PPC-tuning

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gebruikersavatar
GekkeBelg
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
Contacteer:

is er in feite een BSR in België? Zou mijn S60r in de toekomst laten tunen bij BSR, vandaar :-)

Nu vraag ik me wel af. In stage 2 wordt er evenveel vermogenswinst geven als met stage 1, lijkt me eigenlijk niet logisch. Of is dat gewoon gedaan om de motor minder te belasten bij dezelfde vermogenstoename?

link BSR voor de R

Er staat vermeld dat de R standaard 458Nm heeft, klopt volgens mij niet. Is eerder 400Nm, dus hoe zit het dan met die 493Nm? Klopt die dan wel?
er staat vermeld dat de begrenzer veranderd is naar 250, maar dat is fabriek uit al het geval...
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03

Volvo S60 R '05
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4280
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Voor Belgie : www.q-lab.be en vraag naar Luc. Q-lab is een zusteronderneming van de fantastische Volvo-garage Postiaux in Schoten, ten noorden van Antwerpen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
GekkeBelg
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
Contacteer:

thx, heb de site opgeslagen, als't zo ver is ga ik ze zeker contacteren!

En effe offtopic. Fantastische garage; ik heb schade gerede van de week.
Zou dus bumper + spatbord willen laten herstellen. + distributieriem, controle van de klepspeling, ophangingsrubbers laten vervangen en da is't zo een beetje denk ik. Ma ik wil wel naar een garage waar ze u enkel aanrekenen voor de dingen die ze doen en waar het deftig gedaan wordt. En in men laatste garage heb ik ni veel vertrouwen meer (als ze al weten wa een S60 R is)
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03

Volvo S60 R '05
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4280
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Ik weet niet waar je woont, maar Postiaux durf ik zonder schroom aanbevelen als zijnde een top Volvo-garage (ik heb het hier al meermaals geschreven op het forum). En de BSR-tuning gebeurt overigens ook daar. Vriendelijk en correct, en bovenal ook echte Volvo-liefhebbers van vader op zonen. Een familiaal bedrijf, niet grootschalig maar echt wel dik in orde, ze gaan u daar geen kloot afdraaien.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
GekkeBelg
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
Contacteer:

die ga ik dan zeker onthoude! Thx
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03

Volvo S60 R '05
Gebruikersavatar
BSRTuning
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 07.11.2009 - 10:06
Locatie: Vinkeveen
Contacteer:

GekkeBelg schreef:is er in feite een BSR in België? Zou mijn S60r in de toekomst laten tunen bij BSR, vandaar :-)

Nu vraag ik me wel af. In stage 2 wordt er evenveel vermogenswinst geven als met stage 1, lijkt me eigenlijk niet logisch. Of is dat gewoon gedaan om de motor minder te belasten bij dezelfde vermogenstoename?

link BSR voor de R

Er staat vermeld dat de R standaard 458Nm heeft, klopt volgens mij niet. Is eerder 400Nm, dus hoe zit het dan met die 493Nm? Klopt die dan wel?
er staat vermeld dat de begrenzer veranderd is naar 250, maar dat is fabriek uit al het geval...
Stage 2 is qua gelijk aan de PPC software Stage 1, maar dan in combinatie met een BSR 2,5" Sport Flow uitlaat. Dit heeft als voordelen dat het vermogen over een groter bereik beschikbaar is, een snellere spool-up is, en de auto al klaar wordt gemaakt voor de stage 3. Maar er is geen dusdanige vermogenswinst in de cijfers, maar wel te merken tijdens het rijden. Overigens is er ook een prijsvoordeel van 10% met het los kopen van de uitlaat en stage 1.

De vermogenswaardes op de site zijn correct, dit zijn de gegevens die BSR Zweden zelf heeft gevonden tijdens de ontwikkeling van de tuning. Dit kan verschillen met de fabrieksopgave, maar zorgt voor een accurate meting van het uiteindelijke, geoptimaliseerde, vermogen. (Waar het uiteindelijk om gaat!)

Hoop dat dit voor wat duidelijkheid heeft gezorgd:)
Afbeelding
t5power
5th Gear member
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

BSRTuning schreef: De vermogenswaardes op de site zijn correct, dit zijn de gegevens die BSR Zweden zelf heeft gevonden tijdens de ontwikkeling van de tuning. Dit kan verschillen met de fabrieksopgave, maar zorgt voor een accurate meting van het uiteindelijke, geoptimaliseerde, vermogen. (Waar het uiteindelijk om gaat!)
Hoop dat dit voor wat duidelijkheid heeft gezorgd:)
Bedankt voor de uitleg, hoe komt het trouwens dat een V70R langzamer is (voor en na stage1 tuning) dan een V70-T5?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

primair door een hoger gewicht door de AWD
Volvo for life
t5power
5th Gear member
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

bart simpson schreef:primair door een hoger gewicht door de AWD
Zou het echt? Want een T5 zit @ 6.8 sec op de 100, R ongeveer 5.7 geloof ik. Dat komt ws doordat het meer grip heeft.
Toch raar hoor, als je kijkt na de cijfertjes (R gechiptuned, T5 standaard):

------------V70R@354pk - T5 @ 260pk
-80-140 : 9.6 ---------------- 8.9
100-150 : 7.7 --------------- 8.0

Dat zou dus betekenen dat een gekietelde V70R @ 80-140 langzamer is dan de T5 en de 100-150 maar ietsie sneler.
Kan ik bijna niet geloven. :shock:
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Een std 265pk T5 was al sneller ("ongeremder") dan een 300pk V70 R
V70 T5 aut, 0-100 7,2 sec, top 245km/uur, gewicht 1542kg
V70 T5 6V, 0-100 6,8 sec. top 250km/uur, gewicht 1524
V70 R aut, 0-100 6,9 sec, top 250km/uur, gewicht 1665kg
V70 R 6V, 0-100 5,9 sec, top 250km/uur, gewcht 1648kg

Het gewichtsverschil van +/- 120kg is goed voelbaar.
Volvo for life
t5power
5th Gear member
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

bart simpson schreef:Een std 265pk T5 was al sneller ("ongeremder") dan een 300pk V70 R
V70 T5 aut, 0-100 7,2 sec, top 245km/uur, gewicht 1542kg
V70 T5 6V, 0-100 6,8 sec. top 250km/uur, gewicht 1524
V70 R aut, 0-100 6,9 sec, top 250km/uur, gewicht 1665kg
V70 R 6V, 0-100 5,9 sec, top 250km/uur, gewcht 1648kg

Het gewichtsverschil van +/- 120kg is goed voelbaar.
Dat had ik ook al eens eerder geconstateerd.

Maar volgens mij is de automaat van de V70R debet aan die score. In eerste versnelling wordt, als ik het mij goed herinner, koppel op 350 Nm begrensd. Dus de vergelijking is niet helemaal eerlijk, aangezien de V70R automaat een kleine handicap heeft.

Overigens is alleen de T5 (met 260 pk toch?) sneller als ie handgeschakeld gaat tegen de automaat van de V70R. Terwijl de handgeschakelde V70R wel de T5 inmaakt. Daarbij wordt op de PPC site alleen handgeschakelde varianten vergeleken.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

je hebt gelijk met de 260pk, die T5 heeft door zijn lagere gewicht een voorsprong, voelt ook veel lichtvoetiger dan de AWD R
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Fulaks schreef:Voor Belgie : www.q-lab.be en vraag naar Luc. Q-lab is een zusteronderneming van de fantastische Volvo-garage Postiaux in Schoten, ten noorden van Antwerpen.
Ik heb hen onlangs gemaild voor een prijs (naar aanleiding van de aanbieding van BSR Nederland naar de Volvo-forum members toe) en ze zitten toch een pak boven de prijs van BSR Nederland, dus voor die paar EUR dat het kost om een PPC te laten opsturen naar België zou ik voor BSR Nederland gaan :)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
GekkeBelg
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
Contacteer:

BSRTuning schreef:
GekkeBelg schreef:is er in feite een BSR in België? Zou mijn S60r in de toekomst laten tunen bij BSR, vandaar :-)

Nu vraag ik me wel af. In stage 2 wordt er evenveel vermogenswinst geven als met stage 1, lijkt me eigenlijk niet logisch. Of is dat gewoon gedaan om de motor minder te belasten bij dezelfde vermogenstoename?

link BSR voor de R

Er staat vermeld dat de R standaard 458Nm heeft, klopt volgens mij niet. Is eerder 400Nm, dus hoe zit het dan met die 493Nm? Klopt die dan wel?
er staat vermeld dat de begrenzer veranderd is naar 250, maar dat is fabriek uit al het geval...
Stage 2 is qua gelijk aan de PPC software Stage 1, maar dan in combinatie met een BSR 2,5" Sport Flow uitlaat. Dit heeft als voordelen dat het vermogen over een groter bereik beschikbaar is, een snellere spool-up is, en de auto al klaar wordt gemaakt voor de stage 3. Maar er is geen dusdanige vermogenswinst in de cijfers, maar wel te merken tijdens het rijden. Overigens is er ook een prijsvoordeel van 10% met het los kopen van de uitlaat en stage 1.

De vermogenswaardes op de site zijn correct, dit zijn de gegevens die BSR Zweden zelf heeft gevonden tijdens de ontwikkeling van de tuning. Dit kan verschillen met de fabrieksopgave, maar zorgt voor een accurate meting van het uiteindelijke, geoptimaliseerde, vermogen. (Waar het uiteindelijk om gaat!)

Hoop dat dit voor wat duidelijkheid heeft gezorgd:)
dat heeft het zeker :thumbup: Alleen zit ik nog met de vraag van de begrenser :razz:
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03

Volvo S60 R '05
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
Locatie: Flevoland

Alhoewel ik de "standaard tuning" niet helemaal optimaal vind tov bijv. de dedicated tuning van andere sponsoren ben ik wel aan het twijfelen.
Maar goed, je praat wellicht over procenten. Dat ga ik waarschijnlijk niet eens merken.

Ik weet dat ik ongeveer 2 jaar in de huidige S60 D5 ga rijden, mijn volgende wagen wordt weer een S60 D5 (alleen 2 jaar jonger, bij de huidige planning).

Je kan de tuning mee nemen, dat is toch echt een groot voordeel . . . . . En in minuten gebeurd, even heen rijden en weer terug.
Twijfel, twijfel ;)


p.s. Ik heb gisteren net mijn "oude" velgen verkocht, het geld brand in mijn broekzak :D
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto :) )
Gebruikersavatar
BSRTuning
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 07.11.2009 - 10:06
Locatie: Vinkeveen
Contacteer:

Blue-Eyes schreef:p.s. Ik heb gisteren net mijn "oude" velgen verkocht, het geld brand in mijn broekzak :D
Om je over de streep te trekken: Als je vandaag of morgen de afspraak maakt of bestelt, krijg je 10% korting op je PPC... :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

ik wil wel bestellen, maar ik wil eerst mijn motor in optimale conditie krijgen voor ik ga chippen. Volgens mij is minstens een van de injectoren aan vervanging toe, en in-en uitlaat en turbo kunnen wel eens een reiniging gebruiken denk ik (lang gereden met een kapotte egr die continu bleef openstaan -> veel roet weer naar de inlaat)
Maar dat zullen enkele dure grapjes worden vrees ik...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
GekkeBelg
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
Contacteer:

en euhm, hoeveel korting krijgen we anders? :-p
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03

Volvo S60 R '05
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
Locatie: Flevoland

BSRTuning schreef:
Blue-Eyes schreef:p.s. Ik heb gisteren net mijn "oude" velgen verkocht, het geld brand in mijn broekzak :D
Om je over de streep te trekken: Als je vandaag of morgen de afspraak maakt of bestelt, krijg je 10% korting op je PPC... :wink:
Mijn vriendin haar Hyunday Atos heeft net voor 500 euro aan onvoorziene kosten gemaakt . . . . . (sensor op krukas en nog wat zaken, de wagen sloeg om de paar minuten af). En dat voor 2000km / jaar. Dure bak, vorig jaar ook al 700 euro. Maar de auto heeft nog maar 40.000 gereden, is 8 jaar oud. Kan niet uit om weg te doen. De kosten maar moeten nemen.

Dus helaas. Ik stel het even uit tot nader order.
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto :) )
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”