melding "minder vermogen"

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Dan ben jij de eerste bij wie het wel werkt met een nieuw gasklephuis!
Gast

Even voor de duidelijkheid:

Een nieuwe moet inderdaad ingeregeld worden.
Met een 2e handse kan je geluk hebben!
Ramon&Ramon
7th Gear member

dat bedoel ik
nauticbluepearl
3rd Gear member

Uit alle Amerikaanse verhalen over de gasklephuizen (ETM) maak ik op dat het een veel te goedkope potmeter (hoekstandmeter) gebruikt is, die slijt in/waardoor de stand van de gasklep niet meer (met heel veel storing) doorgegeven wordt. Het motormanagement gaat dan ik de "kruip naar huis stand"
Gast

nauticbluepearl schreef:Uit alle Amerikaanse verhalen over de gasklephuizen (ETM) maak ik op dat het een veel te goedkope potmeter (hoekstandmeter) gebruikt is, die slijt in/waardoor de stand van de gasklep niet meer (met heel veel storing) doorgegeven wordt. Het motormanagement gaat dan ik de "kruip naar huis stand"
Oke! En is er dan een vervangende (goede) potmeter te koop?
Vast wel want dan doen de revisie bedrijven natuurlijk ook.
Waar :?:
Ludo
6th Gear member

AlexV70 schreef:Oke! En is er dan een vervangende (goede) potmeter te koop?
...
Waar :?:
gewoon bij de Volvodealer. :lol:
daarom dat er ook nieuwe software moet ingelezen worden.
wellicht is diegene die jij op de sloop hebt gevonden eentje van de eerste (lees: slechte) serie en dat je daardoor dus ook geen andere software nodig had.
Gast

Ludo schreef:gewoon bij de Volvodealer. :lol:
Leuk........ :?
Maar heb je ook een ander adres?
Volvo koopt ze ook van een leverancier.
Ik ben er inmiddels achter (door andere onderdelen) dat Volvo de prijzen 3 tot 4 X over de koop gooit.
Dus.....
Ramon&Ramon
7th Gear member

welke dealer verkoopt die losse potmeters dan,er is mij niets van bekend.
Dan zou ik dat toch moeten weten..
Ludo
6th Gear member

oeps, ik bedoelde een volledig nieuwe gasklep. :oops:
nauticbluepearl
3rd Gear member

een paaspresentje voor AlexV70

http://vexedvolvo.org/

het doorgesleten thick film resistor gedeelte komt van Dupont. hun linkje werkt niet meer
Ramon&Ramon
7th Gear member

waar ze een stuk goedkoper te verkrijgen zijn is al aangegeven door mij!
nauticbluepearl
3rd Gear member

AlexV70 schreef:
Klasse, hier hebben we wat aan.
We zullen er nu wel niet meer achter komen wat ze eigenlijk repareren.
Toch nog steeds nieuwsgierig. :?
Ik heb het niet over goedkoper, ik heb het over 'nieuwsgierig'
Ramon&Ramon
7th Gear member

ik lees toch duidelijk dat je het over prijzen hebt ook.

Je geeft zelf aan dat de Volvo prijzen drie keer over de kop gaan.
nauticbluepearl
3rd Gear member

je=Alex
ik=nautic?
Gast

Volvo Cars of North America, LLC, has voluntarily decided to extend the warranty period for the Electronic Throttle System function on your vehicle to 10 years or 200,000 miles from the original in service date and zero miles, whichever comes first. In addition, Volvo Cars of North America, LLC, is providing you with a free Electronic Throttle System software upgrade, which will be available after March 1, 2006.
If you are not currently experiencing any of the symptoms described below, we encourage you to wait until March 2006. At that time Volvo will have the software upgrade available through your servicing authorized Volvo retail facility. At your next regularly scheduled service appointment or retailer visit after March 1, 2006, Volvo will install the upgraded software on your vehicle

Wat hebben die amerikanen voor op ons Europeanen?
10 jaar of 320.000 km dat is nog eens een garantie op je gasklephuis.
En gratis update.
Zou Bill Gates ook Volvo rijden? :P
Gast

Oja, om even terug te komen op een vraag van mijn kant.

Wie heeft nog zo'n defect gasklephuis liggen en wil deze, in plaats dat hij deze weg gooit, aan mij geven?
Graag bij mij in de buurt (Drenthe) dan kom ik hem halen.

Als ik de oorzaak gevonden heb en de mogelijke reparatie (moet te doen zijn) kom ik er op dit Forum op terug.
Of wij moeten van Volvo ook garantie krijgen. :?
nauticbluepearl
3rd Gear member

Ik zou op zoek gaan naar een vervangende potmeter of thick film resistor van potmeter, de oorzaak ken je immers al.
En dan gaat waarschijnlijk blijken dat Ramon&'s
www.actronics.nl
veel beter kan zoeken dan wij.
buddo
3rd Gear member

ubogaart schreef: Het is nu al drie keer gebeurt dat na een half uur rijden opeens de melding "minder vermogen" op het display verschijnt. De motor blijft wel lopen en de auto blijft rijden, maar harder dan 70 km/h gaat 'ie niet meer. Als ik vervolgens de motor uitzet en 5 minuten wacht dan is de melding weer weg en heeft de auto weer voldoende vermogen.
Hmm... mij vandaag ook gebeurd, auto pas 2 maanden in bezit... morgen maar eens bellen met de garage, lijkt me gevalletje garantie!
Gast

buddo schreef:Hmm... mij vandaag ook gebeurd, auto pas 2 maanden in bezit... morgen maar eens bellen met de garage, lijkt me gevalletje garantie!
Als je gasklephuis vervangen wordt, vraag dan wel even hoelang je er garantie op krijgt.
Want als je een nieuwe krijgt (met gele sticker) kan het zijn dat die het ook begeeft na 15.000km.
Goede afspraken over maken.
buddo
3rd Gear member

buddo schreef:
ubogaart schreef: Het is nu al drie keer gebeurt dat na een half uur rijden opeens de melding "minder vermogen" op het display verschijnt. De motor blijft wel lopen en de auto blijft rijden, maar harder dan 70 km/h gaat 'ie niet meer. Als ik vervolgens de motor uitzet en 5 minuten wacht dan is de melding weer weg en heeft de auto weer voldoende vermogen.
Hmm... mij vandaag ook gebeurd, auto pas 2 maanden in bezit... morgen maar eens bellen met de garage, lijkt me gevalletje garantie!
Het heeft even geduurd, maar vandaag eindelijk terug geweest. Het is idd het gasklephuis, er komt een nieuwe op. Niet op voorraad, dus volgende week weer terug. Gaat me niets kosten, kwestie van garantie.

[EDIT 21-06-2006]
Gisteren weggebracht voor nieuwe gasklephuis. 's Middags telefoontje dat hij weer klaar stond. Prima geregeld, de S60 rijdt weer als een speer en de kosten voor mij: noppes! Werd niet moeilijk over gedaan aangezien het garantie betrof.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”