Turbo lek?

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
flop
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 06.11.2005 - 21:59
Locatie: Brugge Belgie

reeds geruime tijd had ik last van fluitend geluid(zie eerdere topics),nu verdwijnt ook mijn motorolie.
denk dat de turbo op stervens na is .weet iemand een richtprijs van een revisie(en is dit te vertrouwen?)of beter een nieuwe(prijs?)
vermogen is er wel nog,daar merk ik eigenlijk nog geen verschil.
motor is ong 170000km ver .
V50 16D 2006 met k.... roetfilter
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

gewoon nieuwe turbo als je denkt dat hij er aan is!
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Gebruikersavatar
AndorabLe
4th Gear member
Berichten: 788
Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
Locatie: Veghel
Contacteer:

Een gereviseerde is soms beter als een nieuwe.

Dit heeft te maken met het (minder) aanwezig zijn van materiaalspanning. Verder voldoet een goed gereviseerde turbo beter aan de originele specificaties als een nieuwe uit de fabriek. (Handwerk ipv machinale productie.)
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
flop
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 06.11.2005 - 21:59
Locatie: Brugge Belgie

Wel, zoals gedacht, garage laten checken en inderdaad turbo is naar de haaien.Volgende week word de nieuwe geplaatst(revisie).
de prijs zou rond de 500 a 600euro liggen.
alvast bedankt voor de reacties
groeten
V50 16D 2006 met k.... roetfilter
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

AndorabLe schreef:Een gereviseerde is soms beter als een nieuwe.

Dit heeft te maken met het (minder) aanwezig zijn van materiaalspanning. Verder voldoet een goed gereviseerde turbo beter aan de originele specificaties als een nieuwe uit de fabriek. (Handwerk ipv machinale productie.)
nieuw is altijd beter.
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

volvo c70 t5 schreef:
AndorabLe schreef:Een gereviseerde is soms beter als een nieuwe.

Dit heeft te maken met het (minder) aanwezig zijn van materiaalspanning. Verder voldoet een goed gereviseerde turbo beter aan de originele specificaties als een nieuwe uit de fabriek. (Handwerk ipv machinale productie.)
nieuw is altijd beter.
AndorabLe heeft daar wel een goed punt, ik denk verder dat het geen fluit uitmaakt. Onderdelen worden toch ingekocht met een bepaald kwaliteitseis. Wat blijft er nog origineel, alleen de behuizing toch? En wat doen een revisiebedrijf? Garret verkoopt complete revisiesetjes voor haar turbo's dus dan hoeft een revisiebedrijf alleen maar te balanceren/monteren?
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

volvo heb geen garret maar mitsubishi.ik vin zelf nieuw beter wand je turbohuis word ook vlink warm en koel weer af,stel je turbo heb 300.000 km weg en je breng hem weg voor revisie dat zit er nog het zelfde huis op neem ik aan,metaal word ook moe,als je bij european een turbo laat plaatsen krijg je altijd nieuw doen ze niet voor niks.
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”