wat vinden jullie hiervan

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Henri144
3rd Gear member

admiral schreef:
Henri144 schreef:Mag ik nog even? Mooi, hartstikke leuk allemaal natuurlijk, maar 6500 euro voor een auto van die leeftijd...... ik vind het nogal een heleboel geld, maar dat schijnt tegenwoordig heel gewoon te zijn, hoewel je er natuurlijk weer niet op hoeft te rekenen dat je dan ook een auto hebt die voorlopig niet naar de garage hoeft. Nee, als ik even mijn mening mag geven: Totaal geschift, het verschijnsel dat 'hoe ouder, hoe duurder' steeds meer terrein wint. Zelfs totale wrakken, die met goed fatsoen de APK van 5 jaar geleden al niet meer hadden mogen halen kosten al 1500 euro. Met een beetje mazzel kom je met zo'n auto en alle onderdelen thuis, maar (uit eigen ervaring) ook wel eens niet, maar intussen heb je wel 3300 gulden betaald voor zo'n ding. Niet dat bovenstaande auto's per definitie een wrak zijn (ik denk zelfs van niet :-)), maar 6500 voor zoiets is naar mijn mening veel te veel geld.
Dus jij verkoopt je auto onder de marktwaarde. En dacht je nou echt dat ik 6500 euro ging neertellen.
Ik denk helemaal niks, het was een persoonlijke mening. Maar ik zal mij in het vervolg van enig commentaar onthouden.
Good Old Vierkante Bakken Rule!
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....:D :headbang:

V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967

The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'

The Big Lebowski Quote Generator
eddy3
4th Gear member

Die 265 vind ik wel ok,ziet er picco bello uit.

Grtn Eddy
admiral
5th Gear member

Henri144 schreef:
admiral schreef:
Henri144 schreef:Mag ik nog even? Mooi, hartstikke leuk allemaal natuurlijk, maar 6500 euro voor een auto van die leeftijd...... ik vind het nogal een heleboel geld, maar dat schijnt tegenwoordig heel gewoon te zijn, hoewel je er natuurlijk weer niet op hoeft te rekenen dat je dan ook een auto hebt die voorlopig niet naar de garage hoeft. Nee, als ik even mijn mening mag geven: Totaal geschift, het verschijnsel dat 'hoe ouder, hoe duurder' steeds meer terrein wint. Zelfs totale wrakken, die met goed fatsoen de APK van 5 jaar geleden al niet meer hadden mogen halen kosten al 1500 euro. Met een beetje mazzel kom je met zo'n auto en alle onderdelen thuis, maar (uit eigen ervaring) ook wel eens niet, maar intussen heb je wel 3300 gulden betaald voor zo'n ding. Niet dat bovenstaande auto's per definitie een wrak zijn (ik denk zelfs van niet :-)), maar 6500 voor zoiets is naar mijn mening veel te veel geld.
Dus jij verkoopt je auto onder de marktwaarde. En dacht je nou echt dat ik 6500 euro ging neertellen.
Ik denk helemaal niks, het was een persoonlijke mening. Maar ik zal mij in het vervolg van enig commentaar onthouden.
Voor mij hoeft dat niet hoor, maar je begin was nou niet echt flitsend. We zijn er allemaal schuldig aan dat de prijzen stijgen want we zien allemaal het voordeel van het bezitten van een belastingvrije auto en als je zelf kan sleutelen, nou dan lach ik de rest lekker uit. En ja dan zijn er dus mensen die dus inspelen op deze situatie, doe ik als particulier ook.

Je kan 2 dingen doen: 1 je d'r bij neerleggen want het is hobby en het levert je wat op als je zelf kan sleutelen. 2 koop een nieuwe auto en je bent van al het gezeur af.
Erik_M
2nd Gear member

eddy3 schreef:Die 265 vind ik wel ok,ziet er picco bello uit.

Grtn Eddy
Kijk dan nog maar eens goed naar de wielranden achter en de reservewielbak L+R.
Op de foto's (bijgevoegd) ziet het er nogal 'knisperig' uit, er is iig. flink aan gewerkt en dit mag er voor een auto met deze prijs toch wel wat netter uitzien c.q. beter afgewerkt zijn.
Het ziet er met die randen 'antisteenslag' net uit alsof er een nest roestbeesten verborgen moet worden.

Dit is alleen maar mijn mening, iemand anders kan er vanzelfsprekend een andere kijk op hebben.

gRoet,
Erik

Afbeelding

Afbeelding
1967 Amazon + 1996 855 R Olive Green
jos245
3rd Gear member

Aan die achterschermen is inderdaad klungelig gewerkt.
En dat mensen dan het woord "gerestaureerd" durven gebruiken :?

Het zal best een leuke auto zijn, maar dan wel voor 3000 euro max. !
admiral
5th Gear member

En echt veel zakken doet ie niet, anders had ie niet zolang te koop gestaan. Of hij is echt slecht.
admiral
5th Gear member

Gister naar Breda geweest om naar de groene 245 te kijken, hij zag er redelijk goed uit maar technisch moest er wel wat aan gebeuren. Ondanks dat de eigenaar 500 euro onder zijn bodemprijs ging zitten (dit was 5500 euro) heb ik het niet gedaan.

Ik ben ook naar een witte ex Amerika import wezen kijken en deze was technisch op en top, harde auto alleen jammer van de te ver doorgepoetste lak en de krassen en deukjess in de auto. Maar dit is wel een potentiele kanshebber want er zit een lading plaatwerk bij, hemelbekleding, vloerbedekking en een motorblok bij. Ik heb er 500 euro af weten te lullen dus ik denk dat deze het gaat worden.
jos245
3rd Gear member

admiral schreef:
Ik ben ook naar een witte ex Amerika import wezen kijken en deze was technisch op en top, harde auto alleen jammer van de te ver doorgepoetste lak en de krassen en deukjess in de auto. Maar dit is wel een potentiele kanshebber want er zit een lading plaatwerk bij, hemelbekleding, vloerbedekking en een motorblok bij. Ik heb er 500 euro af weten te lullen dus ik denk dat deze het gaat worden.
Maak wel een goede calculatie wat zo'n auto uiteindelijk gaat kosten voordat je hem aanschaft. Mogelijk dat je dan voor hetzelfde bedrag een exemplaar zou kunnen kopen waar nagenoeg geen werk aan is.

Gewoon rustig de tijd nemen en meerdere auto's bezichtigen zou ik zeggen.

Wat die auto uit Breda betreft heb je m.i. de juiste beslissing genomen: 5000 euro is gewoon te duur voor een niet originele auto met wat vraagtekens.
admiral
5th Gear member

jos245 schreef:
admiral schreef:
Maak wel een goede calculatie wat zo'n auto uiteindelijk gaat kosten voordat je hem aanschaft. Mogelijk dat je dan voor hetzelfde bedrag een exemplaar zou kunnen kopen waar nagenoeg geen werk aan is.

Gewoon rustig de tijd nemen en meerdere auto's bezichtigen zou ik zeggen.

Wat die auto uit Breda betreft heb je m.i. de juiste beslissing genomen: 5000 euro is gewoon te duur voor een niet originele auto met wat vraagtekens.
Bij de witte 245 zit vervolgens het volgende bij:

4 portieren
1 motorkap
2 voorschermen
1 goed motorblok
1 mooie hemelbekleding
1 mooie vloerbedekking
en nog veel meer spullen.

Ik wil het losse plaatwerk tussentijds op mijn gemak strak maken en voorzien van een nieuwe laklaag en de rest van de wagen doe ik ook in delen.

Het wordt een rijdend opknap project, want ik wil niet weer dag in dag uit in de garage zitten. dus technisch moet ie goed zijn optisch mag het wel wat minder zijn, maar geen laswerk. En daar voldoet deze witte 245 aan.
FLA
3rd Gear member

admiral schreef:
FLA schreef:
admiral schreef:Ik heb gister een proefritje gemaakt in een 245 uit 1980 met een B21 en automaat echter zonder overdive maar dat rijd prima
Had je oordoppen in/op?
Hoezo,
Heb eens een 240 automaat zonder overdrive gereden. Dat was eens maar nooit weer, wat een kabaal / toeren op de snelweg (heb toen niet harder gereden dan 110).

€5500,- voor een krokante 240 of 260 is belachelijk.
admiral
5th Gear member

FLA schreef:
admiral schreef:
FLA schreef: Had je oordoppen in/op?
Hoezo,
Heb eens een 240 automaat zonder overdrive gereden. Dat was eens maar nooit weer, wat een kabaal / toeren op de snelweg (heb toen niet harder gereden dan 110).

€5500,- voor een krokante 240 of 260 is belachelijk.
Heb zaterdag in een 3 traps met overdrive gereden en dat rijd idd een stuk rustiger, maar kan ook aan de isolatie hebben gelegen was nl een amerikaanse 245, misschien zijn die beter qua isolatie.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

je koopt vast geen 240 automaat van 20-25 jaar oud om > 150 op de linkerbaan te willen gaan rijden
Volvo for life
jos245
3rd Gear member

Ik vind eigenlijk de automaat MET overdrive bij hogere snelheden ook best een herriemaker :D

Als je meest op provinciale wegen rijdt met snelheden van 80-100 km per uur dan vind ik een automaat zonder overdrive geen irritante auto qua motorgeluid.
volvorider
5th Gear member
Contacteer:

admiral schreef:
Heb zaterdag in een 3 traps met overdrive gereden en dat rijd idd een stuk rustiger, maar kan ook aan de isolatie hebben gelegen was nl een amerikaanse 245, misschien zijn die beter qua isolatie.
Dat is niet misschien, dat is zo! Deze zijn dikker uitgevoerd qua isolatie.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
admiral
5th Gear member

Mensen,

Ook de witte 245 gaat niet door, mede door het verhogen van de prijs die we waren overeen gekomen, ging zomaar 200 euro omhoog. Maar ook mede door de prijs en kwaliteit verhouding van de 2 serie.

Het wordt dus geen 2 serie, althans als er 1 op mijn pad komt en die bevalt dan wel. Maar ik heb ook is gekeken naar de 740 estate. dit vond ik altijd een spuuglelijke auto en zeker de sedan (de sedan eigenlijk nog steeds) maar de estate begin ik steeds meer en meeer te waarderen.

En wat schetst mijn verbazing deze liggen qua prijs zeer vriendelijk in de markt en zeker de nog net niet belastingvrije serie. Ik heb er 2 op de korrel, beide import waarvan 1 uit CH en de ander ??????? . De 1 heeft de automaat met OD en de ander een 5 bak, dit is overigens een 2 ltr turbo met intercooler en alle toeters en bellen.

1 jaar op benzine rijden en wegenbelasting betalen en dan de gastank erin laten zetten en ik hou nog geld over van de opbrengst van mijn amazon combi.
volvorider
5th Gear member
Contacteer:

Ja, de prijzen van een 740 liggen inderdaad stuk lager. KIjk eens op mijn web-log bij de laatste posts. Prijzen gaan dar ook wel stijgen....
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

kan aan de vorm van een 744 nooit wennen, vind zelf een 244 een stuk fraaier
Volvo for life
admiral
5th Gear member

volvorider schreef:Ja, de prijzen van een 740 liggen inderdaad stuk lager. KIjk eens op mijn web-log bij de laatste posts. Prijzen gaan dar ook wel stijgen....
Daarom dus niet al te lang wachten
admiral
5th Gear member

bart simpson schreef:kan aan de vorm van een 744 nooit wennen, vind zelf een 244 een stuk fraaier
Kwestie van smaak, maar de sedan is idd niet mooi, estate vindt ik steeds mooier. Misschien omdat ik daar nu op focus.
mightyspawn
5th Gear member

Sedan is prachtig, met de juiste velgen dat wel natuurlijk.

Afbeelding Afbeelding

Ik lees dat je dr geen tijd voor hebt maarem auto halen in Zweden valt binnen 36 uur te doen :D

Vloog op donderdag om 11h. Kwam aan om 22h bij de eigenaar. Geslapen in een hostel. Volgende morgen auto opgehaald en naar huis gereden. 22:30 lag ik in mn nest. En dag daarop weer werken haha. Ja ik werk helaas op zaterdag.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”