe je dus niet met zo'n V8 5.9liter 4WD).
Bij vriendjes die Porsches, BMW's, Land Rovers en Audi's reden, konden ze dit eenvoudig in de werkplaats aan of uit laten zetten of de snelheid veranderen waar door dit alarm zich niet inschakelde :evil:
Het andere alternatief is dit speakertje opzoeken, komt niet via de geluidsinstallatie, maar daar zal het dashboard voor gedemonteerd dienen te worden, vind ik het allerallerallerlaatste alternatief.
Maar niemand zinvolle suggesties? Ik vermoed dat een tuningsbedrijf de software uit moet kunnen lezen en veranderen, alleen wil ik dit enkel door een bedrijf laten doen die echt maar dan ook echt met Volvo bekend is.
Bij vriendjes die Porsches, BMW's, Land Rovers en Audi's reden, konden ze dit eenvoudig in de werkplaats aan of uit laten zetten of de snelheid veranderen waar door dit alarm zich niet inschakelde :evil:
Het andere alternatief is dit speakertje opzoeken, komt niet via de geluidsinstallatie, maar daar zal het dashboard voor gedemonteerd dienen te worden, vind ik het allerallerallerlaatste alternatief.
Maar niemand zinvolle suggesties? Ik vermoed dat een tuningsbedrijf de software uit moet kunnen lezen en veranderen, alleen wil ik dit enkel door een bedrijf laten doen die echt maar dan ook echt met Volvo bekend is.
The most dangerous nut on any vehicle is the one that holds the throtle; me damn it!
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- surfroy01
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 03.09.2007 - 13:49
- Locatie: Le Coin de Pays Bas
Dank, al moet juiste link zijn http://www.polestar.nu/ maar dit terzijde, hmmmmm dan kan ik net zo goed naar de fabriek gaan als ik toch in Zweden ben?
Niet iets dichter bij het (hollandse) huis?????
Niet iets dichter bij het (hollandse) huis?????
The most dangerous nut on any vehicle is the one that holds the throtle; me damn it!
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja maar dan zou ik naar Gent gaan, daar worden alle auto's gemaakt die verkeerd zijn besteld of waar modificaties aangedaan moeten worden.
Wist trouwens niet dat mijn site het niet deed. Als ik erop klik doet hij het.
Wist trouwens niet dat mijn site het niet deed. Als ik erop klik doet hij het.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- surfroy01
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 03.09.2007 - 13:49
- Locatie: Le Coin de Pays Bas
Grappig ja nu doet die link het wel maar gisteren niet en toen gegoogled en kwam ik op de .nu versie...........
Anyhow, Gent, vertel eens meer? kan je zeker alleen terecht via de dealer? En Beesd vertelde me al dat wanneer er iets in het 'geboortekaartje' van een Volvo verandert moet worden dat niet gedaan wordt door Volvo........... en ik ben bang dat het in het geboortekaartje zit dat audio signaal!
Anyhow, Gent, vertel eens meer? kan je zeker alleen terecht via de dealer? En Beesd vertelde me al dat wanneer er iets in het 'geboortekaartje' van een Volvo verandert moet worden dat niet gedaan wordt door Volvo........... en ik ben bang dat het in het geboortekaartje zit dat audio signaal!
The most dangerous nut on any vehicle is the one that holds the throtle; me damn it!
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Naar Gent gaat je auto op uitnodiging van de dealer. Ingewikkeld verhaal, zal even proberen meer info te vinden voor je.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
klopt, dit wordt zondermeer niet aangepast in België, dit zit in de marktcode van het voertuig ingebakken
Volvo for life
- surfroy01
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 03.09.2007 - 13:49
- Locatie: Le Coin de Pays Bas
Hmmmm ik begin toch steeds meer te denken dat ik met een kniptang het dashboard in moet om die speaker het zwijgen op te leggen...... maar waar zit dat ding.......... om nu met 120km/u onder het dashboard te gaan zoeken is ook zo listig.......
The most dangerous nut on any vehicle is the one that holds the throtle; me damn it!
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Als je een beetje idee hebt waar het geluid vandaan komt moet het niet moeilijk zijn. De klokken winkel is in vijf minuten te verwijderen en het radio/ECC paneel ook. Of via het centerspeakerrooster... ook makkeleijk.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- surfroy01
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 03.09.2007 - 13:49
- Locatie: Le Coin de Pays Bas
Ja het lastige is dat het geluid niet echt te traceren is, als je 120 rijdt is het al listig om met je oor precies te checken waar het vandaan komt (hoe kijk je nog op de weg :oops: ) maar het lijkt ergens onder/in het tellerhuis te zitten, heb nog niet de moed gevonden om onder/in het dashboard te gaan duiken.......
En waar moet je naar zoeken, een ouderwets luisprekertje of een nieuwerwets digidingetje op een printplaat?
En waar moet je naar zoeken, een ouderwets luisprekertje of een nieuwerwets digidingetje op een printplaat?
The most dangerous nut on any vehicle is the one that holds the throtle; me damn it!
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Zal die niet achter je teller inderdaad zitten. Ziet die er eigenlijk anders uit als een EU model?
Maar misschien een idee om even met twee man erin te rijden en dan te gaan zoeken naar het geluid.
Laat je het ons wel weten?
Maar misschien een idee om even met twee man erin te rijden en dan te gaan zoeken naar het geluid.
Laat je het ons wel weten?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- surfroy01
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 03.09.2007 - 13:49
- Locatie: Le Coin de Pays Bas
hmmm ik zie het al voor me, met 2 man, 1 gebogen over mijn schoot hangt met zijn ene oor onder het dashboard en de ander in mijn kruis en dan zal je net zien dat oom agent ineens naast je rijd :oops: Denk dat ik dan maar een vrouwelijk persoon vraag al weet je natuurlijk weer niet of die dan nog wel onder het dashboard gaat luisteren en niet meer afgeleid wordt door iets anders, wacht even mijn fantasie neemt weer eens de vrije loop met dit verhaal.
Ik zal uiteraard laten weten hoe dit verloopt, maar het geluid is gewoon niet duidelijk te traceren, het komt ergens onder het stuur/tellerpartij vandaan. Bij mijn weten is de auto identiek aan een EU model, enkel de tekst is engelstalig in de displays en er staat in de rechterbuitenspeigel in het arabisch dat voorwerpen dichterbij kunnen zijn dan dat ze in de spiegel lijken......
Maar is het dashboard voor een leek enigzins te openen? Ben al eens onder het stuur kolom bezig gegaan maar liggend op je rug is dat niet het meest gemakkelijke standje en zelfs dat lukte me niet (torx schroefjes erg lastig los te krijgen)
Ik zal uiteraard laten weten hoe dit verloopt, maar het geluid is gewoon niet duidelijk te traceren, het komt ergens onder het stuur/tellerpartij vandaan. Bij mijn weten is de auto identiek aan een EU model, enkel de tekst is engelstalig in de displays en er staat in de rechterbuitenspeigel in het arabisch dat voorwerpen dichterbij kunnen zijn dan dat ze in de spiegel lijken......
Maar is het dashboard voor een leek enigzins te openen? Ben al eens onder het stuur kolom bezig gegaan maar liggend op je rug is dat niet het meest gemakkelijke standje en zelfs dat lukte me niet (torx schroefjes erg lastig los te krijgen)
The most dangerous nut on any vehicle is the one that holds the throtle; me damn it!
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Stuur laagste stand, De palstic ring rond je klokkenwinkel zit onder aan met een rubberen strip vast op de stuurkolom, deze trek je zo los. De plastic ring zelf zit gewoon vastgeklikt. Met een beetje gedoseerde kracht trek je 'm zo los. Daarna de klokken-unit losmaken, zit met twee torkxen vast. Je haalt 'm zo naar je toe. Stekkertje losmaken en hij ligt op je schoot.
Wel het contact eraf laten zolang de stekkers los zijn. Anders krijg je rare meldingen.
In deze handleiding zie je vanaf punt 4 hoe je te werk moet gaan.
Succes!
Wel het contact eraf laten zolang de stekkers los zijn. Anders krijg je rare meldingen.
In deze handleiding zie je vanaf punt 4 hoe je te werk moet gaan.
Succes!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- surfroy01
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 03.09.2007 - 13:49
- Locatie: Le Coin de Pays Bas
Woow thanks Hans dit is uitermate handig! Ik voel de moed ineens in me opwellen, geluk dat ik op werk zit anders lag de auto nu uit elkaar! Hmmmm misschien beter even een weekje wachten, gaan eerst nog op vakantie met ovloV
Nu nog uitvinden naar wat ik precies moet zoeken, een traditioneel klein speakertje?

Nu nog uitvinden naar wat ik precies moet zoeken, een traditioneel klein speakertje?
The most dangerous nut on any vehicle is the one that holds the throtle; me damn it!
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
Gulf-spec heeft ook een andere airco-compressor plus het zou heel goed kunnen zijn dat het een USA spec onderstel heeft ...surfroy01 schreef:Bij mijn weten is de auto identiek aan een EU model, enkel de tekst is engelstalig in de displays en er staat in de rechterbuitenspeigel in het arabisch dat voorwerpen dichterbij kunnen zijn dan dat ze in de spiegel lijken......
in een XC90 komt de bing-bing bij 120kmh via de speakers, en blijkbaar niet uit te schakelen.
- surfroy01
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 03.09.2007 - 13:49
- Locatie: Le Coin de Pays Bas
Ja klopt die airco is anders en die heeft in 2,5 jaar Qatar zoveel overuren gemaakt dat ie nu kaduuk is, althans als ie vol moet blazen bromt ie, de rotor as is versleten en dus uit balans, maar ach zo vaak hoeft ie hier niet vol vermogen, dus die 400 euro hou ik nog even in de zak.
Voor de rest bleek bij invoer de COC brief aan alle EU specs te voldoen dus denk ik niet dat ie een Amerikaanse spec heeft.
Bij mijn XC70 is het geen bing bing maar een irritante PIEP PIEP en komt definetly niet uit de speakers!
Voor de rest bleek bij invoer de COC brief aan alle EU specs te voldoen dus denk ik niet dat ie een Amerikaanse spec heeft.
Bij mijn XC70 is het geen bing bing maar een irritante PIEP PIEP en komt definetly niet uit de speakers!
The most dangerous nut on any vehicle is the one that holds the throtle; me damn it!
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.