Heb je dat echt al eens geprobeerd? Gaat niet werken. Bij de tweede keer is het remvermogen al een stuk minder en de derde keer heb je bijna geen remmen meer. Geen Volvo probleem, alle auto's hebben dat in meer of mindere mate.ppFreddy schreef:Als je op de gewone weg (zelfs al is het op de Duitse Autobahn) al problemen krijgt met oververhitte remmen is het toch eens tijd om wat aan je rijstijl te gaan doen. Zelfs met standaard remmen is het perfect te doen om vol op te trekken naar 200, vol te remmen tot 0, en dat 3x herhalen. Lijkt me sterk dat je dat in het alledaagse verkeer gaat doen...
Coulanceregeling op remmen voor V50?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Als ik 200 rij heb ik niet heel sterk de neiging regelmatig terug naar 0 te willen, moet ik dat keer op keer toch ga ik structureel te snel
Volvo for life
- Eagletje
- 4th Gear member
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 04.10.2009 - 18:19
- Locatie: Overijssel, Hardenberg
Klopt, zelfs een Impreza GTT heeft remmen die je nog niet op een smart zou willen monteren, bij wijze van spreken......edraket schreef: Geen Volvo probleem, alle auto's hebben dat in meer of mindere mate.
Voor de remmers onders ons een tip van Jip: schaf een setje Porsche ankers aan. Staan bekend om het hoge HOOOOOO........gehalte

S60 D5 2003 automaat, stoelverwarming, sportstoelen, mimas.
S60 D5 2002, automaat.
V50 2.0D 2004
S70 2.5 10v 1998
Eddy
S60 D5 2002, automaat.
V50 2.0D 2004
S70 2.5 10v 1998
Eddy
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21200
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
K'nijen horen toch net als hazen op je bord te liggen, glassie rood er bij.bart simpson schreef:het voordeel van de dikte van die krant kwam altijd goed tot uiting onder in mijn konijnenhok

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Of begin eens met een setje andere remblokken van bijvoorbeeld Ferodo of Carbon Lorraine en ervaar het verschil.Eagletje schreef:Klopt, zelfs een Impreza GTT heeft remmen die je nog niet op een smart zou willen monteren, bij wijze van spreken......edraket schreef: Geen Volvo probleem, alle auto's hebben dat in meer of mindere mate.
Voor de remmers onders ons een tip van Jip: schaf een setje Porsche ankers aan. Staan bekend om het hoge HOOOOOO........gehalte
Heb zelf een setje van die eerste onder mijn Peugeot en het verschil is toch wel flink te noemen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41075
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Dit begint zo wel een tuningtopic te worden.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
geen van de genoemde alternatieven gaat onder coulance geschieden
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41075
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70