Beste liefhebbers,
Ik heb in het verleden met heel veel plezier en zonder problemen in een 440 gereden.
Nu heb ik er 1 op het oog maar zit met een paar vraagtekens.
Het gaat om een 440 1.8i automaat uit 1995. Eerste eigenaar en 177.000 gelopen. De auto is sinds bijna twee jaar uitgerust met een LPG G3.
Mijn twee twijfelpunten komen voort uit
-de verhalen rondom de renault motor in combinatie met de LPG installatie.
-de verhalen over de CVT automaat (ik neem aan deze er normaiter in zit...toch?)
Mijn vraag aan jullie, zouden jullie hiervoor gaan of is het wachten op gedonder?
Waar moet ik op letten als ik ga kijken en proefrijden?
Alvast bedankt voor jullie advies.
JW
Advies gevraagd
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 16.04.2008 - 15:32
Mijn ervaringen met deze motor en LPG zijn goed. Hij heeft inmiddels 360.000 km gelopen en hij doet het prima. Er is 1 maar. Je moet vaker de kleppen stellen en op een gegeven moment is dat niet meer mogelijk en moet de cilinderkop vervangen worden. Bij mijn auto is dat gebeurd bij 239.000 km. Het zou kunnen dat dat bij jou auto er ook aan zit te komen. Je zou moeten weten welke maat klepstelplaatjes erin zitten. Bij minder dan 3,300 mm moet de kop vervangen worden.
CVT, ik zou niet weten hoe je die kunt herkennen. Zoek op het forum naar problemen die voor zouden kunnen komen en controleer daarop.
CVT, ik zou niet weten hoe je die kunt herkennen. Zoek op het forum naar problemen die voor zouden kunnen komen en controleer daarop.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 17:15
- Locatie: Amersfoort
Beste JWG,
Is het een CVT of een automaat? Daar zit een degelijk verschil in. Je hebt dus de Continu Variabele Transmissie en de ZF automatische 4 traps versnellingsbak.
Ik heb alleen maar ervaring met de ZF automaat en niets dan lof. (Wel de olie vervangen, maar dat is eigenlijk regulier onderhoud)
Groeten, Jan
Is het een CVT of een automaat? Daar zit een degelijk verschil in. Je hebt dus de Continu Variabele Transmissie en de ZF automatische 4 traps versnellingsbak.
Ik heb alleen maar ervaring met de ZF automaat en niets dan lof. (Wel de olie vervangen, maar dat is eigenlijk regulier onderhoud)
Groeten, Jan
Volvo V50 1.8 Edition I - 2008
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
is het een B18U of een B18F of FP motor
In een B18U zit een CVT en in een B18F een automaat vier traps..
Een CVT kun je beter niet kopen..
In een B18U zit een CVT en in een B18F een automaat vier traps..
Een CVT kun je beter niet kopen..
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
100 euro? De 460 is goedkoop maar 100 euro is kwats. Verder is een kilometer stand van 177.000 niks mis mee. Prima zelfs, Liever 180.000 dan 150.000 op de teller. Want in stand begeven dingen zoals dynamo,waterpomp en accu het. Motorisch kun je er nog vele kilometers bij plaatsen. Oke het is geen red block maar Renault. Dan nog, die blokken kunnen bij perodiek onderhoud makkelijk de 500.000 halen. De roest maakt eerder een eind aan het verhaal dan de motor.
Verder heb je bij iedere LPG installatie meer werk zoals de kleppen stellen. En cilinderkop vervangen. Dat krijg je vroeg of laat toch wel.
Verder tjah de CVT. In de bergen is het kansloos, in Nederland als je er rustig mee omgaat wel te doen. De 3 serie is er bekend om geworden. Vooruit net zo hard als achteruit. Dit is niet meer het geval bij de 4 serie.
Die 4 bak is dan wel weer oke, maar nog steeds geen Volvo automaat.
Ik zou naar een b18u 5 versnellings handbak kijken, geen onderhoud aan. Rij ze al sinds 2001. En nog nooit duur onderhoud aan gehad.
Verder heb je bij iedere LPG installatie meer werk zoals de kleppen stellen. En cilinderkop vervangen. Dat krijg je vroeg of laat toch wel.
Verder tjah de CVT. In de bergen is het kansloos, in Nederland als je er rustig mee omgaat wel te doen. De 3 serie is er bekend om geworden. Vooruit net zo hard als achteruit. Dit is niet meer het geval bij de 4 serie.
Die 4 bak is dan wel weer oke, maar nog steeds geen Volvo automaat.
Ik zou naar een b18u 5 versnellings handbak kijken, geen onderhoud aan. Rij ze al sinds 2001. En nog nooit duur onderhoud aan gehad.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24680
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
CVT herken je eenvoudig doordat er bij de keuze hendel alleen P-R-D-L staat, de automaat heeft P-R-D-2-1 (oid). CVT verder lekker laten staan, of je moet er alvast 1 op de plank hebben liggen.
Gas is niet zo'n probleem, zie wel het eerder genoemde kleppenstellen
Gas is niet zo'n probleem, zie wel het eerder genoemde kleppenstellen
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Ik heb jaren geleden een oude 440 op gas gekocht en er bijna 3 jaar mee gereden. Nooit problemen met gas. Ik reed nooit op benzine enkel een paar KM omdat het goed schijnt te zijn. Op benzine reed hij slecht. Schokkerig. In zeer koude maanden was het ook op gas; starten was lopen.
Toen ik allerlei normaal onderhoud moest doen, uitlaat e.d., heb ik hem weg gedaan.
Km stand is wel distributieriem stand. Even kijken wanneer dit moet en of gedaan is.
Toen ik allerlei normaal onderhoud moest doen, uitlaat e.d., heb ik hem weg gedaan.
Km stand is wel distributieriem stand. Even kijken wanneer dit moet en of gedaan is.
De 460 GL carb van Frans