Wat is er nodig? En hoeveel ruimte?
Arbeidskosten kleppenstellen v70 t5 vasteklepstoters.
- JPV70
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 03.06.2009 - 22:17
Wat voor locatie willen jullie hebben? Mogelijk dat ik hier iets kan betekenen. Doen we allemaal wat water bij de wijn
Wat is er nodig? En hoeveel ruimte?
Wat is er nodig? En hoeveel ruimte?
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
- JPV70
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 03.06.2009 - 22:17
Nou, nou, het enthousiasme straalt er af :razz:
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
Je zal eerst op zoek moeten naar een "docent".
@hadico, @ramon, of een iemand anders die regelmatig (professioneel) sleutelt aan Volvo's.
@hadico, @ramon, of een iemand anders die regelmatig (professioneel) sleutelt aan Volvo's.
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Mooi een studie dag maar is het dan niet zinvoller om eerst wat eenvoudiger klussen aan je wagen te leren .
Ik denk aan remblokken en schijven vervangen, luchtfilters intrieurfilters evt schokdempers.( en voor de gevorderden distributie)
Dit zijn de klussen die voor de een heleboel mensen hier ook al een redelijke uitdaging zijn en om dan gelijk het halve motorblok uit elkaar te halen.
En ook vaker voorkomen dan kleppenstellen , en dus voor een breder publiek intressant is .
Ik denk aan remblokken en schijven vervangen, luchtfilters intrieurfilters evt schokdempers.( en voor de gevorderden distributie)
Dit zijn de klussen die voor de een heleboel mensen hier ook al een redelijke uitdaging zijn en om dan gelijk het halve motorblok uit elkaar te halen.
En ook vaker voorkomen dan kleppenstellen , en dus voor een breder publiek intressant is .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
Heb je de titel van het topic goed gelezen?V70 T5 assen schreef:Mooi een studie dag maar is het dan niet zinvoller om eerst wat eenvoudiger klussen aan je wagen te leren .
Ik denk aan remblokken en schijven vervangen, luchtfilters intrieurfilters evt schokdempers.( en voor de gevorderden distributie)
Dit zijn de klussen die voor de een heleboel mensen hier ook al een redelijke uitdaging zijn en om dan gelijk het halve motorblok uit elkaar te halen.
En ook vaker voorkomen dan kleppenstellen , en dus voor een breder publiek intressant is .
Arbeidskosten kleppenstellen V70 T5 vaste klepstoters
Dus: wat vaker voorkomt is nu zeker niet interessant.

- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Ja ja ken de titel en ik ging offtopic , denk alleen dat het voor de meesten onder ons een brug te ver is om dit zelf te doen.
En dat dit bij de dealer redelijk wat geld kost , als je naar het aantal uren kijkt en hun uurloon kent dan is dat een simpele rekensom.
Er zijn vast bedrijven die het goedkoper kunnen maar geven deze ook altijd dezelfde garantie,s?
En tot slot wij willen zelf al dan niet in loondienst ook een leuke boterham verdienen , is het dan logisch dat ook de mensen die aan onze wagens werken dat zelfde nastreven?
En dat dit bij de dealer redelijk wat geld kost , als je naar het aantal uren kijkt en hun uurloon kent dan is dat een simpele rekensom.
Er zijn vast bedrijven die het goedkoper kunnen maar geven deze ook altijd dezelfde garantie,s?
En tot slot wij willen zelf al dan niet in loondienst ook een leuke boterham verdienen , is het dan logisch dat ook de mensen die aan onze wagens werken dat zelfde nastreven?
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
Ik mis het misschien. :roll:
Maar remblokken + schijven en wat filtertjes vervangen wel zelf doen en kleppen stellen niet?
Maar remblokken + schijven en wat filtertjes vervangen wel zelf doen en kleppen stellen niet?
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Tja misschien mis ik het maar de mensen hier op het forum jij ook waarschijnlijk (die er inhoudelijk verstand van hebben)hebben er ooit gewoon voor moeten leren op school en dan de evt. merkgebonden opleidingen nog.AlexV70 schreef:Ik mis het misschien. :roll:
Maar remblokken + schijven en wat filtertjes vervangen wel zelf doen en kleppen stellen niet?
Het klinkt mij dan wat raar om dit een ander even te leren op een zaterdag middag.
Al de doormij genoemde werkzaamheden zijn met een stel handige handen nog wel te doen.
Mijn gedachte was met het geld wat je hiermee kunt besparen kun je dan gebruiken voor een toekomstige klepstel beurt van je (lpg)motor .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Alex ziet het toch wat te eenvoudig denk ik,we zijn niet allemaal autotechneuten.
Het kleppenstel gebeuren is nu eenmaal een zeer ingrijpende klus,waar zelfs universele garages en ook Volvo specialisten tegen aan hikken.
Ik heb verschillende Volvo specialisten rondom Utrecht gebeld en niemand die er wil beginnen.
Het kleppenstel gebeuren is nu eenmaal een zeer ingrijpende klus,waar zelfs universele garages en ook Volvo specialisten tegen aan hikken.
Ik heb verschillende Volvo specialisten rondom Utrecht gebeld en niemand die er wil beginnen.