Versnellingsbak: 2.0/1.8
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
Ik heb begrepen van een collega dat de versnellingsbak van een 1.8 andere overbrengingen heeft dan die van de 2.0 (ph1) Mijn 2.0 draait nl. bij 120 km/h ongeveer 3300 rpm of beter gezegd bij 145 km/h 4000rpm. de 1.8 zou bij 140 km/h 'slechts' 3500 rpm maken. Klopt dit? en zo ja, is de bak van een 1.8 te plaatsen aan mijn 2.0? binnenkort moet toch mijn koppeling eruit (rond de 215k km) en dan zou ik graag ook mijn bak vervangen: de huidige giert bij 100km/h waarschijnlijk omdat ik met een uitgelopen bout een week heb doorgereden (5e versnelling-probleem...)
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Waarom die bak niet repareren???????????
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
1800 heeft een JB3 bak 3.87-1 eind overbrenging
een 2 liter heeft een JC5 bak 4.07-1 eind overbrenging
een 2 liter heeft een JC5 bak 4.07-1 eind overbrenging
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Euh... een grotere motor heeft over het algemeen langere versnellingen en draait dus logischerwijs dus ook lagere toeren bij gelijke snelheid... en als ik de technische uitleg van Ramon goed begrijp is dat inderdaad ook zo (toch Ramon?). Je verhaal zou dus niet kloppen... Het lijkt me ook raar dat een dikkere motor meer toeren zou moeten draaien...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
welk verhaal klopt niet???????:)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
eenvoudig rekensommetje is dit lijkt mij.

- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Ik bedoel dat als jouw verhaal wel klopt, die bovenaan het topic niet kan kan kloppen. Het zou dan juist andersom moeten zijn.Ramon&Ramon schreef:welk verhaal klopt niet???????:)
Ik ga er voorlopig maar vanuit dat JOUW verhaal klopt (klinkt ook logischer...)
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
mijn verhaal klopt precies!
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Maar goed, om nu alle onduidelijkheid uit de wereld te helpen: klopt het verhaal van V40pokemon nu?Ramon&Ramon schreef:mijn verhaal klopt precies!
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Bij Phase I's heeft de 2.0 toch de M56 bak (zelfde versnellingsbak als in de 850/70 serie) van Asian Warner en de 1.8 een bak van Renault?
Later (vanaf Phase II) hadden alle motoren toch de M56 bak?
Persoonlijk zou ik dan liever de "850" bak erin laten dan een Renault bak!!
gr. Edwin.
Later (vanaf Phase II) hadden alle motoren toch de M56 bak?
Persoonlijk zou ik dan liever de "850" bak erin laten dan een Renault bak!!
gr. Edwin.

V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Alleen de turbo,s,dat klopt precies....
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Een renault bak kun je eenvoudig repareren,een 850 bak repareerd de dealer niet,zijn geen onderdelen voor te koop!
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
HMG schreef:Alleen de turbo´s volgens mijBij Phase I's heeft de 2.0 toch de M56 bak (zelfde versnellingsbak als in de 850/70 serie) van Asian Warner en de 1.8 een bak van Renault?
Toch maar even terug naar de leerboeken Ramon en iets preciezer zijn..Ramon&Ramon schreef:Alleen de turbo,s,dat klopt precies....
En iedereen met een beetje volvokennis weet hoe lang de 850 bakken meegaan.... dus toch beter dan Renault want die halen die km standen niet eens... :twisted:
gr. Edwin.

V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
Ik dacht dat het toerental van een 1.8 lager ligt bij een bepaalde snelheid dan van de 2.0 Blijkbaar is dit dus niet zo. Dus we repareren de bak gewoon volgende beurt...
Bedankt voor jullie input
Bedankt voor jullie input
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik heb vanmiddag op de snelweg op het stukje waar het lukte om 120 te halen (tussen de files door) even op m'n toerenteller gelet.
Mijn 1.8 uit 98 geeft op de toerenteller 3100rpm aan bij 120km/u. Bij 3500rpm staat de snelheidsmeter rond de 135km/u (uhm, ja, even duitsland ingereden
)
Mijn 1.8 uit 98 geeft op de toerenteller 3100rpm aan bij 120km/u. Bij 3500rpm staat de snelheidsmeter rond de 135km/u (uhm, ja, even duitsland ingereden

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
het ging over een phase 1 vriend en niet over pfase 2
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Kleine misrekening denk ik,
Er zijn veel meer renault bakken dan 850 0f V70 bakken'
dus de verhouding is zoek dan.
Ze gaan inderdaad sneller stuk die renault bakken,maar daar staat tegenover dat ze simpel te repareren zijn en een 850 bak of V70 bak niet.
Bij Volvo leveren ze er geen onderdelen voor,maar dat wist je al!
Er zijn veel meer renault bakken dan 850 0f V70 bakken'
dus de verhouding is zoek dan.
Ze gaan inderdaad sneller stuk die renault bakken,maar daar staat tegenover dat ze simpel te repareren zijn en een 850 bak of V70 bak niet.
Bij Volvo leveren ze er geen onderdelen voor,maar dat wist je al!