Beste forummers,
Ik heb een bericht gelezen met vele reacties over de aanschaf van een V70 BiFuel op CNG maar er zijn niet voldoende diepgaande antwoorden gegeven. Hierdoor wil ik toch een nieuw topic over dit steeds interessanter wordende onderwerp starten.
Ik heb een V70 op het oog in Duitsland:
2005 (MJ2006)
BiFuel, summum met geartronic op CNG.
Weinig gereden, goede opties, daar geen vragen over.
Maar, wat kan je ermee in NL?
Ik heb gezien dat er nog maar weinig aardgas stations zijn, al worden dat er redelijk snel steeds meer.
Maar wat ik wil weten is de berekening voor de invoer van deze auto.
Bij aanschaf van een nieuwe CNG auto krijg je BPM voordeel. Hie zit dat met de BPM berekening bij de invoer van een CNG auto uit Duitsland?
Deze zou logischerwijs beter moeten zijn dan de standaard BPM tabellen die gebruikt worden maar zeker weten doe ik het niet en ik kan er op de importsites niets over vinden.
2e vraag: is het onderhoud aan een CNG bifuel vergelijkbaar als aan een standaard bifuel?
Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen!
Grt, Schiphol
V70 BiFuel CNG
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Er staat expliciet "nieuwe", het lijkt me niet voor de hand liggend dat een gebruikte auto dat dan ook krijgt, een gebruikte "sterk vervuilende" auto krijgt immers ook de stevige slurptax van dit moment niet doorbelast, er wordt gekeken naar de wetgeving op het moment van 1e registratie.
Bi-fuel CNG kent een naar kleine actieradius (max 300km) en was hier nooit erg gewild op aanschaf door overheden na, ook een slechte CNG infrastructuur hielp niet echt, daar wordt nu (na 15 jaar) wel wat aan gedaan
Geartronic lijkt me niet kloppend, op een 2.4 is die nooit geleverd
Bi-fuel CNG kent een naar kleine actieradius (max 300km) en was hier nooit erg gewild op aanschaf door overheden na, ook een slechte CNG infrastructuur hielp niet echt, daar wordt nu (na 15 jaar) wel wat aan gedaan
Geartronic lijkt me niet kloppend, op een 2.4 is die nooit geleverd
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 12.11.2009 - 16:48
- Locatie: Hellevoetsluis
Bedankt voor de reactie.
Mbt de BPM kan ik mij deze beredenatie voorstellen.
Wat betreft de geartronic.
Ik heb foto's van de auto waarop duidelijk de automaathandel zichtbaar is.
Dus of de foto's horen niet bij de aangeboden auto of Duitsland heeft andere mogelijkheden gekregen van Volvo.
Maar wat bedoelde je, geen geartronic op BiFuel of geen geartronic op Bifuel CNG?
Mbt de BPM kan ik mij deze beredenatie voorstellen.
Wat betreft de geartronic.
Ik heb foto's van de auto waarop duidelijk de automaathandel zichtbaar is.
Dus of de foto's horen niet bij de aangeboden auto of Duitsland heeft andere mogelijkheden gekregen van Volvo.
Maar wat bedoelde je, geen geartronic op BiFuel of geen geartronic op Bifuel CNG?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Geen geartronic op een 2.4, of 2.4 Bi-fuel CNG danwel LPG, die was er alleen op de 2.4T, 2,5T, T5, 2.4D en D5
Een geartronic is altijd een automaat, een automaat is niet altijd een geartronic
Een geartronic is altijd een automaat, een automaat is niet altijd een geartronic
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 12.11.2009 - 16:48
- Locatie: Hellevoetsluis
Bedankt voor deze reactie. Ik kende het verschil niet. Excuses voor de onwetendheid.
Verder onderzoek van mij heeft uitgewezen dat de beschikbaarheid van CNG stations erg matig is. Hier ga ik dus van af zien.
Ik ga mij richten op een gewone Bi-fuel of een V70 waar gas achteraf is ingebouwd.
Heb er zojuist een gezien. 2.4 170pk met gas achteraf. Ik zoek lekker door want dat het een V70 op gas wordt staat vast.
Verder onderzoek van mij heeft uitgewezen dat de beschikbaarheid van CNG stations erg matig is. Hier ga ik dus van af zien.
Ik ga mij richten op een gewone Bi-fuel of een V70 waar gas achteraf is ingebouwd.
Heb er zojuist een gezien. 2.4 170pk met gas achteraf. Ik zoek lekker door want dat het een V70 op gas wordt staat vast.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik zou eerst de topics over een Volvo met LPG eerst is goed lezen alvorens je een besluit neemt.
Ik denk dat je beter af bent met een mooie D5 Diesel..
Ik denk dat je beter af bent met een mooie D5 Diesel..
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 21.03.2009 - 22:17
Als je bij Schiphol woont is tanken geen probleem. Ik tank daar ook altijd. Verder zo'n 15 stations in Nederland. Voor navigatiesystemen is bestandje beschikbaar waardoor je een signaal krijgt wanneer je minder dan 5 km van een station bent en alle stations staan onder nuttige plaatsen knop. Natuurlijk heb je altijd nog bezine als backup (30 liter).