Wie oh wie heeft de tip, Wanneer ik mijn ruitenwisser voor gebruik krijg ik een beslagen waas aan de buitenzijde van de ruit, deze trekt binnen een 5 sec weg maar bij hevige regen of mieser regen heb ik het probleem dat de interval korter is dan het wegtrekken van de waas, dit levert voor mij dus een gevaarlijke situatie op waarbij mijn zicht ernstig belemmert wordt.
Ik heb de voorruit Ca. een maand of twee behandeld met Nano techniek spray en doekjes van de ANWB en sindsdien valt het mij op.
NU heb ik al meerdere malen de ruit afgenomen met alcoholdoekjes, echter dit lijkt niet te werken.
Heeft iemand enig idee, ben echt dringend op zoek naar een antwoord ivm mijn veiligheid.
Beslagen ramen bij het wissen van de voorruit
- Christopher
- 3rd Gear member
Je hebt denk ik zelf de oorzaak al gegeven. De spray die je erop hebt gespoten.
Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik mijn auto had gewassen en daarna met hotwax heb behandeld. Ik probeer nu ook angstvallig mijn ruiten te vermijden als ik dat doe.
Probeer eens een spuitbus goede ruitenreiniger... Gewoon voor huis.
Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik mijn auto had gewassen en daarna met hotwax heb behandeld. Ik probeer nu ook angstvallig mijn ruiten te vermijden als ik dat doe.
Probeer eens een spuitbus goede ruitenreiniger... Gewoon voor huis.
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
-
- 2nd Gear member
Ben bang dat dat ook niet gaat werken aangezien een alcohol doekje al niet werkt, het lijkt wel of de ruit beslaat onder de nano laag?
- Delta
- 4th Gear member
Dat nano spul trekt in de micro kleine porieën van de ruit.
Deze laag moet weg slijten, juist op het moment dat de werking van het goedje af begint te nemen krijg je de waas.
Dus of je behandeld het oppervlak regelmatig of je laat het wegslijten, dit kan nog wel een tijdje duren.
Ik heb zelf een tijdje RainX gebruikt, werkt goed maar met de zelfde klachten als je beschrijft, maar de waas vindt ik een te groot nadeel.
Ik ben er mee gestopt.
Deze laag moet weg slijten, juist op het moment dat de werking van het goedje af begint te nemen krijg je de waas.
Dus of je behandeld het oppervlak regelmatig of je laat het wegslijten, dit kan nog wel een tijdje duren.
Ik heb zelf een tijdje RainX gebruikt, werkt goed maar met de zelfde klachten als je beschrijft, maar de waas vindt ik een te groot nadeel.
Ik ben er mee gestopt.
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
- Elveka
- 2nd Gear member
Er bestaan ook speciale ruitenreinigers ... niet de gewone huis-tuin-keukenmiddeltjes, maar de échte sterke ruitenreinigers zoals van HG, Valma, en andere merken. Mijn V50 had hinderlijke vlekken (zelfklevers uit de fabriek) op de binnenkant van de voorruit en die waren er met de "gewone" middeltjes niet af te krijgen ... wel met een échte ruitenreiniger.
Veel succes !
Veel succes !
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Opnieuw behandelen met nano dingen zal de makkelijkste oplossing zijn voor je, strepen zullen weg zijn dan. Staat op de verpakking dat je het ongeveer maandelijks moet herhalen.
Zijn zeer goede produkten, maar je moet het wel onderhouden of je krijgt van die waas op je ruit.
Met krachtige reinigers enkel opletten van de rubbers op je ramen...
Zijn zeer goede produkten, maar je moet het wel onderhouden of je krijgt van die waas op je ruit.
Met krachtige reinigers enkel opletten van de rubbers op je ramen...