Eind april zal ik trotse eigenaar worden van een V50 1.6D business line. Ik heb gekozen als kleur Black Saphire Metallic. Via dit geweldige forum ben ik ook te weten gekomen om toch voor het high performence audiosysteem te kiezen. Heb tevens ook het verschil kunnen horen tussen het basis en dit systeem. Een wereld van verschil!! Het enige wat ik niet heb kunnen beluisteren is het audiosysteem gecombineerd met een actieve subwoofer DUS heb ik deze optie er niet bijgenomen. Mijn vraag is of dit wel een meerwaarde is en kan je de subwoofer nadien nog laten installeren? Is de bedrading voor aansluiten van de sub reeds voorzien in de kofferbak als je voor het high perfomance audio hebt gekozen?
Graag reactie!!
High performance audio
- Summum
- 6th Gear member
Goede keuze, black saphire staat de V50 erg goed. Ook nog mooie velgen gekozen?
Ik heb zelf de premium sound, maar een subwoofer heb ik nog niet gemist! De basweergave is naar mijn mening ruimschoots voldoende. Het high performance systeem is naar mijn mening niet minder als het basweergave betreft, slechts in de midden en hoge tonen zit het verschil met premium. En uiteraard de dolby pro logic en het aantal speakers. Ik denk dus niet dat je de subwoofer zult missen.
Maar hij is eventueel achteraf nog te monteren. Er kleven twee nadelen aan: de vloer van de kofferbak komt een paar centimeter omhoog om ruimte te maken, dat staat niet zo mooi. En tweede nadeel is de prijs. In NL kost die subwoofer rond de 700 euro!
Ik heb zelf de premium sound, maar een subwoofer heb ik nog niet gemist! De basweergave is naar mijn mening ruimschoots voldoende. Het high performance systeem is naar mijn mening niet minder als het basweergave betreft, slechts in de midden en hoge tonen zit het verschil met premium. En uiteraard de dolby pro logic en het aantal speakers. Ik denk dus niet dat je de subwoofer zult missen.
Maar hij is eventueel achteraf nog te monteren. Er kleven twee nadelen aan: de vloer van de kofferbak komt een paar centimeter omhoog om ruimte te maken, dat staat niet zo mooi. En tweede nadeel is de prijs. In NL kost die subwoofer rond de 700 euro!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Peter
- 7th Gear member
- Contacteer:
Uiteindelijk toch de 1.6 D gekozen. Wat een "technische" discussie heb je losgamaakt zeg bij het andere topic.
Even terug naar je vraag. Zelf heb ik ook alleen de high performance, zonder de subwoofer. Deze werd me door mijn dealer afgeraden, omdat de meerwaarde niet opwoog tegen de prijs. Zondag jl heb ik tijdens de Meeting in het Zuiden twee audiofanaten (wepster en eugene) het systeem laten horen. Zij waren dolenthousiast. Ze konden niet geloven dat er zo veel gluid kwam uit een "standaard" radiotje. Zelf hebben ze hun 850 vol gehangen met woofers en tweeters voor veel geld en weten dus waar ze het over hebben.
Speel de live versie van Hotel California van de Eagles maar eens af. Geweldig.
Mooie kleur trouwens. En misschien een foto bij het betreffende topic?
Even terug naar je vraag. Zelf heb ik ook alleen de high performance, zonder de subwoofer. Deze werd me door mijn dealer afgeraden, omdat de meerwaarde niet opwoog tegen de prijs. Zondag jl heb ik tijdens de Meeting in het Zuiden twee audiofanaten (wepster en eugene) het systeem laten horen. Zij waren dolenthousiast. Ze konden niet geloven dat er zo veel gluid kwam uit een "standaard" radiotje. Zelf hebben ze hun 850 vol gehangen met woofers en tweeters voor veel geld en weten dus waar ze het over hebben.
Speel de live versie van Hotel California van de Eagles maar eens af. Geweldig.
Mooie kleur trouwens. En misschien een foto bij het betreffende topic?
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- Peter
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ja, bedankt voor de reactie namens Liana002. 
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- Peter
- 7th Gear member
- Contacteer:
Dat wordt aftellen. We zijn zeer benieuwd naar de foto's.
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- Frank_V50
- 1st Gear member
Ergens op dit forum staan de instellingen van de equalizer om een beter geluid te krijgen uit een High performance radio. Kan ik nergens meer vinden. Wil iemand mij vertellen waar dit staat, linkje?
- vOlOv
- 3rd Gear member
Yep ik linkFrank_V50 schreef:Ergens op dit forum staan de instellingen van de equalizer om een beter geluid te krijgen uit een High performance radio. Kan ik nergens meer vinden. Wil iemand mij vertellen waar dit staat, linkje?

C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

S40 2.0D Momentum - Flint Grey