Harman Kardon + Ipod inbouwen in Volvo 440

Restaurantieprojecten en verfraaingen van de 440 / 460
Plaats reactie
MishMash
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 13.09.2007 - 22:27
Locatie: Velsen Zuid
Contacteer:

Vandaag vond ik het een mooie dag om eens mijn nieuwe Harman Kardon Drive + Play set in te gaan bouwen in mijn auto. Zo gezegd zo gedaan! Hieronder staat een kleine fotoshow van hoe ik het gedaan heb.

Afbeelding
De joystick was het moeilijkst weg te werken, gezien deze normaal bij de handrem zit. Echter bij het model van de 440 was dat geen optie. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om hem in mijn deur te monteren, het resultaat mag er wezen!

Afbeelding
De draad van de joystick netjes door de rubberen buis getrokken en is aangekomen in de auto.

Afbeelding
Het display was het volgende probleem, ik heb deze plek uitgekozen omdat er op de midden console geen plek meer was (hier zat ook al mijn Parrot carkit). De draad heb ik langs heb ik achter het deurrubber weg laten lopen.

Afbeelding
Gezien het feit dat mijn autoradio nog geen AUX in heeft, was ik genoodzaakt om de FM module te gebruiken (werkt trouwens prima!) Zoals je ziet is het een behoorlijke dradenzooi achter mijn radio, maar het past er allemaal net in. De langere draden die je ziet zijn van mijn Parrot systeem, moet ik ooit nog eens inkorten maar geen zin in.

Afbeelding
Net zoals de splitters voor mijn compo set en de module voor de parrot carkit, heb ik de module van de Harman Kardon weggewerkt net onder het dashboardkastje. Hier was nog een mooie open plaat waar alle onderdelen op zitten geplakt.

Afbeelding
Voor easy access heb ik de Ipod in het dashboardkastje neer gelegd. Deze haal ik er gewoon elke keer uit als ik de auto niet gebruik.

Al met al een half dagje klussen, maar het resultaat mag er zijn :)
Volvo 440 1.8i 1996 :)
Gebruikersavatar
Exeres
6th Gear member
Berichten: 2762
Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
Locatie: Het rustige Waasland

da's mooi ingebouwd.. maar ff een leek-vraag: Waarvoor dient die Harman Kardon? Is dat de besturing van je iPod?
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
MishMash
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 13.09.2007 - 22:27
Locatie: Velsen Zuid
Contacteer:

Exeres schreef:da's mooi ingebouwd.. maar ff een leek-vraag: Waarvoor dient die Harman Kardon? Is dat de besturing van je iPod?
Dat is inderdaad voor de bediening van je Ipod. Alle functionaliteit word erin overgenomen en de Ipod word netjes opgeladen. Er hangt nu een 20GB Ipod classic aan waar m'n complete muziekcollectie precies op past :)

Tevens zit er ook nog een AUX in ingang op de harman kardon controller box (die dus weggewerkt zit in m'n dashboard), hiermee kan je nog op een simpele manier een mp3 speler aansluiten. Die moet je dan echter wel zelf bedienen.
Volvo 440 1.8i 1996 :)
Gebruikersavatar
EvolvE
5th Gear member
Berichten: 1092
Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
Locatie: Limbabwe

Netjes zeg.

Echter een kleine vraag, werkt dit zoveel makkelijker dan b.v. een
Pioneer radio met directe ipod besturing?

Vind dat je alles wel erg netjes hebt gemaakt !

Veel plezier ermee!
Erwin

480 Turbo
www.volvo480forum.com
MishMash
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 13.09.2007 - 22:27
Locatie: Velsen Zuid
Contacteer:

EvolvE schreef:Netjes zeg.

Echter een kleine vraag, werkt dit zoveel makkelijker dan b.v. een
Pioneer radio met directe ipod besturing?

Vind dat je alles wel erg netjes hebt gemaakt !

Veel plezier ermee!
Op zich is de werking hetzelfde, echter vind ik dit veel overzichtelijker gezien het scherm groter is. Ook kan je hire gewoon playlists aanmaken op je ipod (via itunes of andere software) en deze gebruiken in de auto. Iets wat met een pioneer (voor zover ik weet) niet kan.
Volvo 440 1.8i 1996 :)
Gebruikersavatar
RobsterS70R
5th Gear member
Berichten: 2204
Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
Locatie: Op de Veluwe

Zo'n Harman/Kardon setje ziet er leuk uit! Kun je op die manier ook gewoon door je nummers scrollen zoals je op je ipod kunt?

Ik heb een Sony radio, met daar op aangesloten een Nano 8GB. (bewust voor flashgeheugen gekozen, zodat ik geen last heb van een draaiende harde schijf/overslaan).

De ipod is te bedienen met de stuurbediening van de radio en op het display is zichtbaar welk nummer ik luister. Afspelen kan op 3 manieren, op album, op artiest en tenslotte op playlist.

Het enige wat nodig is, is een ipod adapter à € 19,- :)
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
Gebruikersavatar
elco440
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 07.11.2008 - 14:23
Locatie: Berlicum
Contacteer:

MishMash schreef:
EvolvE schreef:Netjes zeg.

Echter een kleine vraag, werkt dit zoveel makkelijker dan b.v. een
Pioneer radio met directe iPod besturing?

Vind dat je alles wel erg netjes hebt gemaakt !

Veel plezier ermee!
Op zich is de werking hetzelfde, echter vind ik dit veel overzichtelijker gezien het scherm groter is. Ook kan je hire gewoon playlists aanmaken op je iPod (via itunes of andere software) en deze gebruiken in de auto. Iets wat met een pioneer (voor zover ik weet) niet kan.
je kunt de playlist gewoon gebruiken via de pioneer. maken lukt niet ook geen on-the-go. maar dat licht denk ik aan de Iphone. die kan zoizo geen afspeelijste maken. behalve genius en on the go natuurlijk.
Vw Polo Coupe '90 +R.I.P
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project ;)

Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok

Even Voorstellen
Back 2 Project
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40778
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

@Mishmash.
Je fotohoster heeft de pijp aan Maarten gegeven.
Zet ze svp even ergens anders neer of laadt ze als attachment.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 projekten”