Aanjager blijft op hoogste stand blazen

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Revenge
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 10.12.2007 - 08:03
Locatie: Arnhem

Hallo forummers,

Mijn Volvo S40 van oktober 2002 heeft een 6-standen schakelaar om de blaaskracht van de luchttoevoer te regelen.

Nu werd de ingeblazen lucht de laatste tijd onregelmatig ingeblazen, dan weer hard, dan weer zacht. Als ik dan even aan de schakelaar draaide was het meestal wel weer verdwenen.

Maar helaas, vandaag heeft waarschijnlijk de schakelaar het begeven?? De aanjager blijft namelijk op volle kracht blazen, ook op stand 0.

Mijn vragen:

1)Is het inderdaad de schakelaar? Zo ja, kan ik deze zelf vervangen?
2)Wat zijn ongeveer de kosten van een nieuwe schakelaar?
3)Kan het nog iets anders zijn?
4)Kan ik een zekering verwijderen zodat ik in ieder geval nog even kan rijden zonder gek te worden van het geblaas?
5)Heeft iemand nog tips of trucs?

Heren en dames, alvast bedankt voor jullie reacties!!

Groet,

Johan
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

1) schakelaar is niet zo moeilijk, dat zou zelf te doen zijn. zoek op marktplaats of koop een nieuwe bij de dealer.
2) dat hangt er vanaf waar je hem koopt en in welke staat.
3) daar weet ik geen antwoord op.
4) zoek in je handleiding naar afdeling zekeringen en dan vindt je vanzelf wel welke van de aanjager is en die trek je er dan uit.
5) voorzichtig met loshalen van paneeltjes, krassen zijn nooit mooi.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

meestal is de kachelweerstand de boosdoener,dus niet de schakelaar
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

anders staat er zeker weten een bedieningspaneel op marktplaats te koop. succes
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
Revenge
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 10.12.2007 - 08:03
Locatie: Arnhem

Alvast bedankt voor jullie reacties. Het lijkt er idd op dat niet de schakelaar het probleem geeft. Met een andere schakelaar (uit auto collega) blijft probleem aanwezig.

Dus dan de "kachelweerstand" Waar zit dat ding en is die zelf te vervangen? En eigenlijk ook.... :oops: wat is het eigenlijk?

Groet,

Johan
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Zit rechts aan de onderzijde van het kachelhuis met 2 parkers. Witte, 4-polige stekker.

Bij het passagierskant direct onder als je onder het dashboardkastje kijkt.

http://www.volvo-parts.nl/index.php?mai ... cts_id=750
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Gebruikersavatar
erik-hakkers
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
Locatie: hardenberg

zal wel een weerstand zijn die groen uitziet.
wat de kosten zijn weet ik niet maar gok wel prijzig
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305

volvo s70 2.5 10v 1998
Gebruikersavatar
Revenge
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 10.12.2007 - 08:03
Locatie: Arnhem

De kachelweerstand is vervangen. Probleem opgelost. Kost bij mijn garage 52,00 euro incl. erin zetten.

Prijsopgave bij een Volvo dealer was tussen de 120 en 130 euro !!!!

Iedereen die gereageerd heeft... bedankt!

Johan
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”