Ik heb net weer getankt.. kwam op 1 op 14,5 uit met de winterbanden eronder.
Denk dat de volgende tank wel iets zuiniger is
Brandstofverbruik 2.0D BC en werkelijk
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27450
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Ik haal nu in de winter amper de 800km, terwijl ik daarvoor soms wel 850km haalde op 1 tank. Vanmorgen 50,5 liter getankt met nog 40km tot lege tank 

V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Hmm toch wel vreemd, alhoewel ik wel de indruk heb dat de auto's met af fabriek filter standaard minder zuinig zijn dan de oudere voorgangers. Ik zie regelmatig ook de 3,9 oid in mijn scherm als ik meehobbel met de meute op een 100km weg. Rij dan ook wel vaak in 6, maar 'k heb ervaren dat de 5e na een sec of 30 toch zuiniger wordt op de BC dan de 6e. Vwb de autobahn: tot en met een 140 km gaat het juist relatief niet zo hard omhoog. Je actuele verbruik zou dan m.i. rond de 7- 7,5 moeten liggen zodat je rond de 1 op 14 uitkomt. Vanaf 160 wordt het wel serieus en komt de 9 in het zicht. Dan gaat het inderdaad snel achteruit met de actieradius, maar ach, pompen genoeg onderweg toch? Op 16"winterbanden (mich alpin) is de mijne trouwens nog een fractie zuiniger. BC staat bij mij nu op gemiddelde van 5,2.MauritsvdT schreef:Als ik het verbruik zie als ik 140 rijd, dan kan ik m'n lol nog op straks richting Oostenrijk, ik denk niet eens dat ik hetzelfde tankstation red wat ik met mijn vorige benzineauto (Seat) wel bereikte om voor de 1e keer te tanken.
Ik vind dat altijd dapperPritchard schreef:Ik haal nu in de winter amper de 800km, terwijl ik daarvoor soms wel 850km haalde op 1 tank. Vanmorgen 50,5 liter getankt met nog 40km tot lege tank

2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Berichten: 1612
- Lid geworden op: 23.09.2009 - 16:58
- Locatie: Zeeuws Vlaanderen
- Contacteer:
@ Sanco:
Gisteren naar 'Holiday on Ice' geweest in Eindhoven;
Op de heenweg 140 in 6 en dat was een serieus vrolijk verbruik op de BC; 6,0-6,9/100km, op de terugreis 7,9-8,2/100km.
Sommige stukken kon het niet anders toen was het een 8,0/100km en daarna een stuk in België waar ik 170 kon rijden en toen was het verbruik 9,0/100km.
(Alle waarden gemeten via de boordcomputer !!)
Maar zoals je ziet; het verbruik slaat nergens op, tijd voor een actie, wat voor dan ook!!
Gisteren naar 'Holiday on Ice' geweest in Eindhoven;
Op de heenweg 140 in 6 en dat was een serieus vrolijk verbruik op de BC; 6,0-6,9/100km, op de terugreis 7,9-8,2/100km.
Sommige stukken kon het niet anders toen was het een 8,0/100km en daarna een stuk in België waar ik 170 kon rijden en toen was het verbruik 9,0/100km.
(Alle waarden gemeten via de boordcomputer !!)
Maar zoals je ziet; het verbruik slaat nergens op, tijd voor een actie, wat voor dan ook!!
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Berichten: 1612
- Lid geworden op: 23.09.2009 - 16:58
- Locatie: Zeeuws Vlaanderen
- Contacteer:
M.a.w. ik ga zeer zeker eens praten over ECO-tuning !!
Dit verbruik bij een diesel slaat nergens op, dan had ik beter mijn Toledo kunnen houden met Cupra motor (op benzine) en dan hield ik nog over !!
Uiteraard wacht ik ook even de reactie van de dealer af !
Wordt vervolgd .......
Dit verbruik bij een diesel slaat nergens op, dan had ik beter mijn Toledo kunnen houden met Cupra motor (op benzine) en dan hield ik nog over !!
Uiteraard wacht ik ook even de reactie van de dealer af !
Wordt vervolgd .......
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27450
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
2 dagen terug moest ik weer tanken, had de 750 km op een tank kunnen halen maar hield dan wel erg weinig reserve over.
Kwam uit op 1 op 15,2 en de boardcomputer staat nu op 6,2l/100km en de gemiddelde snelheid is nog altijd 68 km/h.
Mijn boardcomputer is nog altijd een liter per 100 km te enthousiast in zijn berekening
Kwam uit op 1 op 15,2 en de boardcomputer staat nu op 6,2l/100km en de gemiddelde snelheid is nog altijd 68 km/h.
Mijn boardcomputer is nog altijd een liter per 100 km te enthousiast in zijn berekening
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D