misschien een ideetje?

Aankondigen van speciale evenementen voor bezitters van een Volvo 440 / 460
daniels
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 24.08.2009 - 21:59

Ik zie dat jullie bezig zijn met een mac meeting.

Nou woon ik in het meest zuiderlijke limburg (heel mooi rijden) en ik heb toevallig nog 3landenpunt kaartleesroute van 100 km klaarliggen. Die hebben wij vorig jaar gemaakt voor een andere autoclub. Enorm leuk, de mooiste plekjes van zuid limburg. En gezellig puzzelen met twee man in de auto.

Misschien dat jullie zoiets leuk vinden. Het is enorm mooi rijden hier, als iedereen een paar euro overheeft is een paar koppen koffie, stevige lunch en een flink stuk vlaai ook geregeld

Als mensen dat leuk vinden, wil ik dat wel organiseren, ik heb dan wel een opkomst van ongeveer een 10-15 man minimaal nodig.

wat foto materiaal van de rit:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groetjes

Daniel

Andere vraag, is dit ook echt een 440 club, of ben je al lid als je lid bent van het forum?
Gebruikersavatar
Kootje
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55

Zuidelijk Limburg is niet echt naast de deur voor mij, maar het idee lijkt me hartstikke leuk!
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

dit is geen officiele 400 club ... ook dit forum is geen club maar 'slechts' een forum
daniels
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 24.08.2009 - 21:59

ja naast de deur is het niet, maar tis wel gezellig. Het is daarom ook een idee. Zeker als je er wat rondomheen verzint.
Gebruikersavatar
volvo440dl
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 29.01.2006 - 20:22
Locatie: Randstad

Hey gasten!

Is wel een erg leuk idee! Ik heb een keer de mounainbikes op het dak gezet en zijn wezen fietsen in het zuidelijkste deel van zuid Limburg...enne, heel erg mooi!

Voor de asfaltvreters is dit wel een erg leuk idee!

Misschien iets voor in het komende jaar...lentetochtje?
Volvo 440 dl 1992, 308.000 km!
Half lederen int., middenarmsteun, binnenverl. met kaartleeslampjes, lm velgen, spoiler, geblindeerd, originele accu- economymeter & oude type buitenspiegels-koplampen-grille.

http://www.volvo440.hyves.nl
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Leuk idee 8)
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
redrooster
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Stel, dat de eerste meeting lukt. Dan motiveert dit tot meer.
Je praat nu over een meeting en route. Dit zou mooi passen in het voorjaar als de vakanties nog niet zijn begonnen.
Ik heb ooit eens een route uitgezet en het viel mij op dat dit best nog wat werk is.
Je moet hem uitstippelen, op papier zetten en zelf rijden om te testen.
Want het is heel lullig als 10 of meer auto's de weg kwijt raken. En ik heb gemerkt dat je hem écht zelf eerst moet rijden.
Het is een leuke ervaring om met meerdere liefhebbers een route te rijden.
Afbeelding
De 460 GL carb van Frans
daniels
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 24.08.2009 - 21:59

Nou daarom, kijk de route heb ik al liggen, want we hebben al een keer gereden met de fiat uno club (zie foto)

dus alleen narijden ivm mogelijk wegwerkzaamheden bijvoorbeeld is nodig.

het is een route door de mooiste stukjes limburg, ik heb er ook een leuke vragen lijst bij, en zo heb je in een paar uurtjes zuid limburg helemaal verkend.

Ik vind het leuk dat er geinteresseerden zijn. ik ben er alleen zelf niet van feb tot juli ivm stage in het buitenland... maar goed, daar is altijd wat op te vinden.
Gebruikersavatar
volvo440dl
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 29.01.2006 - 20:22
Locatie: Randstad

Dat is ook precies mijn instelling. Als er nu eens een meeting van de grond komt met goede opkomst, krijgen we misschien een leuke harde kern. Kan je echt lol beleven met elkaar en de Volvootjes ;-) Kunnen we wellicht ook tzt eens kijken of het leuk is een club te starten. Ik ben ook al eens een club gestart (autoclub :D) dus ik heb daar goede ervaring mee. Naast alle andere Volvo clubs, schittert de 400 club van afwezigheid.

Ik vond het voorjaar ook al een ultieme tijd om zoiets te organiseren. Dit jaar is te kort dag en ik wil eerst wel eens de mac meet afwachten. Waarom wel de Golf club, Impreza shit en afgerachte Honda zooi en niet wij?
Volvo 440 dl 1992, 308.000 km!
Half lederen int., middenarmsteun, binnenverl. met kaartleeslampjes, lm velgen, spoiler, geblindeerd, originele accu- economymeter & oude type buitenspiegels-koplampen-grille.

http://www.volvo440.hyves.nl
Gebruikersavatar
volvo440dl
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 29.01.2006 - 20:22
Locatie: Randstad

Mocht er hulp nodig zijn trouwens met het plannen van die prachtige Zuid Limburg route...al kom ik uit Haarlem, ik houd me aanbevolen als er iets gedaan moet worden.
Volvo 440 dl 1992, 308.000 km!
Half lederen int., middenarmsteun, binnenverl. met kaartleeslampjes, lm velgen, spoiler, geblindeerd, originele accu- economymeter & oude type buitenspiegels-koplampen-grille.

http://www.volvo440.hyves.nl
Gebruikersavatar
redrooster
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Als het maar geen puzzelrit wordt........
Bij de 300club hadden ze mooie routes maar maakten ze er puzzelritten van. Dus iedereen op zich los van elkaar op de weg. Nooit met elkaar door dorpen of steden gereden. Vind het juist prachtig om bij elkaar te blijven en zo te genieten van de omgeving.
Afbeelding
De 460 GL carb van Frans
Gebruikersavatar
volvo440dl
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 29.01.2006 - 20:22
Locatie: Randstad

Hey Rooie haan!

Ik ben het weer helemaal met je eens. Een mooie tocht moet je als een trein rijden..lekker achter elkaar aan, alsof het landschap alleen met 400 serie gevuld is. Kan je meteen genieten van de mooie uitzichten en wellicht ergens een leuke tussenstop maken om wat te drinken en of snacken :P

Een puzzelrit is ook wel leuk, alleen moet je dan de dagindeling er ook naar maken.
Volvo 440 dl 1992, 308.000 km!
Half lederen int., middenarmsteun, binnenverl. met kaartleeslampjes, lm velgen, spoiler, geblindeerd, originele accu- economymeter & oude type buitenspiegels-koplampen-grille.

http://www.volvo440.hyves.nl
daniels
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 24.08.2009 - 21:59

het is een kaartlees rit, dus een beetje puzzelen is er wel bij, maar het is geen bolletje pijltje gedoe (ooit iemand de nacht van weesp gereden...)

maar in rijtje rijden in limburg is best lastig, maar dat is weer een uitdaging.

Als er wat gedaan moet worden tzt zal ik het laten weten, bedankt voor het aanbod.
Gebruikersavatar
redrooster
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

volvo440dl schreef:Hey Rooie haan!
Uitleg:
Ten tijde van het begin van dit forum zou ik een rode auto kopen.

Little Red Rooster (geschreven door Willie Dixon en door Howling Wolf in 1961 op plaat gezet)

I am the little red rooster, too lazy to crow today
I am the little red rooster, too lazy to crow today
Keep everything in the farmyard
Upset in ev'ry way

The dogs begin to barkin', hounds begin to howl
Dogs begin to barkin', hounds begin to howl
Watch out strange cat people
Little red rooster's on the prowl

If you see my little red rooster, please drive him home
If you see my little red rooster, please drive him home
Ain't no peace in the farmyard
Since my little red rooster's been gone
Afbeelding
De 460 GL carb van Frans
ArjenM
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: 16.04.2008 - 15:32

Is inderdaad een prachtig idee en lijkt me zeker leuk om te doen. Maar voor een eerste meeting lijkt het me minder geschikt. Maar zeker iets om te onthouden voor een latere meeting.
Gebruikersavatar
volvo440dl
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 29.01.2006 - 20:22
Locatie: Randstad

@ redrooster: Grappige gedachte achter je nickname! Gelukkig ziet een 460 er ook in alle kleuren mooi uit!
Volvo 440 dl 1992, 308.000 km!
Half lederen int., middenarmsteun, binnenverl. met kaartleeslampjes, lm velgen, spoiler, geblindeerd, originele accu- economymeter & oude type buitenspiegels-koplampen-grille.

http://www.volvo440.hyves.nl
Gebruikersavatar
redrooster
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Ik heb na 8 jaar officieel afscheid genomen, door mijn lidmaatschap op te zeggen, van de 300 club. Na 10 auto's en er in te rijden vanaf '96 was ik een door de wol geverfd lid. (Wel heb ik rond 2000 twee jaar een 440 DL gehad.) Maar de koek was op. Ik werd zat van de roest. Als het allemaal lekker gaat lopen met dit forum dan ontstaat er een niet officiële club. We zullen het maar het Volvo 400 forum noemen. Ik heb mijn volvobladzijde al aangepast. http://www.pannekeet.info/volvo
Afbeelding
De 460 GL carb van Frans
Gebruikersavatar
volvo440dl
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 29.01.2006 - 20:22
Locatie: Randstad

Zo zeg! Leuke website..en wat een mooie 360 is dat! Dat clublid zal wel errug blij zijn met die auto...geweldige motor zit daarin!
In de 440-460 2 liter was het een Renault motor, waarvan de eerste types nogal wat olie konden nuttigen ;-)

Mijn doel is om ook met zijn allen uiteindelijk een club/forum te hebben waar we allemaal enthousiast kunnen zijn over onze 440-460.

De 300 serie sterft inderdaad ook snel uit en ik schreef hier al eerder dat de 400 serie hetzelfde lot gaat treffen. Straks zijn alleen de liefhebbers over. Wij zijn ook een van de weinigen heb ik het idee met een phase I 400. Het overgrote merendeel is volgens mij phase II, maar correct me if I am wrong.

Leuk om elkaar in ieder geval te zien bij de Mac!
Volvo 440 dl 1992, 308.000 km!
Half lederen int., middenarmsteun, binnenverl. met kaartleeslampjes, lm velgen, spoiler, geblindeerd, originele accu- economymeter & oude type buitenspiegels-koplampen-grille.

http://www.volvo440.hyves.nl
Gebruikersavatar
redrooster
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Op 1 januari 2008 waren en 24400 Volvo 440 en 7447 Volvo 460 op de weg.
Het model loopt tot 1996, heb ik begrepen.
Breekpunt van het behoud van een wagen indien goed verzorgt ligt tussen de 15 en 20 jaar.
Ongeveer rond 2015 gaan we dus problemen krijgen en komen we in de klassiekers sfeer.
Dus kunnen dus nog wel even door.
Afbeelding
De 460 GL carb van Frans
Gebruikersavatar
volvo440dl
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 29.01.2006 - 20:22
Locatie: Randstad

Ik kijk al uit naar dat moment ;-)

Ja, van 1988-1993 was de phase I en van 1993-1997 had je de phase II (met de 850 neus). In 1996 kwam de S40 al, de 400 van 1997 was uitloop.
De phase I is al erg uitgestorven, van de phase II zie je nog het meeste rondcrossen.
Volvo 440 dl 1992, 308.000 km!
Half lederen int., middenarmsteun, binnenverl. met kaartleeslampjes, lm velgen, spoiler, geblindeerd, originele accu- economymeter & oude type buitenspiegels-koplampen-grille.

http://www.volvo440.hyves.nl
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 evenementen”