Meerdere lekkages D5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Macdaddy
2nd Gear member

Hallo,

Ik heb meerdere lekkages aan mijn D5. Wie heeft een idee mbt de oorzaken?

Zie de foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Volvo V70 D5 Black Sapphire Edition 12/2003
Gast

Zo... dat lijkt heel wat.
Kan het zo zijn dat het ene wordt veroorzaakt door het andere?

Ik zou eerst eens het blok goed schoon maken en daar weer gaan kijken, nu zie je volgens mij door de bomen het bos niet meer.
Deze werkwijze doen ze in de garage ook. Je zal verbaast zijn waar olie terecht kan komen.
zwolly
4th Gear member

dit lijkt me zo wel een hele minimale lekkage, lijkt eerder op licht zweten, ik zou me hierom ,wat ik zie op de foto's, niet druk om maken
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)

Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Als je het echt vervelend vindt, is goed reinigen de enige optie. Zo kun je aan de schone motor zien waar er lekkages zijn.

Hoewel ik ook een sch*rfthekel heb aan lekkages in mijn garage, staan soms de kosten van reparatie niet in verhouding tot af en toe wat olie of water bijvullen.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
buikijn
3rd Gear member

Hoe zit het met de olie-retour leiding van de turbo? deze was bij onze 2.4t ook lek, op foto 4 zie ik hem zitten, schuin boven de oliekoeler/warmtewisselaar.

Dit is een zwakke plek, voor wat ik er van begreep.
Macdaddy
2nd Gear member

AlexV70 schreef:Zo... dat lijkt heel wat.

Ik zou eerst eens het blok goed schoon maken en daar weer gaan kijken, nu zie je volgens mij door de bomen het bos niet meer.
Deze werkwijze doen ze in de garage ook. Je zal verbaast zijn waar olie terecht kan komen.
Dat ben ik al weken aan het doen. Afspuiten een rit maken en kijken. En dan natuurlijk niets vinden. Als je dan na een week werken (en dus niet controleren) weer kijkt lijkt het uit alle hoeken en gaten te komen.
Rij al 2 maanden zonder spatplaat....
Wolfs XC
5th Gear member

Wat is het olieverbruik van de auto?
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Gast

Macdaddy schreef:
AlexV70 schreef:Zo... dat lijkt heel wat.

Dat ben ik al weken aan het doen. Afspuiten een rit maken en kijken. En dan natuurlijk niets vinden. Als je dan na een week werken (en dus niet controleren) weer kijkt lijkt het uit alle hoeken en gaten te komen.
Rij al 2 maanden zonder spatplaat....
Dan zou ik de motor goed schoon spuiten (ontvetter + hoge drukreiniger) en vervolgens droog blazen.
Hierna op een brug en gewoon laten draaien.
Als ie zo ernstig lekt als jij aangeeft, dan moet je gewoon iets kunnen zien.

Van een krukaskering kan je trouwens olie op rare plekken krijgen, ook mede door de rijwind.
TM645
2nd Gear member
Contacteer:

Relax! Waarschijnlijk komt lekkage van 1 plaats af. Alles tegelijk lijkt me niet logisch. Dus eerst bovenaan beginnen. Hele blok ontvetten met remreiniger en afspuiten. Laten drogen om zeker te zijn dat alles clean is. Dan stuk rijden en controleren. Controleer ook of het olie of diesel is.
Hou ons op de hoogte!
Macdaddy
2nd Gear member

Wolfs XC schreef:Wat is het olieverbruik van de auto?
Laag tot nihil. Ik snap het ook niet.

De lekkage aan de voorzijde lijkt me ook geen olie. De druppels onder aan het blok zijn gelig en doorzichtig. Wellicht dus diesel. Of een mix van...
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Diesel? Als dat waar is, moet je dat ruiken. Diesel heeft een behoorlijk overheersende geur ten opzichte van olie.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
TM645
2nd Gear member
Contacteer:

Msuidgeest schreef:Diesel? Als dat waar is, moet je dat ruiken. Diesel heeft een behoorlijk overheersende geur ten opzichte van olie.
Klopt, diesel kan het ook eigenlijk niet zijn. Maar ik vind de kleur ook niet donker genoeg om te zeggen dat het daadwerkelijk olie is.
Het blijft op een forum toch te oppervlakkig om een oordeel te geven. Kan alleen advies geven om de boel grondig te reinigen en dan stapsgewijs gaan zoeken waar het begint te lekken. Een goede Volvo garage om info vragen lijkt me ook niet verkeerd. Vind ze meestal vrij coulant met zulke problemen.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”