stc / abs service vereist --> abs controller?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
arno arno
Starter

Hallo allemaal,

Ik heb de bekende stc / abs service vereist melding. Op dit forum genoeg kunnen lezen over de revisie / doorsolderen van de computer. Erg fijn allemaal, maar ik vroeg me af of het dit probleem wel daadwerkelijk is.
Misschien kunnen ervaringsdeskundigen mij vertellen of ze ook, als de auto een nachtje had gestaan, de eerste meters nauwelijks remkracht hebben en een boel herrie hoorden . Zodra de melding weer op het dashboard komt, en de abs/stc dus uitgeschakeld wordt, houdt het lawaai op en remt het weer normaal.
Zojuist merkte ik ook dat de km/u teller bleef hangen. Morgen heb ik afspraak bij garage, maar wil alvast graag jullie mening horen.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
hadico
5th Gear member

Als het abs al dan niet spontaan in werking treed word je rempedaal min of meer vergrendelt harder trappen heeft dan ook geen resultaat,het moment waarop de regeleenheid in storing gaat dan schakelt deze de abs functie volledig uit waardoor je weer een normaal remmende auto hebt.
Ook het snelheidsignaal word gegenereerd door de abs gemeten over de vier wielsensoren ,is je abs dus van slag zal dit ook hier efect op hebben.
arno arno
Starter

hadico schreef:Als het abs al dan niet spontaan in werking treed word je rempedaal min of meer vergrendelt harder trappen heeft dan ook geen resultaat,het moment waarop de regeleenheid in storing gaat dan schakelt deze de abs functie volledig uit waardoor je weer een normaal remmende auto hebt.
Ook het snelheidsignaal word gegenereerd door de abs gemeten over de vier wielsensoren ,is je abs dus van slag zal dit ook hier efect op hebben.
Dat klinkt logisch, maar zou dat ook het lawaai kunnen verklaren? 'Het 'kraakt' echt vanuit de voorwielen...
hadico
5th Gear member

Abs geeft een kraak denk in jouw geval dat hij het ook met langzaam rijden doet dus dan remt ie terwijl jij gasgeeft dit kun je vergelijken met de tractie control hij grijpt dus een aangedreven wiel aan om het te remmen.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”